Πώς να διαχειριστείς το Άγχος στη δουλειά σου - The Purpose

Πώς να διαχειριστείς το Άγχος στη δουλειά σου

By The Purpose | Επαγγελματική Εξέλιξη

Ένας συνάδελφός μου πέρασε σχεδόν όλη του την καριέρα νιώθοντας τρόμο. Ανησυχούσε διαρκώς για την επίδοσή του και συχνά ένιωθε πνιγμένος από τις πιέσεις της δουλειάς. Καθώς το άγχος του άρχισε να παρεμβαίνει στη δουλειά του, κάνοντάς τον να χάνει τη συγκέντρωσή του αλλά και τις προθεσμίες, έγινε ξεκάθαρο πως χρειαζόταν βοήθεια.

Εάν είσαι κι εσύ ανάμεσα στους 40 εκατομμύρια ανθρώπους που ζουν με άγχος, όπως ο συνάδελφός μου, θα ξέρεις πως το πιο απλό πράγμα όπως το να μιλήσεις με τους συναδέλφους στο ασανσέρ αλλά και το πιο πολύπλοκο όπως το να μιλήσεις σε ένα συμβούλιο, μπορεί να σου προκαλέσει πολύ στρες.

Μπορεί να πιάνεις τον εαυτό σου να δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί στη δουλειά που έχει να κάνει. Αυτό μπορεί να σε οδηγήσει σε μακροχρόνια αμφισβήτηση του εαυτού σου αλλά ακόμα και σε εφιάλτες στη δουλειά.

Παρόλο που είναι αλήθεια, πως σχεδόν όλοι μας βιώνουμε κάποιου είδους στρες στις μέρες μας, το να ζεις και να εργάζεσαι με άγχος είναι διαφορετικό. Μπορεί να σε παραλύσει, αλλά δε χρειάζεται να σε ρίξει κάτω.

Πέρα από το να ζητήσεις τη σωστή διάγνωση και θεραπεία, όπως ο συνάδελφός μου, καλό θα ήταν να σκεφτείς να ενσωματώσεις στην καθημερινή σου ζωή, τις ακόλουθες στρατηγικές.

#1 Μάθε τί σε αγχώνει

Δώσε προσοχή στις καταστάσεις που κορυφώνουν το άγχος σου. Μπορεί να είναι η κριτική που δέχεσαι, το να γράφεις σημαντικά email, να βρίσκεσαι στο επίκεντρο της προσοχής ή να έχεις ακατάστατο γραφείο.

Κράτα ημερολόγιο, ώστε να καταγράφεις τις παρατηρήσεις σου και να ψάχνεις για συμπεριφορές που σε αγχώνουν. Όταν συνειδητοποιήσεις τί είναι αυτό ή αυτά που σε φέρνουν σε δύσκολη θέση, θα είσαι έτοιμος να αντιμετωπίσεις τις προκλήσεις, χωρίς στρες.

Όταν ο συνάδελφός μου κατάλαβε πως η βιασύνη ήταν ένα από τα πράγματα που τον άγχωναν, δημιούργησε μία ιεροτελεστία που θα τον βοηθούσε κάθε φορά πριν από τα συμβούλια. Ξεκίνησε να προετοιμάζει τις προτάσεις του νωρίτερα, να σημειώνει ερωτήσεις και να παίρνει μαζί του νερό.

Άρχισε να φτάνει στην αίθουσα συνεδριάσεων 5 λεπτά νωρίτερα, να τακτοποιεί τα πράγματά του, να χαλαρώνει και να πιάνει κουβέντα με τους συναδέλφους του. Αυτή η διαδικασία τον έκανε να νιώθει ήρεμα, σαν στο σπίτι του και όχι πανικόβλητος. Αυτή η ηρεμία με τη σειρά της, του επέτρεψε να είναι 100% παρών στις συζητήσεις και να προσφέρει σημαντικά σε αυτές.

#2 Βρες τεχνικές μείωσης του άγχους

Το άγχος ενεργοποιεί τη στάση άμυνας του σώματος κάτι που ξεκινά έναν καταιγισμό από άβολες αντιδράσεις όπως το να ιδρώνεις και να γίνεσαι στενόμυαλος. Το να ηρεμείς τον εαυτό σου με τεχνικές μείωσης του άγχους ή τεχνικές για να ζεις στο παρόν, θα σε βοηθήσει να αποκτήσεις και πάλι τον έλεγχο και να νιώσεις γρήγορα καλά.

Ο διαλογισμός, η γυμναστική, η συζήτηση με ένα φίλο ή μία βόλτα είναι μερικοί καλοί τρόποι για να χαλαρώσεις. Πρέπει να βρεις τί είναι καλό για σένα, τί ταιριάζει στην προσωπικότητά σου ή τί είναι επιτρεπτό στο εργασιακό σου περιβάλλον. Αυτές οι προτάσεις όμως είναι μια καλή αρχή.

Είμαι μεγάλος υποστηρικτής της αργής, ελεγχόμενης αναπνοής. Είναι κάτι που δεν φαίνεται στους άλλους και πολλοί άνθρωποι τη χρησιμοποιούν σε υψηλής πίεσης καταστάσεις, που τους προκαλούν άγχος. Όλα αυτά είναι τεχνικές που μπορούν να εφαρμοστούν από τον καθένα και να χαλαρώσουν ένα αγχωμένο μυαλό.Πώς να διαχειριστείς το Άγχος στη δουλειά σου

#3 Δημιούργησε καταστάσεις για να επιτύχεις

Κάνε την ευημερία κομμάτι της καθημερινής σου ζωής. Μικρές αλλαγές όπως το να μειώσεις την καφεΐνη, να περιορίσεις τη φασαρία στο γραφείο σου χρησιμοποιώντας ακουστικά, θα σε βοηθήσει να κρατήσεις τις δύσκολες σκέψεις μακριά. Παρόλο που δε μπορείς να ελέγξεις το μεγαλύτερο μέρος του περιβάλλοντός σου, άλλαξε ό,τι μπορείς.

Είναι σημαντικό να δίνεις προτεραιότητα στη ξεκούρασή σου. Έρευνες έχουν δείξει πως το να κοιμάσαι περισσότερο, βοηθά να νιώθεις πιο ήρεμος και λιγότερο αγχωμένος. Έξω από το γραφείο, φρόντισε να δημιουργήσεις σταθερά όρια ανάμεσα στην προσωπική και την επαγγελματική σου ζωή. Για παράδειγμα, διάλεξε μία στιγμή μέσα στη μέρα κατά την οποία θα αφήνεις μακριά τη δουλειά. Το να προγραμματίζεις διασκέδαση μετά τις πολύωρες υποχρεώσεις, θα σε βοηθήσει σε αυτό.

#4 Διεκδίκησε τα δικαιώματά σου

Μάθε τα δικαιώματά σου, όσον αφορά τη διαχείριση της ψυχικής σου υγείας στη δουλειά. Σκέψου επίσης να κάνεις ερωτήσεις πριν από μία παρουσίαση ή να ζητήσεις από το αφεντικό σου να μη σου στέλνει email αργά το βράδυ, εκτός και αν είναι επείγον.

Εάν είσαι σαφής για τις ανάγκες σου, σέβεσαι το πρόγραμμα και τη δουλειά των άλλων και είσαι πρόθυμος να κάνεις ποιοτική δουλειά, είναι πολύ πιθανό η ομάδα σου, να μην έχει πρόβλημα να πραγματοποιήσει τα θέλω σου.

Για να μάθεις να ελίσσεσαι με επιτυχία στον απαιτητικό εργασιακό χώρο, δες εδώ

#5 Θέσε μικρούς στόχους

Το να θέτεις μικρούς, εφικτούς στόχους είναι πάντα μια έξυπνη επιλογή, αλλά ακόμη περισσότερο όταν βιώνεις άγχος. Θέλεις να επεκτείνεις τη ζώνη ασφαλείας σου αλλά ταυτόχρονα θέλεις να είσαι προσεκτικός με το να μην πληγώσεις τον εαυτό σου.

Το να θέτεις ρεαλιστικές προσδοκίες για τον εαυτό σου, είναι το κλειδί όχι μόνο για να χτίσεις θετική στάση ζωής αλλά και για να διατηρήσεις την ευημερία σου. Το να ζεις και να εργάζεσαι με άγχος, δεν πρέπει να σε παραλύει.

Σίγουρα θα υπάρχουν εμπόδια στο δρόμο σου αλλά φρόντισε να γιορτάζεις κάθε νίκη, όσο μικρή και αν είναι, που πετυχαίνεις στο ταξίδι σου. Συγκέντρωσε γύρω σου μια υποστηρικτική ομάδα, στην οποία θα μπορείς να βασιστείς και στις καλές και τις κακές σου στιγμές. Αν το αφεντικό σου δείχνει κατανόηση, αγκάλιασε αυτή τη σχέση και συζήτα μαζί του για το τί σου συμβαίνει με τη δουλειά και για το πότε χρειάζεσαι λίγη ευελιξία.

Σχετικά Άρθρα

Θέλω να δώσω ώθηση στην καριέρα μου!

Για τον Συγγραφέα

Στο "The Purpose" προσφέρουμε εκπαίδευση αιχμής και μοναδική στο είδος της συμβουλευτική πρακτική σε ανθρώπους και επιχειρήσεις.