Εδώ και πάνω από ένα χρόνο τώρα η οικονομία δεν πάει καλά και χρειάζεται ανάκαμψη της επιχείρησης σου. Πολλοί άνθρωποι κάνουν περικοπές σε διάφορες ανάγκες τους, οι τσέπες είναι άδειες και γενικότερα φαίνεται να έχει υιοθετηθεί ένας πιο λιτός τρόπος ζωής.
Και αυτό έχει σίγουρα άμεσο αντίκτυπο και στη δική σου επιχείρηση.
Όμως, ο σκοπός αυτού του άρθρου είναι να προσφέρει ένα απλό σύνολο στρατηγικών που θα βοηθήσει στην ανάκαμψη της επιχείρησης και θα μπορέσεις να τις θέσεις αμέσως σε δράση. Έτσι, θα βοηθήσεις την επιχείρησή σου να επιβιώσει και να ευδοκιμήσει κατά τη διάρκεια αυτής της ύφεσης.
Εδώ λοιπόν θα βρεις πέντε στρατηγικές για την ανάκαμψη της επιχείρησης σου:
Ενώ γνωρίζεις ήδη πως οι αγοραστική δυναμική έχει συρρικνωθεί σημαντικά στις περισσότερες αγορές, είναι κρίσιμο να βρεις τρόπους ώστε να διαφοροποιηθείς από τους ανταγωνιστές σου.
Ο πειρασμός θα είναι να συνεχίσεις να κάνεις αυτό που έκανες πάντα. Αλλά αυτό που λειτουργούσε μέχρι τώρα, πιθανότατα δεν θα λειτουργήσει τόσο καλά το επόμενο διάστημα.
Να πως μπορείς να διαφοροποιηθείς από τους ανταγωνιστές:
Φαντάζομαι έπιασες το νόημα. Ουσιαστικά αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να βελτιώσεις σχεδόν όλες τις πτυχές της εταιρίας ώστε να πετύχεις την ανάκαμψη της επιχείρησης σου.
Τι μπορείς να κάνεις για να διαφοροποιηθείς; Πώς μπορείς να αναδιαρθρώσεις τις προσφορές, τα προϊόντα και τα μοντέλα διανομής σου;
Εάν οι ανταγωνιστές σου έχουν παρόμοιες διεκδικήσεις στην αγορά με εσένα, μπορείς τότε εσύ να εισάγεις μια νέα αγοραστική διεκδίκηση που θα επισκιάσει τις δικές τους; Ή, ακόμα καλύτερα, μπορείς να «πατήσεις» πάνω στις δικές τους διεκδικήσεις και να τις βελτιώσεις προσθέτοντας μια πρωτοφανή εγγύηση στον κλάδο σου;
Άρχισε να συγκρίνεις τι ακριβώς κάνουν οι ανταγωνιστές σου και τότε άρχισε να τα βελτιώνεις σιγά σιγά.
Κάθε φορά που η αγορά «κολλάει», οι περισσότεροι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων μπαίνουν στον πειρασμό για περικοπές των διαφημίσεων. Η λογική που ακολουθούν είναι πως και η τελευταία δεκάρα αξίζει να σωθεί από την άσκοπη σπατάλη.
Επομένως, για να εξοικονομήσουν χρήματα, είτε κάνουν περικοπές είτε σταματάνε εντελώς τις διαφημιστικές καμπάνιες.
Βέβαια, αυτό είναι ένα μοιραίο λάθος το οποίο έχει οδηγήσει σε λουκέτο πολλές επιχειρήσεις.
Η πιο σωστή κίνηση είναι μάλλον «παράλογη». Αυτό σημαίνει ότι ούτε πρέπει να μειώσεις τις διαφημίσεις, αλλά ούτε και να τις κρατήσεις.
Σε μια κακή οικονομική συγκυρία, θα πρέπει να κάνεις το «παράλογο» βήμα και να αυξήσεις τις διαφημίσεις σου.
Εξάλλου, εάν δεν έχεις μια ομάδα που να δουλεύει για τις δικές σου διαφημίσεις, πως αλλιώς περιμένεις να προσελκύσεις πελάτες και αγοραστές;
Τι είναι αυτό που πρέπει να κάνεις σήμερα ώστε το διαφημιστικό σου μήνυμα να αποκτήσει προσοδοφόρες προοπτικές;
Μπορείς να φτιάξεις έντυπες διαφημίσεις για στοχευμένο κοινό;
Μπορείς να προσθέσεις νέες λέξεις-κλειδιά στην καμπάνια σου στο Google Adwords;
Αναρωτήσου λοιπόν όλα τα παραπάνω και βρες τις απαντήσεις που ψάχνεις.
Κάνε τες πράξη. Αλλά σε καμία περίπτωση μην κάνεις περικοπές στις διαφημίσεις, διότι θα βάλεις φρένο στην ανάκαμψη της επιχείρησης σου.
Εκτός και αν θέλεις βέβαια να γίνεις ένα ακόμα θύμα της δυσμενούς οικονομίας.
Εάν αφιερώσεις χρόνο για να κάνεις μια ανάλυση της επιχείρησής σου, θα διαπιστώσεις ότι περίπου το 80% του κέρδους παράγεται από την πώληση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας.
Πρόκειται για τον κλασικό κανόνα των 80/20: το 20% των εισροών δημιουργεί το 80% των εκροών και αντίστροφα.
Εάν είναι δυνατόν να αυξήσεις τις πωλήσεις του νο.1 προϊόντος ή την υπηρεσία σου, τότε κάνε το χωρίς δεύτερη σκέψη!
Από την άλλη όμως, μια επιχείρηση που στηρίζεται μόνο σε έναν πυλώνα, είναι πολύ πιο ευάλωτη σε δύσκολους καιρούς όπως τώρα.
Πως λοιπόν μπορείς να επεκταθείς, να αναπτύξεις πολλαπλά δίκτυα κερδών και να δημιουργήσεις περισσότερη σταθερότητα αυτών;
Να μερικές ιδέες:
Αυτές είναι μόνο μερικές ιδέες για το πώς μπορείτε να επεκτείνεις και να σταθεροποιήσεις το εισόδημά σου, πετυχαίνοντας παράλληλα και την ανάκαμψη της επιχείρησης σου.
Αυτό που διδάσκει η κρίση που ξέσπασε τελευταία, είναι πως έχει τεράστια σημασία η πίστη στο παγκόσμιο χρηματοπιστωτικό σύστημα.
Όμως, η εμπιστοσύνη είναι εξίσου σημαντική και στις σχέσεις με τους πελάτες σου.
Τώρα, και περισσότερο από κάθε άλλη φορά, αυτή η εμπιστοσύνη είναι ένα απαραίτητο λάφυρο που θα σε βοηθήσει στην ανάκαμψη της επιχείρησης.
Δυστυχώς, όσο πιο απελπισμένοι οικονομικά γίνονται οι άνθρωποι, τόσο πιο πρόθυμοι θα είναι να κάνουν ό,τι χρειαστεί για να βγάλουν εύκολα λεφτά, όπως σπασμωδικές κινήσεις που μπορούν να αποβούν μοιραίες.
Εσύ όμως μην πέσεις σε αυτή την παγίδα.
Η καλύτερη πορεία δράσης είναι να γίνεις ο αξιόπιστος σύμβουλος των πελατών σου. Να έχεις πάντα κατά νου το συμφέρον τους.
Και να κάνεις μόνο αυτό που θα δώσει ώθηση στην ευημερία τους με ασφαλή τρόπο.
Εάν λοιπόν δεσμευτείς στο να χτίσεις και να διατηρήσεις την εμπιστοσύνη των πελατών σου, τότε είναι σίγουρο πως θα ανταμειφθείς γενναιόδωρα. Αυτό όμως δε θα συμβεί από τη μια στιγμή στην άλλη.
Ωστόσο, η φιλότιμη προσπάθεια για το καλό των πελατών θα επιφέρει την ανάκαμψη της επιχείρησης, έστω και μακροπρόθεσμα.
Σκέψου προσεκτικά πως μπορείς να χρησιμοποιήσεις τα πλεονεκτήματα της επιχείρησής σου.
Υπάρχουν τρεις κύριες μορφές πλεονεκτημάτων διαθέσιμες στους επιχειρηματίες: η αυτοματοποίηση, τα συστήματα και οι άνθρωποι.
Επομένως, αναρωτήσου:
Είναι σημαντικό να εστιάσεις τις προσπάθειές σου σε στρατηγικές που ήδη λειτουργούν. Το να ρίξεις το βάρος σε κάτι που δεν λειτουργεί είναι σαν να βάζεις περισσότερα ξύλα σε μια φωτιά που δεν έχει ανάψει ακόμα.
Δεν έχει νόημα.
Έτσι λοιπόν, τα πλεονεκτήματα που αξιοποιούνται σωστά, μπορούν να κάνουν θαύματα και να οδηγήσουν στην ανάκαμψη της επιχείρησης.
Επομένως, καθόρισε τον τρόπο με τον οποίο μπορείς να χρησιμοποιήσεις τα πλεονεκτήματά σου προκειμένου να λάβεις περισσότερα αποτελέσματα από επιχειρηματικές διαδικασίες που λειτουργούν ήδη καλά.
Πώς να Απλοποιήσεις την Εργασιακή Ζωή σου
Θες να Εντυπωσιάσεις στη Δουλειά σου; Τρόποι για να το πετύχεις
5 Παράγοντες για ένα καλό Εργασιακό Περιβάλλον
Πώς να Αναζωπυρώσεις το Πάθος σου για Δουλειά
Ψάχνεις για δουλειά; 5 Βήματα για να τα Καταφέρεις
Κάνε Ανάλυση Ανταγωνισμού (SWOT) για να Εξελίξεις την Επιχείρησή σου