Δεν είναι λίγες οι φορές που κάποια γεγονότα στην προσωπική και επαγγελματική μας ζωή μας έχουν εκπλήξει άλλες φορές ευχάριστα, και άλλες δυσάρεστα.
Και όταν η έκπληξη αυτή είναι ευχάριστη, χαιρόμαστε με το γεγονός και προχωράμε παρακάτω.
Σε μια τέτοια περίπτωση ρίχνουμε το βάρος στις συνθήκες, στον επαγγελματικό ή κοινωνικό μας περίγυρο αντίστοιχα, στην τύχη, και αφήνουμε για το τέλος ένα μικρό μερίδιο ευθύνης για τον εαυτό μας. Αυτή η συμπεριφορά έχει πολλές προεκτάσεις αλλά σήμερα θα επικεντρωθώ σε ένα:
Δεν είναι λίγες οι φορές που ακόμα και άτομα με αυτογνωσία δέχονται σχόλια από τρίτους που τους εκπλήσσουν. Ή άλλες που τοποθετούν αυτά τα σχόλια στην κατηγορία «Αυτός/η δεν ξέρει την κατάσταση.», «Έχει συμφέροντα και τα λέει αυτά.», ή ακόμα και το καλτ «Αυτός/η με ζηλεύει.». Κάποιες φορές ίσως να συμβαίνει κάτι από τα παραπάνω, αλλά τις περισσότερες ισχύει το εξής:
Αντιλαμβανόμαστε την εικόνα μας πολύ διαφορετικά από ότι οι άνθρωποι γύρω μας!
Και γιατί αυτό; Γιατί ο περίγυρος μας, τις περισσότερες φορές, κρίνει μόνο από την παρουσία και τις πράξεις μας. Κάτι που δεν φαίνεται ή δεν λέγεται, απλά δεν λαμβάνεται υπόψη.
Για αυτό είναι τόσο σημαντική η τακτική προβολής ή διαφοροποίησης της εικόνας μας (personal brand).
Την εποχή που ζούμε, το να χτίσει κάποιος ένα δυνατό και αναγνωρίσιμο personal brand είναι εξίσου σημαντικό με όλες τις άλλες λειτουργίες μιας επιχείρησης, και επειδή η επιχείρηση είναι στην ουσία τα άτομα που την αποτελούν, η προσωπική προβολή και διαφοροποίηση είναι καθοριστική.
Από την στιγμή που ο καθένας από εμάς είναι διαφορετικός και ξεχωριστός δεν υπάρχουν αυστηροί κανόνες για το πώς μπορεί να προβάλει κάποιος τον εαυτό του. Μπορούμε όμως όλοι να ακολουθήσουμε τα βήματα που έχουν αποδειχθεί πως έχουν αποτελέσματα.
Το ξέρω, για πολλούς από εμάς δεν είναι τόσο εύκολο να είμαστε τόσο εξωστρεφείς. Η αλήθεια όμως είναι πως από το γραφείο μας η αναγνωρισιμότητα δεν θα έρθει ποτέ. Η δημιουργία δικτύου και η παρουσία μας σε σημαντικές εκδηλώσεις, και όχι μόνο, είναι βασική προϋπόθεση για την προσωπική και επαγγελματική μας εξέλιξη. Πρέπει να είμαστε διαθέσιμοι και ανοιχτοί για επικοινωνία.
Λίγο πολύ, όλοι πλέον χρησιμοποιούμε τα κοινωνικά δίκτυα. Το πώς τα χρησιμοποιούμε όμως είναι μια άλλη ιστορία. Οι ακρότητες είτε από την μία μεριά (καθαρά προσωπικά κοινωνικά δίκτυα) είτε από την άλλη (μόνο επαγγελματικό προφίλ), παίζει απωθητικό ρόλο. Μια ισορροπία μεταξύ των ρόλων μας έχει τα καλύτερα αποτελέσματα.
Εάν από τα δίκτυα σου ή τα λεγόμενά σου διαρρέουν ψέματα και ανακρίβειες, ο χρόνος έχει αρχίσει να μετράει αντίστροφα για την καλή σου εικόνα. Για αυτό, να είσαι πολύ προσεκτικός στο τι λες ή ανεβάζεις στα δίκτυα. Ανακρίβειες και ψευδείς κατηγορίες στην εποχή της πληροφορίας γυρίζουν boomerang.
Για να αποφευχθεί το παραπάνω ατόπημα, πρέπει να ξέρεις σε βάθος το αντικείμενο με το οποίο ασχολείσαι. Πρέπει να μένεις ενημερωμένος για τις εξελίξεις και τις νέες τάσεις, τι συμβαίνει εντός και εκτός της επιχείρησης σου αλλά και στον ανταγωνισμό.
Για πολλούς αυτό είναι δύσκολο να το κατανοήσουν, αλλά η αλήθεια είναι μια: Ο κόσμος δεν στρέφεται γύρω από εσένα (ή εμένα, ή οποιονδήποτε) ή την επιχείρηση σου! Για αυτό σταματά να είσαι εγωκεντρικός και σκέψου και τις ανάγκες και προτιμήσεις των άλλων. Η συμβουλή αυτή θα σε σώσει και σε επαγγελματικό αλλά και σε προσωπικό επίπεδο.
Η πληροφορία έχει σημασία όταν βρίσκει τον στόχο της. Για να έχει νόημα όλη αυτή η προσπάθεια θα πρέπει να έχει τον κατάλληλο αποδέκτη. Σκέψου και κάνε έρευνα εάν χρειαστεί, για το πιο κοινό θέλεις να προσεγγίσεις. Μόλις το βρεις, κάνε όλες τις σωστές κινήσεις, ώστε να λάβουν τα μηνύματα σου.
Είναι βασικό να καταγράφεις την πρόοδο σου και όσον αφορά την προσωπική σου προβολή. Η επιτυχία δεν έρχεται εύκολα και ακόμα περισσότερο δεν διατηρείται εύκολα. Εάν κρατάς ένα ιστορικό επαφών (που έχεις ή θέλεις να προσεγγίσεις) κάνε αμέσως την προσπάθεια σου για ισχυρό personal brand μετρήσιμη, έτσι ώστε να μπορείς να αναγνωρίσεις τα βήματα που έχεις κάνει.
Διαφωνείς με το Αφεντικό σου: Πώς να το κάνεις χωρίς να χάσεις τη δουλειά σου
Είσαι Θυμωμένος με τον Εαυτό σου; 7 πράγματα που μπορείς να κάνεις
Meeting με τους Συνεργάτες: Οι ερωτήσεις που πρέπει να κάνεις
Πώς να Απλοποιήσεις την Εργασιακή Ζωή σου
Θες να Εντυπωσιάσεις στη Δουλειά σου; Τρόποι για να το πετύχεις
Αν δεν Πήρες Προαγωγή, να τι Πρέπει να Κάνεις στη Συνέχεια