5 τακτικές για να διαχειριστείς την κακή απόδοση κάποιου υπαλλήλου - The Purpose

5 τακτικές για να διαχειριστείς την κακή απόδοση κάποιου υπαλλήλου

By Γιώργος Παλαιός | Επιχειρηματική Πρωτοπορία

Να πως πρέπει να χειριστείς την κατάσταση με την κακή εργασιακή απόδοση κάποιου συνεργάτη σου

Είναι συχνές οι φορές που θα έρθεις αντιμέτωπος με την κακή απόδοση ενός υπαλλήλου. Το θέμα το αναλύσαμε και σε πρόσφατο άρθρο μας, από το οποίο μπορείς να ξεκινήσεις, όπου αναλύσαμε τους παράγοντες που την προκαλούν αλλά και το πώς μπορείς να δείξεις κατανόηση για τα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίζει ο συνεργάτης σου.

Η συμπόνια φυσικά από μόνη της δεν είναι αρκετή, χρειάζεται να αναλάβεις και σχετική δράση. Και η καλύτερη μορφή στην οποία έρχεται αυτή είναι μέσα από meeting με τον συγκεκριμένο υπάλληλο.

Αυτά τα meeting είναι ιδιωτικά, είναι προσωπικά και αποτελούν την καλύτερη ευκαιρία για να του δείξεις ότι αναγνωρίζεις την κατάστασή του, κατανοείς τα συναισθήματά του και ότι είσαι εκεί επειδή θες κι εσύ να βοηθήσεις να αλλάξει η κατάσταση.

Να λοιπόν πως σου προτείνουμε να χειριστείς αυτές τις συναντήσεις μαζί του, προκειμένου να λύσεις το θέμα με την εργασιακή του απόδοση.

#1 Πήγαινε προετοιμασμένος

Η συνάντηση που θα προγραμματίσεις πρέπει να είναι καλά σχεδιασμένη. Οποιαδήποτε κι αν είναι η υπόθεση, αν έχεις σκοπό να βοηθήσεις να λυθεί το θέμα της απόδοσης, απόδειξε ότι ενδιαφέρεσαι ερχόμενος καλά προετοιμασμένος.

Να είσαι έτοιμος να αναφέρεις συγκεκριμένα περιστατικά, να υποστηρίξεις όσα λες, και κυριότερο απ’ όλα, να έχεις προετοιμάσει κάποιες ιδέες και προτάσεις που μπορούν να βοηθήσουν.

Προκειμένου να δείξεις ότι κατανοείς την κατάσταση, ειδικά αν θες να καταδείξεις κάποιες αδυναμίες του, τότε θα θελήσεις να συζητήσεις μαζί του για το πώς νιώθει και από πού θεωρεί ότι προέρχεται το πρόβλημα.

Ακούγοντας αυτό που έχει να πει και προσφέροντας καλοπροαίρετο feedback, μπορείς να δουλέψεις μαζί του και να δείξεις ότι κάνεις κι εσύ προσπάθεια από μεριάς σου για να βελτιωθεί η κατάσταση.

#2 Βεβαιώσου ότι κι ο ίδιος ενδιαφέρεται να αλλάξει

Το σημαντικό σημείο είναι ότι η βελτίωση στην απόδοση μπορεί να έρθει μόνο αν το θέλει και ο ίδιος. Πρέπει και ο ίδιος να είναι πρόθυμος να κάνει κάποιες αλλαγές.

Ρώτα τον λοιπόν αν είναι πρόθυμος να αλλάξει, και αν νιώσεις ότι δεν το εννοεί, τότε ίσως αξίζει να εξετάσεις και άλλες εναλλακτικές.

Αν όμως όντως ο άνθρωπος ενδιαφέρεται να βελτιωθεί, τότε συνέχισε να κατανοείς τα θέματα που τον απασχολούν και κινητοποίησε τον ρωτώντας τι θεωρεί ότι θα τον βοηθήσει να αλλάξει στις προβληματικές περιοχές.

Πες του ότι δεν χρειάζεται άμεση απάντηση. Έπειτα προγραμμάτισε μία νέα συνάντηση για λίγες μέρες μετά και ζήτα του να έρθει προετοιμασμένος με λύσεις και προτάσεις. Ενσωματώνοντάς τον στη διαδικασία αλλαγής, τον παρακινείς πιο πολύ να συμμετάσχει. 5 τακτικές για να διαχειριστείς την κακή απόδοση κάποιου υπαλλήλου

#3 Θέσε συγκεκριμένους στόχους

Ο δρόμος για να βοηθήσεις έναν συνεργάτη να αλλάξει την απόδοσή του περνάει μέσα από απλά, μετρήσιμα και άμεσα βήματα. Πέρα από το feedback, δούλεψε μαζί του για να θέσεις προσδοκίες για το άμεσο μέλλον.

Χρησιμοποιώντας και το δικό του input, θέσε επιτεύξιμους στόχους και προτεραιότητες και βεβαιώσου ότι έχεις κάνει το καλύτερο δυνατό για να του προσφέρεις πόρους και υποστήριξη που χρειάζεται για να βοηθήσει τον εαυτό του να βελτιωθεί. Και ορίστε από κοινού μια ημερομηνία στο άμεσο μέλλον, για να εκτιμήσετε την πρόοδο και να μιλήσετε για την εμπειρία του.

#4 Δώσε αναγνώριση

Αν παρατηρήσεις, ότι ο συνεργάτης αυτός είναι στο σωστό δρόμο και κινείται προς τους στόχους που θέσατε, τότε δώσε του την αναγνώριση που χρειάζεται. Αρχικά, αυτό που χρειαζόταν αυτός ο υπάλληλος ήταν καθοδήγηση και υποστήριξη, κι αν αυτή έφερε βελτίωση στην απόδοση του, τότε αυτό που χρειάζεται τώρα είναι η αναγνώριση.

Δείξε του ξεκάθαρα ότι έχεις παρατηρήσει την ανάπτυξή του, παίνεψέ τον για την προσπάθειά του, και βρες χρόνο να συζητήσεις μαζί του τι ακριβώς είναι αυτό που άλλαξε, ώστε να συνεχίσει με τον ίδιο ρυθμό.

Αν βλέπεις ότι η κατάσταση διορθώθηκε και ότι οι στόχοι της επιχείρησης επιτυγχάνονται, τότε μην σταθείς στο θέμα περισσότερο απ’ ότι αξίζει. Αντίθετα εστίασε στο μέλλον και στο πως θα αναπτύξει τις δεξιότητες που χρειάζεται περισσότερο.

Θες να απογειώσεις την ομάδα σου; Δες εδώ

#5 Ανάλαβε δράση αν δεν αλλάξει κάτι

Ο καθένας μας χρειάζεται να βελτιώνεται και να προσαρμόζεται, αλλά αν αντιμετωπίζεις το ίδιο και το ίδιο θέμα ξανά και ξανά και έκανες ότι είναι δυνατό για να βοηθήσεις κάποιον υπάλληλο, τότε ίσως να μην μπορεί να γίνει κάτι άλλο.

Μερικές φορές μπορεί να προσφέρεις εκπαίδευση, πόρους, προσοχή, υποστήριξη, κίνητρα, αναγνώριση και κατανόηση, αλλά δυστυχώς να μην είναι αρκετά για να ταιριάξει καλά κάποιος με την υπόλοιπη ομάδα.

Και ενώ οι πειθαρχικές κινήσεις δεν πρέπει να αποφασίζονται ελαφρά τη καρδία (ειδικά αν δεν έχεις δοκιμάσει πρώτα άλλες εναλλακτικές), υπάρχουν φορές που το να κάνεις γνωστές τις συνέπειες είναι η τελευταία λύση.

Συνεργάσου με το HR για να αποφασίσετε μαζί την πορεία που πρέπει να ακολουθήσουν τα πράγματα. Και θυμήσου ότι δεν χρειάζεται να περιμένεις μέχρι την τελευταία στιγμή για να μιλήσεις μαζί τους. Μερικές φορές είναι χρήσιμο να έχεις την άποψη κάποιου τρίτου, ακόμα κι αν δεν θες να αναμιχθεί αυτός ευθέως.

Όποιο κι αν είναι το αποτέλεσμα, τουλάχιστον θα ξέρεις ότι στην πραγματικότητα έκανες ακριβώς ότι ήταν μέσα στις δυνάμεις σου για να καταλάβεις αυτόν τον υπάλληλο, να μπεις στη θέση του και να αναλάβεις δράση.

Και μια τελευταία συμβουλή: είναι πάντα καλή ιδέα να καταγράφεις κάθε κίνηση που έκανες για να βοηθήσεις το συνεργάτη σου, όπως και τυχόν εμπόδια που συνάντησες στην πορεία. Έτσι αν έρθει η στιγμή που θα χρειαστεί να προστρέξεις στο HR, θα είσαι σε θέση να παρουσιάσεις μια πλήρη και τίμια εικόνα της κατάσταση από την αρχή μέχρι το τέλος.

Θέλω να αναπτύξω την επιχείρηση μου!

Για τον Συγγραφέα

Ο Γιώργος Παλαιός, οικονομολόγος και κάτοχος MBA από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έχει μακρά προϋπηρεσία σε μία από τις μεγαλύτερες Τράπεζες στην Ελλάδα. Πιστεύει πολύ στον ανθρώπινο παράγοντα και θεωρεί ότι το μεγαλύτερο asset κάθε επιχείρησης είναι οι άνθρωποί της και ο τρόπος που αυτοί εμπλέκονται και συνεργάζονται. Με ισχυρό Business προφίλ και μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία στα Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης, έχει εργαστεί για την ανάπτυξη της πλατφόρμας internet banking μεγάλης ελληνικής τράπεζας, τόσο από εμπορική όσο και από τεχνική πλευρά. Έχει διατελέσει IT Consultant σε εταιρία συμβούλων πληροφορικής και είναι πιστοποιημένος ISO Internal Auditor. Γνωστός στο χώρο από την αρθρογραφία του σε μεγάλα περιοδικά πληροφορικής και management, ο Γιώργος συνδυάζει πάντα την αγάπη του για τις νέες τεχνολογίες, το management και τη στρατηγική. Στόχος του μέσα από το The Purpose είναι να προσφέρει απλόχερα τις γνώσεις που απέκτησε όλα αυτά τα χρόνια. Με όρεξη, υπομονή και διαρκή αναζήτηση νέων μεθόδων προσωπικής και επαγγελματικής εξέλιξης, είναι πάντα έτοιμος να μοιραστεί τις σκέψεις του με ανθρώπους που είναι έτοιμοι να κάνουν το επόμενο βήμα.