8 συμπεριφορές που επιβραδύνουν την Καριέρα σου - Purpose Συμβουλευτική

8 συμπεριφορές που επιβραδύνουν την Καριέρα σου

By Γιώργος Παλαιός | Επαγγελματική Εξέλιξη

Το να συμβιβαστείς και άθελά σου να υιοθετήσεις συμπεριφορές κακές για την καριέρα σου είναι κάτι που συνήθως συμβαίνει σταδιακά και χωρίς προειδοποίηση.

Ξεκινάς τη Δευτέρα, φτάνει η Παρασκευή και κάπου χάνεσαι με όλες τις λεπτομέρειες και τη ρουτίνα της δουλειάς. Έχεις τον τρόπο δουλειάς σου, τα ημερολόγια σου, τα meeting σου και πριν το καταλάβεις, άλλος ένας μήνας έχει περάσει. Μερικές φορές η μονοτονία της καθημερινότητας σε «υπνωτίζει» και δεν σε αφήνει να δεις την γενική εικόνα και τις κακές τακτικές που έχεις δημιουργήσεις.

Προκειμένου να σε βοηθήσουμε να ξεριζώσεις μια και καλή αυτές τις συμπεριφορές, σου παραθέτουμε πιο κάτω 8 πράγματα που ενδεχομένως κάνεις και σίγουρα δεν εξυπηρετούν τον σκοπό σου…

#1. Δεν προστατεύεις τον εαυτό σου

Δυστυχώς, δεν ξεκινούν όλοι οι συνάδελφοί μας από τα πιο αγνά κίνητρα. Είτε επειδή έχουν οι ίδιοι περιοριστικές πεποιθήσεις (για την επιτυχία, τα χρήματα, την δουλειά), είτε επειδή ζηλεύουν, υπάρχει περίπτωση να σε κακολογούν στους άλλους ή να προσπαθούν με διάφορους τρόπους να σε αποθαρρύνουν. Αυτό που πρέπει να κάνεις εσύ είναι από την μία να είσαι αρκούντως επαγγελματικός και φιλικός μαζί τους και από την άλλη να προστατεύεις τον εαυτό σου. Για αυτό είναι χρήσιμο να δικτυώνεσαι με πολλούς συναδέλφους από διάφορα τμήματα, να αναδεικνύεις την δουλειά σου και να μάθεις να αναγνωρίζεις και να αντιμετωπίζεις τα παιχνίδια τακτικής που παίζονται στο γραφείο.

 

#2. Περιμένεις τον επίσημο τίτλο για να γίνεις Ηγέτης

Τα ηγετικά προσόντα δεν είναι προνόμιο μόνο όσων έχουν τίτλους και θέσεις. Μην ζεις στη χώρα του «δεν είμαι εγώ υπεύθυνος για» και γαντζώνεσαι αποκλειστικά και μόνο στην περιγραφή της θέσης εργασίας σου. Αν θες να σε αντιμετωπίζουν οι άλλοι ως κάποιον που κάνει τα πράγματα καλά και έχει την υποστήριξη των συναδέλφων του, πάρε πρωτοβουλία και ηγήσου όταν υπάρξει η ευκαιρία. Μίλα όταν έχεις μια καλή ιδέα, ή αν κάτι δεν λειτουργεί όπως θα έπρεπε. Μην μένεις στη λογική του «διεκπεραιωτή», αντίθετα γίνε ενεργό κομμάτι της λύσης. Και έτσι, θα ξεχωρίσεις.

#3. Είσαι ο Γκρινιάρης του γραφείου

Όλοι γνωρίζουμε κάποιον στην εργασία μας, που ποτέ δεν έχει τίποτα θετικό να πει για κανέναν. Κάθε πρότζεκτ είναι μια αγγαρεία, κάθε πελάτης είναι βλάκας και κάθε ημέρα είναι μια καταστροφή. Και η φήμη αυτού του ανθρώπου τον κατατρέχει παντού και κανείς δεν τον συμπαθεί. Οπότε, πρόσεξε μην γίνεις εσύ αυτός ο γκρινιάρης τύπος. Γιατί μετά από λίγο θα διαπιστώσεις, πως όσο καλός κι αν είσαι τελικά στη δουλειά σου, η καριέρα σου θα μείνει στάσιμη, επειδή κανείς δεν θα θέλει να δουλέψει μαζί σου. Περιόρισε την γκρίνια σου, τα παράπονά σου, όσο γίνεται, και μόνο για τα σημαντικά. Και αν τελικά αυτή η δουλειά όντως δεν είναι καθόλου καλή για εσένα, σκέψου μήπως είναι ώρα για κάποια αλλαγή στην καριέρα σου.

8 συμπεριφορές που επιβραδύνουν την Καριέρα σου

 

#4. Το παρακάνεις

Κοίτα, το να σου αρέσει η δουλειά σου είναι πολύ καλό. Το να ξοδεύεις όμως υπερβολικά πολύ χρόνο στο γραφείο από την άλλη, είναι σαν να λες πως η δουλειά είναι το μόνο που έχεις. Βεβαιώσου ότι δεν παραμελείς την υπόλοιπη ζωή σου μοναχά για χάρη της καριέρας σου. Φρόντισε την υγεία σου, τις σχέσεις σου και τον εαυτό σου. Καλοί είναι οι στόχοι, αλλά επίσης καλό είναι να κρατάς και τις ισορροπίες ανάμεσα στην επαγγελματική και προσωπική ζωή.

#5. Δεν γνωρίζεις καλά τον εαυτό σου

Είναι πιο σημαντικό απ’ ότι νομίζεις, πρέπει να ξέρεις καλά τον εαυτό σου. Και δεν εννοούμε τι φαγητά ή ταινίες σου αρέσουν, αλλά τι είναι πραγματικά αυτό που σε κινητοποιεί μέσα σου. Είναι σημαντικό για όλες τις πλευρές της ζωής αλλά και για να βρεις τι θες να κάνεις με την καριέρα σου. Αναγνώρισε ποιες είναι οι πραγματικά δυνατές ικανότητές σου, τι είναι αυτό που λατρεύεις αλλά και μισείς στη δουλειά σου, τι σε παρακινεί κλπ. Όταν θα ξέρεις σε βάθος όλα αυτά, θα μπορείς να πλοηγηθείς στην καριέρα σου σε δουλειές που σου ταιριάζουν πολύ.

#6. Κατηγορείς πάντα τους άλλους

Ακόμα και με τις καλύτερες προθέσεις, οι άνθρωποι κάνουμε λάθη. Κι εσύ κάποια στιγμή κάτι θα κάνεις λάθος. Αυτό που θα μετρήσει όμως και για αυτό που θα σε θυμούνται είναι το πώς το χειρίστηκες. Οπότε μην κατηγορείς τους άλλους για δικά σου λάθη. Ανάλαβε την ευθύνη. Με αυτό τον τρόπο θα κερδίσεις τον σεβασμό των άλλων. Χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι δεν θα πρέπει να προασπίζεις τον εαυτό σου και να αναδεικνύεις το παραμικρό λάθος σου.

#7. Δεν το πας μέχρι τέλους

Το ότι πρέπει να ολοκληρώνεις ότι ξεκινάς, θα έπρεπε να είναι αυτονόητο. Κάνε ότι έχεις πει στους συναδέλφους σου ότι θα κάνεις. Προγραμμάτισε σωστά τον χρόνο σου, βάλε υπενθυμίσεις, ή ότι άλλο χρειάζεται για να ολοκληρώσεις αυτό που ξεκίνησες. Όταν χάνεις προθεσμίες, ξεχνάς να στείλεις σε πελάτες αυτό που υποσχέθηκες και αμελείς να επιστρέψεις το τηλεφώνημα στον συνάδελφο που σε κάλεσε νωρίτερα, δίνεις πολύ κακή επαγγελματική εικόνα.

#8. Δεν χρησιμοποιείς το LinkedIn, επειδή δεν ψάχνεις για εργασία

Αν δεν είσαι ακόμα στο LinkedIn, τι περιμένεις; Ξεκίνα από εδώ. Δεν είναι πια προαιρετικό. Χρειάζεται να έχεις προσωπικό προφίλ, είτε ψάχνεις για δουλειά, είτε όχι. Και φυσικά χρειάζεται να το ενημερώνεις. Είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να κρατάς επαφή με όσα γίνονται στον χώρο σου. Δεν πρόκειται μόνο για ένα εμπλουτισμένο Βιογραφικό Σημείωμα, αλλά για έναν κόσμο που σου προσφέρει πρόσβαση σε ένα μεγάλο δίκτυο από ανθρώπους και γνώση για την αγορά εργασίας.

Η αλήθεια είναι πως δεν υπάρχει κανείς χωρίς αδυναμίες ή ελαττώματα, αλλά αν μπορείς να τα βρεις και να τα εξαλείψεις όσο γίνεται θα έχεις σημαντική βελτίωση σε όλα. Οι κακές συνήθειες μπορούν να αλλάξουν. Έχεις ήδη δουλέψει σκληρά για να φτάσεις εκεί που είσαι, χρησιμοποίησε αν θες τα παραπάνω για να αλλάξεις λίγο την πορεία σου και να διατηρήσεις θετική κατεύθυνση στην καριέρα σου. Και όπως πάντα, είμαι στη διάθεσή σου.

 

Θέλω να δώσω ώθηση στην καριέρα μου!