Social Media: Ένα βίντεο αξίζει χίλιες φωτογραφίες

By Michael Hill | Επιχειρηματική Πρωτοπορία

Τα social media αποτελούν ένα αποτελεσματικό και οικονομικό μέσα για να διαφημίσεις την επιχείρησή σου. Όμως ως δυναμικά εξελισσόμενα συστήματα, απαιτούν να παρακολουθείς και τις σχετικές εξελίξεις και αλλαγές, που στην περίπτωσή μας, έχουν να κάνουν με το βίντεο.

Από την αρχή του χρόνου λοιπόν, το Facebook έχει προχωρήσει σε αλλαγές στον αλγόριθμο του, αλλαγές που ευνοούν τις αναρτήσεις που περιέχουν video. Εφ εξής, τα βίντεο θα έχουν προτεραιότητα στα News Feed και μάλιστα με βάση το “percent completion” που θα έχουν.

Στην ουσία, πάλι ο χρήστης καθορίζει τι θα βλέπει, αλλά με μια διαφορά. Μέχρι τώρα, ήταν τα like και τα interaction που διαμόρφωναν τα News Feed, με τα promoted posts να βρίσκουν κι αυτά τη θέση τους σταδιακά, αλλά τώρα το Facebook έκρινε ότι είναι η σειρά των βίντεο.

 

Τι θα ισχύει στο εξής;

Πολύ συχνά βλέπουμε ένα βίντεο, το κάνουμε like ίσως και προχωράμε στο επόμενο μέσα σε πέντε δευτερόλεπτα. Πλέον, το like που κάναμε δεν θα σημαίνει κάτι για τον αλγόριθμο, γιατί αυτό θα καταγράψει ότι δεν το είδαμε. Όσα όμως μας κρατήσουν το ενδιαφέρον περισσότερο, τόσο περισσότερα παρόμοια βίντεο θα βλέπουμε συχνά.

Η αλλαγή αυτή στον αλγόριθμο θα ευνοήσει τελικά τις σελίδες εκείνες που περιέχουν βίντεο με ενδιαφέρον για τον χρήστη. Στατιστικά ωστόσο, μόνο ένα ελάχιστο ποσοστό των σελίδων θα καταφέρει να επωφεληθεί

Στην ουσία το Facebook ανοίγει τον χώρο για περισσότερα promoted post και paid content, που ολοένα και περισσότερο θα κυριαρχείται από βίντεο. Το σίγουρο είναι ότι οι “παραδοσιακές” αναρτήσεις, μόνο κείμενο και φωτογραφία, δύσκολα θα βρίσκουν θέση στα News Feed.

Social Media Marketing: Ένα βίντεο αξίζει χίλιες φωτογραφίες

 

Τι βίντεο μπορώ να έχω για να προβάλω την επιχείρησή μου;

Το βίντεο δεν χρειάζεται να είναι ακριβό, επαγγελματικά γυρισμένο και με καλή παραγωγή. Το μόνο που χρειάζεται είναι ενδιαφέρον περιεχόμενο. Γι’ αυτό, ακόμα και αν το μόνο που έχετε είναι η κάμερα του κινητού σας, είναι αρκετή για να δημιουργήσετε ένα βίντεο που θα τραβήξει την προσοχή και θα αυξήσει το interaction που έχετε με το κοινό σας.

Αν ψάχνετε έμπνευση για να φτιάξετε δικό σας βίντεο, ακολουθήστε κάποια από τα ακόλουθα tips:

  • A day in the life: Μοντάζ από στιγμές στην καθημερινή δουλειά ενός υπαλλήλου
  • Γιορτές / Διασκέδαση: Έφερε κάποιος γλυκά στο γραφείο για την ονομαστική γιορτή. Τούρτα για γενέθλια; Τα γιορτινά βίντεο πάντα έχουν πέραση!
  • Δείτε τι ανεβάζουν οι πελάτες σας: Μη λησμονείτε τα check-ins και τα tags! Είναι πάντα καλύτερο για την επιχείρησή σας να μιλούν άλλοι για εσάς. Κάντε share ό,τι καλό ανεβάζουν οι πελάτες σας και μην ξεχνάτε να τους λέτε ευχαριστώ!
  • Συνέδρια / Σεμινάρια: Πηγαίνετε συχνά σε εκθέσεις και συνέδρια; Μη νομίζετε ότι αυτά τα πράγματα είναι πολύ βαρετά για τους πελάτες σας. Η παρουσία σας σε μεγάλες εκθέσεις δείχνει ότι είστε μέσα στα πράγματα.
  • Παρουσίαση προϊόντος: Δείξτε πως ο barista σας φτιάχνει καρδούλες στον αφρό του latte. Δείξτε με ποιον τρόπο ο σεφ σας μαγειρεύει το διάσημο πιάτο του απ’ την αρχή ως το τέλος. Δείξτε πόσο εύκολο στη χρήση είναι το νέο πλυντήριο αυτοκινήτου που ανοίξατε. Όποια επιχείρηση κι αν έχετε, ό,τι κι αν προσφέρετε, δείξτε, δείξτε, δείξτε!

Αν ακολουθήσετε τα παραπάνω σημεία, θα δημιουργήσετε ενδιαφέροντα βίντεο που θα τραβούν την προσοχή του κοινού. Αν όμως θέλετε μια λεπτομερή και άμεσα εφαρμόσιμη στρατηγική για τα social media, μπορείτε να βρείτε περισσότερα εδώ.

 

Σχετικά Άρθρα

Για τον Συγγραφέα

Ο Michael Hill έχει δουλέψει στις μεγαλύτερες διαφημιστικές εταιρίες της Ελλάδας και της Κύπρου ως κειμενογράφος, παραγωγός και δημιουργικός διευθυντής. Έχει πτυχία στη Σύγχρονη Δυτικοευρωπαϊκή Ιστορία και στη Δημοσιογραφία και Μαζική Επικοινωνία από το University of Minnesota, το πολιτειακό πανεπιστήμιο της γεννέτειράς του. Εδώ κι ένα χρόνο εργάζεται στην Panadvert, διαφημιστική εταιρία που ειδικεύεται στις υπηρεσίες της Google, στα social media και στην εταιρική επικοινωνία.