Meeting: Τι δείχνει η Θέση που κάθεσαι και πώς να την αξιοποιήσεις προς όφελος σου

 

By Γιώργος Παλαιός | Επαγγελματική Εξέλιξη

Κάθε εβδομάδα παρευρίσκομαι σε πολλά meeting τόσο με πελάτες, όσο και με συνεργάτες. Στην αίθουσα συνεδριάσεων της εταιρίας, παρατηρώ πάντα με προσοχή ποιος κάθεται σε ποια θέση και με ποιον τρόπο και τι θέλει να δείξει ή επιτύχει με αυτό.

Βλέπεις, η θέση που επιλέγουμε δείχνει πολλά.

Όταν επιλέγουμε σε ποια θέση θα κάτσουμε σε ένα meeting, στέλνουμε παράλληλα και ένα μήνυμα για εμάς στα υπόλοιπα μέλη του γκρουπ. Αλλά και οι αποφάσεις που παίρνουν οι συνάδελφοι για το που θα κάτσουν έχουν σημασία ψυχολογικά και μας δίνουν πληροφορίες για τις δυναμικές της ομάδας.

Παρατηρώντας την επιλογή θέσης κάποιου (όπως αντίστοιχα παρατηρώντας και τη γλώσσα σώματος), μπορούμε να κατανοήσουμε πόσο κοντά νιώθει στα άλλα μέλη της ομάδας, αλλά και για τα κίνητρά του. Και όταν τα λάβουμε υπόψη μας, μπορούμε να αξιοποιήσουμε αυτή τη γνώση για να επιτύχουμε τους δικούς μας στόχους.

Στον επαγγελματικό χώρο έχει σημασία η θέση που επιλέγουμε

Όταν βγαίνουμε έξω με τον/την σύντροφό μας δεν σκεφτόμαστε πολύ το πώς θα κάτσουμε. Τα περισσότερα ζευγάρια προτιμούν να κάθονται δίπλα –δίπλα κάτι που αντανακλά μία ισότιμη οπτική, συντροφικότητα και συνεργασία.

Όταν πρόκειται για τον επαγγελματικό χώρο όμως, τα πράγματα γίνονται πιο περίπλοκα. Από την μία, δεν θέλουμε να δείξουμε πολύ απόμακροι, αλλά από την άλλη δεν θέλουμε και να εισβάλλουμε στον χώρο του άλλου.

Ορισμένες φορές είναι δύσκολο να διατηρηθεί η ισορροπία, αλλά ας προσπαθήσουμε να διευκρινίσουμε ποιες είναι οι καλύτερες τακτικές.

Μην διαλέγεις θέση στην τύχη. Έχε κατά νου το Στόχο σου

Σε κάθε περίπτωση, είναι σημαντικό να γνωρίζεις τι θέλεις να επιτύχεις. Οι πιο πολλοί άνθρωποι σπάνια προετοιμάζονται πριν από κάθε meeting και ακόμα πιο σπάνια έχουν ένα στόχο κατά νου.

Ως εκ τούτου, και χωρίς στρατηγική, διαλέγουν μία θέση στην τύχη. Ίσως αυτό να λειτουργεί ορισμένες φορές, αλλά αν μπορείς να μπαίνεις στα meeting με καθαρές προθέσεις, θα έχεις καλύτερη πιθανότητα να πάρεις αυτό που θες.

Προκειμένου να κερδίσεις την Εμπιστοσύνη κάποιου

Αν θες να κερδίσεις την εμπιστοσύνη κάποιου που δεν είστε και τόσο κοντινοί, είναι καλό να διαλέξεις μια θέση που ενισχύει την συνεργασία και δεν είναι αμυντική.

Περιπτώσεις που χρειάζεται να κερδίσεις την εμπιστοσύνη του άλλου είναι όταν προσπαθείς να πουλήσεις κάτι, να του κάνεις coaching ή συμμετέχεις σε ένα job interview, όπου θες να δείξεις τη δυνατότητά σου να δουλεύεις με άλλους.

Διάλεξε λοιπόν τη γωνιακή θέση στο τραπέζι. Κάτσε κάθετα ως προς το άτομο αυτό και κατά προτίμηση από την δεξιά του πλευρά.

Αυτή η γωνιακή θέση σου δίνει κάποια πλεονεκτήματα. Κάθεσαι διαγώνια από τον άλλο και μπορείτε να διαβάσετε τα έγγραφα και τις σημειώσεις μαζί. Μπορείς εύκολα να δώσεις την υποσυνείδητη εικόνα του «είμαι στο πλευρό σου».

Αν αντίθετα κάτσεις απέναντί του, αυτό θα σε κάνει να δείχνεις πιο ανταγωνιστικός ή επιθετικός.Meeting: Τι δείχνει η Θέση που κάθεσαι και πώς να την αξιοποιήσεις προς όφελος σου

Προκειμένου να δείξεις Ηγέτης

Είτε είσαι ήδη σε θέση ηγεσίας, είτε αγωνίζεσαι για την προαγωγή, θέλεις να επιλέξεις μία θέση που εκφράζει τη δύναμη και τις ικανότητές σου.

Γι αυτό κάτσε στην κεφαλή του τραπεζιού.

Βλέπεις, έχουμε την τάση να θεωρούμε ότι το άτομο στην κορυφή είναι και αυτό με την μεγαλύτερη δύναμη. Καθήμενος σε αυτή είναι δυνατό να καταγραφείς στο νου των υπολοίπων μελών της ομάδας σε πιο ηγετικό ρόλο.

Μια λεπτομέρεια που πρέπει να έχεις υπόψη είναι πως καλό είναι να αποφύγεις την κορυφή του τραπεζιού που «βλέπει» προς την πόρτα, καθώς είναι εύκολο έτσι να ακυρωθεί το πλεονέκτημα ηγεσίας σου. Η απολύτως πιο ηγετική θέση είναι αυτή της κορυφής με την πλάτη σου όμως προς τον τοίχο και όχι σε κάποιο άνοιγμα.

Ποια η διαφορά; Μα αν κάθεσαι σε μέρος που έχει άνοιγμα (ή πόρτα) δεν έχεις την ευκαιρία να ορίζεις τον χώρο καθώς άλλοι μπορούν να μπαίνουν και να βγαίνουν πίσω σου.

Αν η κορυφή είναι πιασμένη;

Σε αρκετές περιπτώσεις, το αφεντικό ή ο προϊστάμενός σου θα πάρει την θέση στην κορυφή. Αν συμβεί αυτό, είτε κάτσε δεξιά του (όπως αναφέρθηκε και πιο πάνω) είτε κάτσε σε μια μεσαία θέση.

Η μεσαία θέση αποτελεί κι αυτή μια καλή επιλογή καθώς σε βάζει στο ρόλο του μεσολαβητή. Με τη γλώσσα σώματός σου μπορείς να δείξεις στους άλλους ότι θες να τους ενώσεις και βοηθήσεις να έρθουν πιο κοντά.

Όσοι κάθονται σε μεσαία θέση τείνουν να κάνουν ερωτήσεις και να κρατούν τη συζήτηση ενεργή. Επίσης το να είσαι γύρω από άλλους σου δημιουργεί ασφάλεια, κάτι που μπορεί να σου δώσει αίσθηση υποστήριξης σε περίπτωση που χρειάζεσαι ώθηση στην αυτοπεποίθησή σου.

Γνωρίζοντας όλα αυτά, μπορείς να κάνεις συνειδητές επιλογές για την θέση που κάθεσαι στα meeting, και θα σε βοηθήσουν να πετύχεις τους στόχους σου. Θα παρατηρήσεις κι ο ίδιος διαφορά στην αποτελεσματικότητά σου, αλλά και οι άλλοι θα νιώσουν τη διαφορά στη γλώσσα σώματος και τον ρόλο σου, εξαιτίας της θέσης που κάθεσαι.

Και, μια τελευταία σημείωση. Η θέση που επιλέγεις πρέπει να δείχνει «φυσική» και όχι επιτηδευμένη». Όχι, όπως ένας παλιός συνάδελφος που …έτρεχε σχεδόν για να πιάσει την θέση στην κορυφή. Φυσικά, αυτό έδειχνε άσχημα σε όλους τους άλλους και είχε εντελώς αντίθετο αποτέλεσμα από αυτό που ήθελε να πετύχει. Άρα χρειάζεται και σωστός τρόπος.

Αν θες να μάθεις περισσότερα για τα meeting στην εργασία σου, και τις επικοινωνιακές δεξιότητες που πρέπει να έχεις, δες περισσότερα εδώ

Σχετικά Άρθρα

Για τον Συγγραφέα

Ο Γιώργος Παλαιός, οικονομολόγος και κάτοχος MBA από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έχει μακρά προϋπηρεσία σε μία από τις μεγαλύτερες Τράπεζες στην Ελλάδα. Πιστεύει πολύ στον ανθρώπινο παράγοντα και θεωρεί ότι το μεγαλύτερο asset κάθε επιχείρησης είναι οι άνθρωποί της και ο τρόπος που αυτοί εμπλέκονται και συνεργάζονται. Με ισχυρό Business προφίλ και μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία στα Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης, έχει εργαστεί για την ανάπτυξη της πλατφόρμας internet banking μεγάλης ελληνικής τράπεζας, τόσο από εμπορική όσο και από τεχνική πλευρά. Έχει διατελέσει IT Consultant σε εταιρία συμβούλων πληροφορικής και είναι πιστοποιημένος ISO Internal Auditor. Γνωστός στο χώρο από την αρθρογραφία του σε μεγάλα περιοδικά πληροφορικής και management, ο Γιώργος συνδυάζει πάντα την αγάπη του για τις νέες τεχνολογίες, το management και τη στρατηγική. Στόχος του μέσα από το The Purpose είναι να προσφέρει απλόχερα τις γνώσεις που απέκτησε όλα αυτά τα χρόνια. Με όρεξη, υπομονή και διαρκή αναζήτηση νέων μεθόδων προσωπικής και επαγγελματικής εξέλιξης, είναι πάντα έτοιμος να μοιραστεί τις σκέψεις του με ανθρώπους που είναι έτοιμοι να κάνουν το επόμενο βήμα.