Επιρροή: 4 απροσδόκητα αποτελεσματικοί τρόποι για να την ασκείς - Purpose Συμβουλευτική

Επιρροή: 4 απροσδόκητα αποτελεσματικοί τρόποι για να την ασκείς

By The Purpose | Επαγγελματική Εξέλιξη

Η επιρροή και η άσκησή της βρίσκεται στον πυρήνα κάθε επιτυχημένης ηγεσίας.

Η χρήση των εργαλείων του management, μπορούν να σε πάνε μέχρι ενός σημείου. Η επιτυχημένη ηγεσία όμως απαιτεί κάποιον που να κατανοεί τη δύναμη που έχει η επιρροή αλλά και πώς να την διαχειρίζεται για να προχωράει μπροστά.

Σε αυτό το σημείο ίσως αναρωτιέσαι τί εννοούμε όταν αναφερόμαστε σε άσκηση επιρροής. Η επιρροή περιγράφεται ως η πράξη ή η δύναμη του να δημιουργείς ένα αποτέλεσμα χωρίς προφανή προσπάθεια ή άμεση διαταγή.

Επίσης, περιγράφεται ως η δύναμη ή η ικανότητα του να προκαλείς ένα αποτέλεσμα με έμμεσους και ασαφείς τρόπους. Στον κόσμο της διοίκησης και της ηγεσίας, η άσκηση επιρροής μπορεί να χαρακτηρισθεί ως η χρήση της δύναμης, που έχει ως στόχο να επιτευχθεί ένας συγκεκριμένος σκοπός, όπως είναι μία εργασία.

Οι άνθρωποι που είναι αποτελεσματικοί στο να επηρεάζουν, αναγνωρίζουν τί είναι σημαντικό για τους άλλους, τόσο σε ατομικό, όσο και σε συλλογικό επίπεδο, λαμβάνοντας υπόψη τις αξίες και τα πιστεύω τους.

Έρευνες έχουν δείξει πως οι 4 πιο αποτελεσματικές τακτικές για να ασκήσεις επιρροή είναι:

  • Η αιτιολόγηση
  • Η επίκληση στα πιστεύω και τις αξίες
  • Το να ζητάς τη συμβουλή της ομάδας σου
  • Η συνεργασία

Παρακάτω θα αναλύσουμε κάθε μία από αυτές.

1) Αιτιολόγηση

Αυτή είναι η τακτική που χρησιμοποιείται πιο συχνά για την άσκηση επιρροής. Η ιδέα πίσω από αυτήν την τακτική, είναι πως η ορθολογική πειθώ χρησιμοποιείται όταν άτομα μέσα στην επιχείρηση, αντιλαμβάνονται τις παρατηρήσεις σου, αλλά δεν πιστεύουν πως αυτός ο τρόπος που προτείνεις είναι ο καλύτερος δυνατός, για να επιτευχθούν οι στόχοι σας.

Η αιτιολόγηση με λογικά επιχειρήματα μπορεί να κάνει τους συναδέλφους σου να κάνουν, όσα τους ζητάς. Έχοντας αυτά κατά νου, ένας ηγέτης μπορεί να εξηγήσει γιατί μία εργασία είναι σημαντική, πως μία μέθοδος είναι πιο αποτελεσματική και πιο ωφέλιμη και πως ένα συγκεκριμένο σχέδιο δράσης είναι πιο ευεργετικό.

Αυτή η τακτική σε βοηθάει να βελτιώσεις την αξιοπιστία σου στην ομάδα, αλλά επίσης θα σε βοηθήσει και να κερδίσεις την εμπιστοσύνη τους, αφού θα σε θεωρούν οργανωμένο και ικανό να αιτιολογήσεις τα όσα λες.

2) Απευθύνσου στα πιστεύω και τις αξίες

Όλοι λατρεύουν τις στιγμές που τους εμπνέουν, όπως μία προσωπική ιστορία, μία φράση εμψύχωσης ή ακόμα και μία ενθαρρυντική ομιλία. Γιατί όμως όλα αυτά είναι τόσο αποτελεσματικά; Ο λόγος είναι, πως σχετίζονται με τις αξίες, τα πιστεύω και τα συναισθήματα.

Στην ηγεσία, η ιδέα πίσω από αυτήν την τακτική, είναι να προωθήσει μία ξεκάθαρη και ενθαρρυντική εικόνα του πως να κερδίσεις μία προαγωγή ή να πετύχεις κάποιο στόχο σου, δίνοντας έμφαση στις αξίες και τις πεποιθήσεις που είναι πιο σημαντικές για την ομάδα σου, ατομικά αλλά και συλλογικά. Έρευνες έχουν δείξει, πως οι υψηλού επιπέδου ηγέτες, είναι πιο πιθανό να χρησιμοποιήσουν αυτήν την τακτική.

Θες να μάθεις συγκεκριμένους τρόπους να αυξήσεις την επιρροή σου; Δες εδώ

3) Συμβουλεύσου την ομάδα σου

Μερικοί διευθυντές διστάζουν να συμβουλευτούν την ομάδα τους, από φόβο μη φανούν λιγότερο ικανοί ή μην επηρεάσουν την αξιοπιστία τους. Κάτι τέτοιο όμως είναι εντελώς λάθος. Το να συζητάς με την ομάδα σου και να ζητάς τη γνώμη της, βοηθάει τους συναδέλφους σου να επενδύσουν περισσότερο στη δουλειά που τους έχει ανατεθεί, να έχουν καλύτερα αποτελέσματα και να είναι πιο πιστοί στο στόχο σας.

Ζητώντας συμβουλές και συζητώντας μαζί τους, θα βοηθηθείς κι εσύ ο ίδιος να γίνεις καλύτερος στη δουλειά σου, αλλά και να αυξήσεις τις γνώσεις σου.

Σιγουρεύσου λοιπόν πως συμβουλεύεσαι τους συναδέλφους σου. Ζήτα τους να πουν τη γνώμη τους, να εκφράσουν τυχόν ανησυχίες και να προτείνουν βελτιώσεις. Αυτή η τακτική θα σε κάνει αποτελεσματικό ηγέτη με μεγαλύτερη επιρροή.Επιρροή: 4 απροσδόκητα αποτελεσματικοί τρόποι για να την ασκείς

4) Συνεργάσου για να μειώσεις τις ασυμβατότητες

Η συνεργασία στο εργασιακό περιβάλλον είναι πολύ σημαντική. Δε δημιουργεί μόνο ένα παραγωγικό εργασιακό περιβάλλον, αλλά μειώνει τις διαφορές και τις αντιπαλότητες που δημιουργούνται συχνά μέσα στη δουλειά. Εάν βλέπεις κάποιον συνάδελφο να πιέζεται να βγάλει εις πέρας μία προγραμματισμένη εργασία ή να έχει έλλειψη των δεδομένων, ρώτα τί είναι αυτό που μπορείς να κάνεις για να τον βοηθήσεις.

Μπορείς να βοηθήσεις είτε δίνοντας συμβουλές για μία εργασία είτε βάζοντας ένα άλλο μέλος της ομάδας σου να τον βοηθήσει.

Το να συνεργάζεσαι με τα άτομα της ομάδας σου, αυξάνει τις γνώσεις σου και τις υπηρεσίες που παρέχεις. Ταυτόχρονα όμως τους κάνει να σε εμπιστεύονται και να συζητούν μαζί σου για όσα τους προβληματίζουν στη δουλειά. Όλο αυτό με τη σειρά του, θα κάνει την επιχείρησή πιο αποτελεσματική και παραγωγική.

Θέλω να δώσω ώθηση στην καριέρα μου!