7 Συμπεριφορές που υποσκάπτουν την Αξιοπιστία σου - The Purpose

7 Συμπεριφορές που υποσκάπτουν την Αξιοπιστία σου

By Γιώργος Παλαιός | Επαγγελματική Εξέλιξη

Υπάρχουν κάποιες συμπεριφορές στις οποίες είναι εύκολο να υποπέσεις όταν είσαι νευρικός και οι οποίες κάνουν τους συνομιλητές σου να αμφιβάλλουν για την αξιοπιστία σου.

Κάθε ομιλητής χρειάζεται να είναι αξιόπιστος. Αν την ώρα που μιλάς, οι συνομιλητές σου προσπαθούν να καταλήξουν αν πρέπει να σε πάρουν σοβαρά ή όχι, τότε μπορείς να αποχαιρετήσεις την πιθανότητα να τους πείσεις.

Μερικές φορές η αξιοπιστία σου έχει να κάνει με τη συμπεριφορά σου, όσο και με το μήνυμα που θες να μεταδώσεις. Ιδού λοιπόν κάποια πράγματα που πρέπει να αποφεύγεις, αν θες να είσαι αξιόπιστος.

#1 Χαμογελάς πολύ (και ψεύτικα)

Συχνά μας λένε ότι πρέπει να χαμογελάμε όταν μιλάμε στους συναδέλφους και είναι σωστό αυτό. Μόνο που πολλοί το παρακάνουν. Αντί λοιπόν να χαμογελάς μόνιμα, χαμογέλα αυθόρμητα, σαν μια φυσική αντίδραση σε κάποιο σημείο της ομιλίας σου ή σε κάποιο σχόλιο του συνομιλητή σου.

Δεν πρέπει να έχεις ένα μόνιμο χαμόγελο κολλημένο στο πρόσωπό σου συνέχεια, που σε κάνει να δείχνεις ψεύτικος και μειώνει την αξιοπιστία σου.

#2 Είσαι υπερ-ενεργητικός

Κάθε επαγγελματίας σε meeting χρειάζεται να δείχνει άνετος με το θέμα που πραγματεύεται. Όμως το να μιλάς γρήγορα και το να κάνεις νευρικές κινήσεις και χειρονομίες προδίδει το άγχος που νιώθεις, παρά τον ενθουσιασμό σου.

Μπορεί να επιθυμείς να τονώσεις λίγο τα πράγματα προκείμενου να σε παρακολουθήσουν οι άλλοι και να μη χαζεύουν, αλλά δεν πρέπει να το παρακάνεις. Βγάζοντας πολύ ενέργεια, δείχνεις ανασφάλεια και φυσικά χαμηλή αξιοπιστία.

#3 Τους «κλείνεις» το μάτι

Όποτε «κλείνεις» το μάτι σε κάποιον, πρακτικά του στέλνεις ένα μήνυμα του τύπου: «το ‘πιασες;». Προσκαλείς δηλαδή τον άλλον να ψάξει να βρει κάποιου είδους μεταφορικό μήνυμα. Και αυτό δημιουργεί ασάφεια που λογικά δεν θες να υπάρχει.

Ίσως νομίζεις ότι το να «κλείσεις» το μάτι μια ή δυο φορές σε σημεία κλειδιά σε κάνει να φαίνεσαι έξυπνος ή ότι ιντριγκάρεις τους συνομιλητές σου, αλλά στο επαγγελματικό περιβάλλον σου κοστίζει σε αξιοπιστία, καθώς κάνει τα όσα λες λιγότερο ξεκάθαρα.

#4 Βηματίζεις πάνω – κάτω

Αυτό έχει μεγαλύτερη εφαρμογή στις παρουσιάσεις. Σίγουρα δεν πρέπει να βηματίζεις συνεχώς πάνω –κάτω. Αν κινείσαι καθώς μιλάς θα αποσπάς το κοινό σου. Οι συμμετέχοντες θα αρχίσουν να δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στο τι κάνεις παρά σε όσα λες.

Κάτι που μαθαίνουν όσοι συμμετέχουν σε θεατρικές ομάδες είναι πως είναι καλό, όσο γίνεται, να αποφεύγουν να μιλούν και να περπατούν ταυτόχρονα, εκτός αν θέλουν να δώσουν έμφαση σε κάποια συγκεκριμένη ατάκα. Ως ομιλητής λοιπόν, δεν χρειάζεται να στέκεσαι ακίνητος, αλλά και το να κινείσαι συνέχεια, δίνει συνεχή έμφαση, σε σημείο που το κοινό σου θα χάνει τα σημεία κλειδιά.

Θες να αυξήσεις την αξιοπιστία σου στη δουλειά σου; Δες εδώ

 #5 Δείχνεις τη νευρικότητά σου

Το γνωρίζεις ότι δεν πρέπει να κινείσαι νευρικά, αλλά μερικές φορές είναι δύσκολο να αποφύγεις να κάνεις μικρές ασυναίσθητες κινήσεις καθώς μιλάς.

Παίζεις με τα μαλλιά σου, τα κοσμήματά σου, τα ρούχα σου και νιώθεις πιο άνετα, αλλά στους άλλους δείχνεις νευρικός. Θα καταλάβουν ότι άλλο δείχνεις και άλλο λες και θα νιώσουν τη νευρικότητα που νιώθεις. 7 Συμπεριφορές που υποσκάπτουν την Αξιοπιστία σου

#6 Είσαι πολύ …στωικός

Ενώ το να βγάζεις πολλή ενέργεια μπορεί να σκοτώσει την αξιοπιστία σου, το να μην είσαι αρκετά ενεργητικός μπορεί να κάνει εξίσου κακό.

Το αντίθετα άκρο, του να είσαι πολύ ήρεμος και στωικός δηλαδή, σε κάνει να δείχνεις πολύ «ρομποτικός» ή αδιάφορος. Μπορεί να νομίζεις ότι πρέπει να δείχνεις σοβαρός, αλλά αν το παρακάνεις τότε όχι μόνο δεν θα σε παρακολουθούν, αλλά θα θεωρούν και ότι δεν είσαι «εκεί».

#7 Δε μιλάς σταθερά

Όταν συνομιλείς με τους άλλους, η τονικότητά σου και ο ρυθμός ομιλίας σου πρέπει να είναι σταθερά καθώς μιλάς, χωρίς ξαφνικές αλλαγές και επιταχύνσεις.

Οι απότομες αυξομειώσεις μαρτυρούν νευρικότητα και άγχος, με αποτέλεσμα από τη μια να χάνεις σε αξιοπιστία και από την άλλοι οι ακροατές σου να μην μπορούν να σε παρακολουθήσουν εύκολα.

Δοκίμασε να μιλάς μεν ζωηρά, αλλά αργά και σταθερά. Αυτό θα σε κάνει να δείχνεις πιο σίγουρος και αξιόπιστος ομιλητής.

Η αξιοπιστία σου ως ομιλητής δεν κρίνεται μόνο από το τι λες, αλλά και από το πώς το λες. Όταν έχεις άγχος, είναι εύκολο να υποπέσεις σε όλες τις παραπάνω κακές συνήθειες, αν όμως τις καταπολεμήσεις συνειδητά θα γίνεις κάποιος που οι άλλοι θα καταλαβαίνουν ότι πρέπει να ακούσουν.

Σχετικά Άρθρα

Θέλω να δώσω ώθηση στην καριέρα μου!

Για τον Συγγραφέα

Ο Γιώργος Παλαιός, οικονομολόγος και κάτοχος MBA από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έχει μακρά προϋπηρεσία σε μία από τις μεγαλύτερες Τράπεζες στην Ελλάδα. Πιστεύει πολύ στον ανθρώπινο παράγοντα και θεωρεί ότι το μεγαλύτερο asset κάθε επιχείρησης είναι οι άνθρωποί της και ο τρόπος που αυτοί εμπλέκονται και συνεργάζονται. Με ισχυρό Business προφίλ και μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία στα Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης, έχει εργαστεί για την ανάπτυξη της πλατφόρμας internet banking μεγάλης ελληνικής τράπεζας, τόσο από εμπορική όσο και από τεχνική πλευρά. Έχει διατελέσει IT Consultant σε εταιρία συμβούλων πληροφορικής και είναι πιστοποιημένος ISO Internal Auditor. Γνωστός στο χώρο από την αρθρογραφία του σε μεγάλα περιοδικά πληροφορικής και management, ο Γιώργος συνδυάζει πάντα την αγάπη του για τις νέες τεχνολογίες, το management και τη στρατηγική. Στόχος του μέσα από το The Purpose είναι να προσφέρει απλόχερα τις γνώσεις που απέκτησε όλα αυτά τα χρόνια. Με όρεξη, υπομονή και διαρκή αναζήτηση νέων μεθόδων προσωπικής και επαγγελματικής εξέλιξης, είναι πάντα έτοιμος να μοιραστεί τις σκέψεις του με ανθρώπους που είναι έτοιμοι να κάνουν το επόμενο βήμα.