Πώς να ηρεμήσεις το αφεντικό σου μετά από κάποιο μεγάλο λάθος

 
 

By Γιώργος Παλαιός | Επαγγελματική Εξέλιξη

Όσο προσεκτικός και αν είσαι, αν έχεις κάποιο καιρό στη δουλειά σου, είναι απολύτως βέβαιο ότι θα έχεις κάνει κάποιο λάθος (ή και περισσότερα) από το οποίο θα πρέπει να επανακάμψεις.

Και παρόλο που όλοι (συμπεριλαμβανομένου του αφεντικού σου)  γνωρίζουν πως το λάθος είναι αναπόφευκτο μέρος της ζωής, δεν σημαίνει ότι δεν θα υπάρχουν παρεξηγήσεις πάνω στην ένταση της στιγμής.

Αν μάλιστα, το αφεντικό σου δεν φημίζεται για την κατανόησή του ή την ψυχραιμία του, τότε είναι εύκολο να βρεθείς αντιμέτωπος με τον θυμό του.

Να λοιπόν τρεις φράσεις που πρέπει οπωσδήποτε να χρησιμοποιήσεις την επόμενη φορά που θα χρειαστεί να ηρεμήσεις το αφεντικό σου μετά από κάποιο λάθος.

1. «Λυπάμαι που έκανα το …»

Το να απολογηθείς για το λάθος σου θα έπρεπε να είναι  αυτονόητο, κι όμως συχνά πολλοί το παραβλέπουμε.

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνεις όταν βρεθείς με το αφεντικό σου είναι να πας κατευθείαν στην ουσία και να του δείξεις ότι αναλαμβάνεις την ευθύνη και ότι λυπάσαι για αυτό που έγινε.

Καλό είναι όταν παραδεχτείς το λάθος σου, να μην προσπαθήσεις να πασάρεις το φταίξιμο σε κάποιον άλλο. Αυτό το μόνο που θα κάνει θα είναι επιδεινώσει την κατάσταση (αλλά και τα νεύρα του αφεντικού σου), οπότε θα είναι πιο δύσκολο να το αφήσεις πίσω σου. Άρα το πρώτο που χρειάζεται είναι να αναλάβεις τις ευθύνες σου.

Πώς να ηρεμήσεις το αφεντικό σου μετά από κάποιο μεγάλο λάθος

 

2. «Τώρα κατανοώ γιατί έγινε αυτό»

Αν μπορείς να αναγνωρίσεις γιατί έγινε το λάθος, τότε θα δείξεις ότι τελικά έχεις γνώση και συνείδηση της κατάστασης και αυτό αυτόματα θα ηρεμήσει τους ανώτερους. Επιπλέον θα μπορείτε να εστιάσετε στο τι πρέπει να γίνει στο εξής για να μην ξαναπαρουσιαστεί κάτι τέτοιο.

Όταν προσπαθείς να ξεπεράσεις κάποιο λάθος, δεν αρκεί να εστιάσεις μόνο στο πώς να διορθώσεις το ζήτημα. Πρέπει να καταδείξεις και στους υπόλοιπους ότι έχεις καταλάβει ποια ήταν η γενεσιουργός αιτία, ώστε να μην ξανασυμβεί. Κάτι που εγγυάται ότι θα βοηθήσει τα υπόλοιπα μέρη να νιώσουν ξανά ασφάλεια μαζί σου.

3. «Αυτό που κατάλαβα από το λάθος είναι ότι…»

Το μόνο χειρότερο από το να υποπέσεις σε ένα μεγάλο λάθος, είναι να μην μάθεις τίποτα από αυτό. Πρέπει να πας πέρα από το συνηθισμένο «δεν θα συμβεί ξανά» και αντίθετα να κάνεις ξεκάθαρο ότι κατάλαβες περισσότερα πράγματα.

Για παράδειγμα, τι θα κάνεις διαφορετικά την επόμενη φορά; Ποια αλλαγή μπορείς να εφαρμόσεις στη διαδικασία προκειμένου να μην ξανασυμβεί; Πως μπορείς εσύ και η ομάδα σου να τα πάτε καλύτερα; Αν διαπιστώσει το αφεντικό σου ότι θωρακίζεσαι από τα μελλοντικά λάθη θα είναι συνολικά πιο ήρεμο.

Μόλις λοιπόν αποδεχτείς την ευθύνη των πράξεών σου και αναγνωρίσεις την επίδραση που είχε το λάθος σου, εξηγήσεις γιατί συνέβη και ξεκαθαρίσεις τι θα κάνεις στο μέλλον για να αποφευχθούν παρόμοια λάθη, δεν χρειάζεται να κάνεις κάτι άλλο.

Φυσικά, κατά τη διαδικασία αυτή, χρειάζεται να είσαι προσεκτικός για να μην το παρακάνεις στις αντιδράσεις σου και δείχνουν αφύσικες ή υπερβολικές.

Αυτό όμως που σύντομα θα συνειδητοποιήσεις είναι ότι το αφεντικό σου, παρόλο που δεν είναι χαρούμενο με το γεγονός ότι έγιναν λάθη, θα εκτιμήσει τον επαγγελματισμό σου και τον τρόπο που χειρίστηκες την κατάσταση και θα είναι κι αυτό έτοιμο να προχωρήσει μπροστά.

Άλλωστε το να κάνεις λάθη στη δουλειά (όπως και στη ζωή) είναι αναπόφευκτο. Αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία λοιπόν δεν είναι τόσο το να προσπαθείς για την τελειότητα, όσο το να μπορείς να επανακάμπτεις.

Σχετικά Άρθρα

Για τον Συγγραφέα

Ο Γιώργος Παλαιός, οικονομολόγος και κάτοχος MBA από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έχει μακρά προϋπηρεσία σε μία από τις μεγαλύτερες Τράπεζες στην Ελλάδα. Πιστεύει πολύ στον ανθρώπινο παράγοντα και θεωρεί ότι το μεγαλύτερο asset κάθε επιχείρησης είναι οι άνθρωποί της και ο τρόπος που αυτοί εμπλέκονται και συνεργάζονται.

Με ισχυρό Business προφίλ και μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία στα Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης, έχει εργαστεί για την ανάπτυξη της πλατφόρμας internet banking μεγάλης ελληνικής τράπεζας, τόσο από εμπορική όσο και από τεχνική πλευρά. Έχει διατελέσει IT Consultant σε εταιρία συμβούλων πληροφορικής και είναι πιστοποιημένος ISO Internal Auditor.

Γνωστός στο χώρο από την αρθρογραφία του σε μεγάλα περιοδικά πληροφορικής και management, ο Γιώργος συνδυάζει πάντα την αγάπη του για τις νέες τεχνολογίες, το management και τη στρατηγική. Στόχος του μέσα από το The Purpose είναι να προσφέρει απλόχερα τις γνώσεις που απέκτησε όλα αυτά τα χρόνια. Με όρεξη, υπομονή και διαρκή αναζήτηση νέων μεθόδων προσωπικής και επαγγελματικής εξέλιξης, είναι πάντα έτοιμος να μοιραστεί τις σκέψεις του με ανθρώπους που είναι έτοιμοι να κάνουν το επόμενο βήμα.