Αρνητική προδιάθεση και τρόποι για να την αποφύγεις - The Purpose

Αρνητική προδιάθεση και τρόποι για να την αποφύγεις

 

By Βασίλης Καραγιαννόπουλος | Προσωπική Ανάπτυξη

Καθημερινά κάνουμε διάφορες δραστηριότητες. Κάποιες απαιτούν λίγη ενέργεια από εμάς και κάποιες απαιτούν πολύ ενέργεια. Πολλές από αυτές τις δραστηριότητες, τις κάνουμε γιατί πιστεύουμε ότι μας χαλαρώνουν και μας ξεκουράζουν, αλλά κατά πόσο ισχύει αυτό;

Υπάρχουν δραστηριότητες, στις οποίες επενδύουμε το χρόνο μας και που αντί να μας γεμίζουν, μας φορτίζουν με αρνητική ενέργεια. Δραστηριότητες ή διαδικασίες που οδηγούν το νου μας σε πιο, ας πούμε, «σκοτεινά» μονοπάτια. Τί σημαίνει αυτό λοιπόν;

Όπως έχουμε πει ξανά, η πραγματικότητα γύρω μας, διαμορφώνεται από τον τρόπο που σκεφτόμαστε και όχι το ανάποδο. Αυτό σημαίνει ότι, όταν θέλουμε να αισθανθούμε χαρούμενοι, δεν περιμένουμε απαραίτητα να ακούσουμε κάτι που θα μας κάνει χαρούμενους. Δημιουργούμε τις συνθήκες ξεκινώντας να λειτουργούμε έχοντας τη χαρά στο μυαλό μας. Αυτό δημιουργεί μία προδιάθεση, που σε βάθος χρόνου μας κάνει το συναίσθημα όλο και πιο εύκολο. Το ίδιο ισχύει για οποιοδήποτε θετικό συναίσθημα.

Το θέμα που προκύπτει είναι, ότι το ίδιο μπορεί να ισχύσει και για τα αρνητικά συναισθήματα. Όπως μπορείς να προσκαλέσεις τη χαρά, τη θετική σκέψη ή την ικανοποίηση, έτσι μπορείς να προσκαλέσεις το μίσος, το θυμό, το άγχος ή οποιοδήποτε άλλο συναίσθημα.

Τί συνήθειες έχεις μέσα στην ημέρα;

Σκέψου το λίγο. Τί κάνεις μέσα στην ημέρα σου; Πώς ξυπνάς το πρωί; Σηκώνεσαι χαρούμενος ή έχεις μούτρα μέχρι το πάτωμα; Μήπως έχεις βάλει ξυπνητήρι και πετάγεσαι από τον ύπνο σου και τρέχεις μέσα στο σπίτι; Ο δρόμος που ακολουθείς για τη δουλειά ή τη σχολή σου έχει μποτιλιάρισμα; Τσακώνεσαι με όποιον βλέπεις μπροστά σου ή μπορείς να παραμείνεις χαλαρός;

Κάνε τις ίδιες ερωτήσεις στον εαυτό σου, για το χώρο που δουλεύεις. Είναι ευχάριστος; Έχεις καλό κλίμα ή τσακώνεσαι συνεχώς; Πολλές φορές αισθανόμαστε την πίεση της δουλειάς, πριν καν πάμε στο γραφείο. Αγχωνόμαστε και πιεζόμαστε από την προηγούμενη κιόλας ημέρα! Είμαι σίγουρος ότι πολλές Κυριακές έχεις πει: «Ποιός πάει αύριο στο γραφείο; Έχω τόσα να κάνω που θα έπρεπε να ξεκινήσω από σήμερα για να τα προλάβω».

Όλες αυτές είναι σκέψεις που σου προκαθορίζουν τη διάθεση. Συνεπώς, εκπαιδεύεις το μυαλό σου να μπαίνει σε αρνητική προδιάθεση πιο εύκολα από ότι θα μπορούσε να μπει σε θετική.

Αν θες να μπορείς να διαχειριστείς τα συναισθήματά σου, δες εδώ 

Πώς θα μπορούσες να το αποφύγεις αυτό;

Υπάρχουν κάποια πράγματα στην καθημερινότητα σου, που δεν μπορείς να τα αποφύγεις. Αν εδώ και πέντε χρόνια που πας στο γραφείο, ξέρεις ότι θα συναντήσεις κίνηση στο δρόμο, πραγματικά δεν υπάρχει κανένας λόγος για να εκνευρίζεσαι. Αφού το ξέρεις ότι θα συμβεί, έχεις δύο επιλογές. Είτε να αλλάξεις διαδρομή, αν αυτό είναι εφικτό, είτε να ξεκινήσεις νωρίτερα. Εναλλακτικά, πάρε το απλά απόφαση, χαλάρωσε και απόλαυσε το τοπίο ή ένα καλό βιβλίο (αν δεν οδηγείς εσύ φυσικά).

Διασκέδαση

Θα ήθελα να γράψω ψυχαγωγία, δυστυχώς όμως, ο μέσος άνθρωπος κάνει πολύ λίγα πράγματα για να συμμετάσχει σε ανώτερα έργα. Η μεγαλύτερη εκτόνωση έρχεται από διαδικασίες που χαρακτηρίζονται από ωμότητα, βιαιότητα, ένταση και πάθη. Βιντεοπαιχνίδια με βία και αίμα. Ξέρω, υπάρχει η άποψη ότι εφόσον ένα παιδί εκτονώνεται εκεί, δε θα το κάνει έξω στον πραγματικό κόσμο. Εξάλλου, έτσι ξέρεις πού είναι και τί κάνει. Εν μέρει δεκτό. Από την άλλη όμως, πόσο καλό μπορεί να κάνει η τόση εξοικείωση με τη βία;

Οι περισσότερες ταινίες στην τηλεόραση και στον κινηματογράφο, χαρακτηρίζονται από βία, πόλεμο, συνήθως αλόγιστες σφαγές. Η ίδια αρχή ισχύει κι εδώ φυσικά. Η τόση εξοικείωση με αυτά τα θεάματα δεν είναι και ότι καλύτερο.

Αντίστοιχα, και άλλες δραστηριότητες όπως η εκτόνωση στο γήπεδο, βρίζοντας και παίζοντας ξύλο, μπαίνει στην ίδια κατηγορία.

Τί μπορείς να κάνεις γι’ αυτό;

Ξέρω τι θα μου πεις. Το ίδιο που απαντάει πολύς κόσμος προς υπεράσπισή του. «Γυρίζοντας από τη δουλειά, είμαι πολύ κουρασμένος και δε θέλω να σκέφτομαι τίποτα. Μόνο να χαλαρώσω και να ηρεμήσω».

Εδώ γίνεται το μεγαλύτερο λάθος. Στη δουλειά δε σκέφτεσαι τόσο όσο νομίζεις. Εκτός κι αν κάνεις κάτι το οποίο είναι αρκετά δημιουργικό. Οι περισσότερες εργασίες έχουν αυτοματοποιημένες διαδικασίες, ακριβώς για να μη χρειάζεται να σκεφτείς πολύ. Αν λοιπόν, δε βάλεις το μυαλό σου να λειτουργήσει όταν επιστρέψεις στο σπίτι, πότε θα λειτουργήσει παραγωγικά;

Απόφυγε δραστηριότητες και χόμπι που προωθούν τη βία. Εστίασε σε ένα καλό βιβλίο, μία ταινία που θα σε βάλει να σκεφτείς λίγο, σε ένα παζλ ή μία ομαδική δραστηριότητα όπως ένα επιτραπέζιο. Αν δε θες κάτι από αυτά και είσαι κοντά στη φύση, τότε κάνε έναν περίπατο στο βουνό ή στη θάλασσα. Άφησε το βλέμμα σου να φτάσει όσο πιο μακριά μπορεί, για να ανοίξει η προοπτική σου.

Βοήθησε τον εαυτό σου να βελτιωθεί. Δώσε στον εαυτό σου μία ευκαιρία να ξεκολλήσει από αρνητικές συνήθειες που σε αδειάζουν ενεργειακά. Γίνε καλύτερος!

Σχετικά Άρθρα

Θελω να βελτιώσω τη ζωή μου!

Για τον Συγγραφέα

Του Βασίλη του αρέσει να μιλάει, να αλλάζει τις ζωές των ανθρώπων, να ταξιδεύει και να βάφει μινιατούρες, όχι απαραίτητα με αυτή τη σειρά. Έχει πτυχίο στις Δημόσιες Σχέσεις και την Εταιρική Επικοινωνία από το University of Indianapolis και έχει πάρει μέρος σε παραστάσεις Stand Up Comedy, σε ελληνικό κοινό. Έχοντας δουλέψει σε έναν μεγάλο τηλεπικοινωνιακό πάροχο στην Ελλάδα ως εκπαιδευτής προσωπικού και διαχειριστής μεγάλων εταιρικών πελατών, μεταξύ άλλων καθηκόντων, θέσεων και projects, αισθάνθηκε την ανάγκη να ερευνήσει την διαφορετικότητα της ανθρώπινης φύσης. Έτσι ταξίδεψε όσο περισσότερο μπορούσε για να γνωρίσει διαφορετικές κουλτούρες και να διευρύνει τους ορίζοντές του. Το πάθος του για τις διαπροσωπικές σχέσεις και τα αποτελέσματα της μετασχηματιστικής διαλεκτικής τον οδήγησαν στο να πιστοποιηθεί ως NLP Coach υπό την αιγίδα του ABNLP και να εστιάσει τις σπουδές του στο Life Coaching. Πιστεύει ότι η αποτελεσματική επικοινωνία και η ενσυναίσθηση είναι ύψιστης σημασίας για την συναναστροφή των ανθρώπων. Αυτό προσπαθεί να μεταδώσει μέσω των σεμιναρίων αποτελεσματική επικοινωνίας και της συνεχόμενης επαγγελματικής του εκπαίδευσης.