Γιατί τα Social Media είναι σημαντικά για την Επιχείρηση σου

By Γιώργος Παλαιός | Επιχειρηματική Πρωτοπορία

Μέχρι τώρα, ήδη η μεγάλη πλειοψηφία των ιδιοκτητών μικρών επιχειρήσεων γνωρίζει ότι τα Social Media -Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, LinkedIn κλπ- είναι σημαντικά για να είναι κοντά σε πελάτες, το κοινό και συνεργάτες.

Παρ’ όλα αυτά και πάλι οι περισσότεροι δεν αφιερώνουν αρκετό χρόνο για να δημιουργήσουν και ακολουθήσουν ένα Στρατηγικό Πλάνο για τα Social Media, ειδικά σε επιχειρήσεις όπου δεν υπάρχει κάποιος υπάλληλος επιφορτισμένος με αυτά. Οπότε αν χρειάζεσαι μια μικρή υπενθύμιση γιατί πρέπει να κάνεις τα social media προτεραιότητα, ορίστε μερικά από τα πιο σημαντικά οφέλη που μπορείς να έχεις από αυτά:

Μεγαλύτερη Αναγνωρισιμότητα

Τα social media σε βοηθούν να αυξήσεις την ορατότητα της επιχείρησής σου, τόσο με τους υπάρχοντες πελάτες, όσο και με τους εν δυνάμει, καθώς σου δίνουν έναν άμεσο τρόπο να μοιραστείς την φωνή και το περιεχόμενο της επιχείρησης μαζί τους.

Οι σημερινοί πελάτες αναμένουν από μια επιχείρηση να είναι άμεσα προσβάσιμη και εύκολα αναζητήσιμη online. Όταν ψάχνουν για την επιχείρηση ή τα προϊόντα σου και δεν βρίσκουν τις πληροφορίες που επιθυμούν, θα θεωρήσουν πως αυτό που ψάχνουν απλά δεν το διαθέτεις και θα πάνε αλλού. Αν όμως βρουν αυτό που ψάχνουν, τα αποτελέσματα μπορεί να είναι εντυπωσιακά: Σύμφωνα με έρευνα της πλατφόρμας Ambassador το 72% των καταναλωτών που είχε μια θετική εμπειρία με μια επιχείρηση στα social media, την σύστησε και σε άλλους. Άρα η αυξημένη αναγνωρισιμότητα μπορεί να σε βοηθήσει να δημιουργήσεις περισσότερους νέους πελάτες.

Βελτιωμένη Εξυπηρέτηση Πελάτη

Πολλοί από τους σημερινούς καταναλωτές σπεύδουν στα social media για να αναζητήσουν βοήθεια, να κάνουν ερωτήσεις ή να δώσουν feedback για ένα προϊόν ή υπηρεσία. Η επιχείρησή σου θα χάσει αυτούς του διαλόγους (αλλά και την ευκαιρία να προλάβει μεγαλύτερα προβλήματα) αν δεν έχει παρουσία εκεί.

Για παράδειγμα, αν σε κάποιο προϊόν υψηλής ζήτησης δεν υπάρχει αρκετό απόθεμα, ενημέρωσε τους πελάτες σου και εξήγησέ τους ότι έχεις κάνει τις σχετικές κινήσεις για να επανέλθει άμεσα. Αν έλυσες το πρόβλημα κάποιου πελάτη, ενημέρωσε και τους υπόλοιπους followers για την λύση που έδωσες, ώστε να είναι κι αυτοί ενήμεροι αν αντιμετωπίσουν κάτι τέτοιο.

Φυσικά δεν έχει χώρο μόνο η διαχείριση των αρνητικών νέων. Όταν κάποιος πελάτης δημοσιεύσει μια θετική κριτική ή εμπειρία για την επιχείρησή σου, μπορείς να κάνεις share τη δημοσίευση σαν μαρτυρία για όλους τους followers, εξηγώντας πως μπορούν και αυτοί να ωφεληθούν αντίστοιχα.

Γιατί τα Social Media είναι σημαντικά για την Επιχείρηση σου

Χαμηλότερο Κόστος Μάρκετινγκ

Δεν χρειάζεται και πολύ μελέτη για να συνειδητοποιήσεις ότι οι παραδοσιακές κινήσεις μάρκετινγκ (διαφημίσεις σε έντυπο τύπο, επιστολές κλπ) είναι ακριβές. Σίγουρα πολλές από αυτές είναι απαραίτητες για την επιχείρησή σου, αλλά μπορείς να χρησιμοποιήσεις τα πιο φτηνά social media για να μειώσεις αρκετά τον προϋπολογισμό μάρκετινγκ. Παράλληλα θα δημιουργείς δεσμούς με τους καλύτερους πελάτες σου και θα βοηθήσεις κι αυτούς να διαδώσουν την εταιρία σου στους δικούς τους followers.

Το να δημοσιεύσει κάποιος πελάτης στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook για την καλή εμπειρία που έχει από την εταιρία σου, μπορεί να είναι πολύ πιο δυνατό από το να βάλεις μια ίδια διαφήμιση. Επιπλέον ενώ δεν είναι εύκολο οικονομικά να βάζεις 10 διαφημίσεις κάθε εβδομάδα, είναι απλό να κάνεις αντίστοιχες δημοσιεύσεις στα social media.

Καλύτερη Ιεράρχηση στις Μηχανές Αναζήτησης

Το Search Engine Opitimization είναι κάτι που το ξεχνάμε όταν μιλάμε για το όφελος των social media. Πολλές μηχανές αναζήτησης, όπως η Google, συμπεριλαμβάνουν στους αλγόριθμους τους και την παρουσία μια εταιρίας στα social media, ως παράγοντα για το αν η επιχείρηση θα ιεραρχηθεί υψηλά στα αποτελέσματα. Και όσο πιο καλή η παρουσία, τόσο πιο υψηλή η ιεράρχηση. Άρα ιδανικά θες να έχεις μια καλή παρουσία, με μεγάλο κοινό και συχνό περιεχόμενο που αρέσει στον κόσμο και το μοιράζεται.

Όπως διαπιστώνεις λοιπόν, μόνο οφέλη θα έχεις από μια καλή παρουσία στα social media. Και αν θες βοήθεια ή ένα ολοκληρωμένο πλάνο, είμαστε στη διάθεσή σου.

Σχετικά Άρθρα

Για τον Συγγραφέα

Ο Γιώργος Παλαιός, οικονομολόγος και κάτοχος MBA από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έχει μακρά προϋπηρεσία σε μία από τις μεγαλύτερες Τράπεζες στην Ελλάδα. Πιστεύει πολύ στον ανθρώπινο παράγοντα και θεωρεί ότι το μεγαλύτερο asset κάθε επιχείρησης είναι οι άνθρωποί της και ο τρόπος που αυτοί εμπλέκονται και συνεργάζονται. Με ισχυρό Business προφίλ και μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία στα Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης, έχει εργαστεί για την ανάπτυξη της πλατφόρμας internet banking μεγάλης ελληνικής τράπεζας, τόσο από εμπορική όσο και από τεχνική πλευρά. Έχει διατελέσει IT Consultant σε εταιρία συμβούλων πληροφορικής και είναι πιστοποιημένος ISO Internal Auditor. Γνωστός στο χώρο από την αρθρογραφία του σε μεγάλα περιοδικά πληροφορικής και management, ο Γιώργος συνδυάζει πάντα την αγάπη του για τις νέες τεχνολογίες, το management και τη στρατηγική. Στόχος του μέσα από το The Purpose είναι να προσφέρει απλόχερα τις γνώσεις που απέκτησε όλα αυτά τα χρόνια. Με όρεξη, υπομονή και διαρκή αναζήτηση νέων μεθόδων προσωπικής και επαγγελματικής εξέλιξης, είναι πάντα έτοιμος να μοιραστεί τις σκέψεις του με ανθρώπους που είναι έτοιμοι να κάνουν το επόμενο βήμα.