Μετά την πανδημία είναι απαραίτητο να γίνεις εξπέρ σε νέες και σημαντικές δεξιότητες, οι οποίες θα σε βοηθήσουν να αναπτυχθείς και να πετύχεις μέσα σε ένα πολυεπίπεδο εργασιακό περιβάλλον.
Όλοι περιμένουμε οι δουλειές μας να επιστρέψουν στην κανονικότητα, αλλά οι περισσότεροι ξέρουμε κατά βάθος ότι τα πράγματα δεν είναι όπως πριν. Πλέον, πολλοί λίγοι από εμάς θα καταφέρουμε να συνεργαστούμε και πάλι με όλους τους συναδέλφους μας, καθώς άλλοι θα δουλεύουν από το σπίτι, άλλοι από το γραφείο, άλλοι από κοινόχρηστο χώρο ή γενικά από κάπου αλλού.
Οι σημαντικές δεξιότητες που χρειάζεται να τιθασεύσεις δεν είναι οι συνηθισμένες στις οποίες συνήθως επικεντρωνόμαστε στο να βελτιώσουμε, αλλά είναι σίγουρα επίκαιρες και πιο ουσιαστικές από ποτέ, καθώς ο χώρος εργασίας εξελίσσεται ραγδαία.
Κάθε φορά που οι απαιτήσεις στον χώρο εργασίας γίνονται πιο περίπλοκες, η ευελιξία μέσα σε αυτόν γίνεται όλο και πιο απαραίτητη, ιδίως σε αυτούς τους οκτώ βασικούς τομείς που θα δούμε παρακάτω:
Πλέον είναι αναγκαίο κάθε επαγγελματίας να γίνει ένας σταρ στις βιντεοσυνομιλίες. Αν είσαι από αυτούς που γκρινιάζουν ότι μισούν να βγαίνουν στην κάμερα, ήρθε η ώρα να αλλάξεις τροπάριο για το καλό σου.
Η αλληλεπίδραση μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, έγγραφων κειμένων και απευθείας μηνυμάτων πλέον φαντάζουν ετεροχρονισμένα σε αυτό το νέο κόσμο εργασίας που έχει γεννηθεί. Γι’ αυτό και πρέπει να εμπλουτίσεις τη χρήση των μέσων επικοινωνίας που έχεις στη διάθεσή σου, πέρα από το να είσαι παρών με σάρκα και οστά στις υποχρεώσεις σου.
Η χρήση βίντεο θα σου επιτρέψει να διαμορφώσεις μια ολοκληρωμένη εικόνα που θα συμπληρώνεται με τη γλώσσα του σώματος και τον τόνο της φωνής σου. Όλα αυτά θα σε βοηθήσουν σημαντικά στο να καταφέρεις να επικοινωνήσεις, να συζητήσεις και να συνδεθείς με τους ανθρώπους στην άλλη πλευρά με έναν πιο δυναμικό και πετυχημένο τρόπο.
Επομένως, αυτή είναι η σωστή στιγμή να γίνεις εξαιρετικά καλός στα σύγχρονα και ασύγχρονα βίντεο, όπως οι συναντήσεις μέσω Zoom, προκειμένου οι επικοινωνιακές σου δεξιότητες να ξεχωρίσουν ακόμα και έτσι.
Πλέον, είναι πολύ σημαντικό να ξέρεις να χειρίζεσαι καλά πολλές και διαφορετικές πλατφόρμες που υποστηρίζουν τα διαδικτυακά μίτινγκ. Και αυτό, διότι οι πελάτες ή οι προμηθευτές με τους οποίους συνεργάζεσαι είναι πιθανόν να μη χρησιμοποιούν το ίδιο λογισμικό που έχει επιλέξει η εταιρία σου.
Επομένως, πρέπει να ξέρεις να χειρίζεσαι πλατφόρμες όπως το Webex, το Zoom, το Google Meet, το Microsoft Teams, και ένα σωρό άλλες πλατφόρμες που ενδέχεται να αναδυθούν τους επόμενους μήνες και χρόνια.
Πέρα όμως από την τεχνολογία, πρέπει να έχεις υπόψιν σου και τις νέες προσδοκίες που αναδύονται σχετικά με τους τυπικούς κανόνες που πρέπει να ακολουθείς στα μίτινγκ.
Το να ξέρεις πώς να κάνεις μια τριμερή συνάντηση χωρίς προβλήματα και να βεβαιωθείς πως όλοι ακούγονται και ακούνε, είναι μια από τις σημαντικές δεξιότητες που θα τις χρειαστούν όλοι.
Ένα από τα πιο σημαντικά επικοινωνιακά εργαλεία είναι η ενεργητική ακρόαση, την οποία όμως λίγοι από εμάς έχουν καταφέρει πραγματικά να τιθασεύσουν. Και όταν αναφέρομαι στην ενεργητική ακρόαση, εννοώ το είδος της ακρόασης που οι διοικητικοί σύμβουλοι χρησιμοποιούν για να γνωρίζουν ακριβώς τι συμβαίνει με τους πελάτες τους.
Η αλήθεια είναι πως η ακρόαση γίνεται πιο δύσκολα διαδικτυακά, εν μέρει επειδή υπάρχουν ένα σωρό περισπασμοί και έτσι ασχολείσαι με περισσότερα πράγματα απ’ όσα χρειάζεται, αλλά και εν μέρει επειδή η επικοινωνία δεν περιορίζεται μόνο στις λέξεις.
Παρόλο που βλέπεις κάποιον να είναι ενεργός στο κουτάκι της πλατφόρμας, δε μπορείς να ξέρεις τι πραγματικά συμβαίνει πίσω από την κάμερα. Και γι’ αυτό χρειάζεται μεγαλύτερη προσοχή.
Αν απεχθάνεσαι τα social media, ήρθε πλέον η ώρα να αρχίσεις να τα αγαπάς ή έστω να τα ανεχτείς. Σε αυτό το νέο εργασιακό περιβάλλον, τα προφίλ σου στα κοινωνικά δίκτυα, και ιδίως στο LinkedIn, είναι αυτά που δίνουν μια πρώτη εντύπωση για σένα – και όλοι ξέρουμε πως η πρώτη εντύπωση πάντα μετράει.
Τα social media είναι πολύτιμα για την ανάπτυξη και τη δημιουργία του δικτύου σου, καθώς θα σε κρατάνε πάντα ενήμερο για όλες τις νέες τάσεις και τις σημαντικές δεξιότητες που χρειάζεται να αναπτύσσεις κάθε φορά.
Το να καταφέρεις να εξοικειωθείς με τα social media θα σε βοηθήσει ακόμα να γίνεις ο ψηφιακός αντιπρόσωπος του brand της εταιρίας σου.
Αυτό θα γίνει εύκολα με το να μοιράζεσαι με την ψηφιακή κοινότητα το περιεχόμενο που έχει φτιάξει η εταιρία, κα έτσι θα βοηθήσεις τον εαυτό σου να αναδείξει το πόσο πολύτιμος υπάλληλος είσαι και να προωθήσεις εσένα όσο καλύτερα γίνεται στον οργανισμό.
Κάποτε, αποκλειστική πρόσβαση στη συμβουλευτική είχαν μόνο τα διοικητικά στελέχη. Ύστερα, η συμβουλευτική έγινε εργαλείο και στα χέρια περισσότερων ατόμων μέσα σε έναν οργανισμό.
Πλέον, η συμβουλευτική είναι απαραίτητη συντροφιά σε κάθε επαγγελματία που σκέφτεται τη σταδιοδρομία του.
Οι σημαντικές δεξιότητες της συμβουλευτικής θα σε βοηθήσουν να αξιοποιήσεις στο έπακρο τις δυνατότητες των εργαζομένων, παρέχοντάς τους παράλληλα τη δυνατότητα να είναι καλύτεροι στη δουλειά τους, αλλά δεν πρόκειται για μια εμπειρία που τελειώνει εκεί.
Η συμβουλευτική χρειάζεται γενικότερα να είναι μια πιο ανεπίσημη και καθημερινή πρακτική για να γίνει τρόπος ζωής στην εταιρία και τους εργαζόμενους, και όχι ένα πιο απρόσωπο και επίσημο γεγονός που θα λαμβάνει χώρα αραιά και που.
Όταν δουλεύεις από το σπίτι ή από έναν τρίτο χώρο, είναι αρκετά εύκολο να κάνεις πολλά πράγματα ταυτόχρονα. Εξάλλου, όταν βρίσκεσαι σε κάποιο μίτινγκ μέσω Zoom, πιθανότατα χρησιμοποιείς την ίδια συσκευή απ’ όπου διαβάζεις τα μέιλ σου και κάνεις γενικά και την υπόλοιπη δουλειά από εκεί.
Και ναι, σίγουρα φαντάζει μια καλή ευκαιρία για να κάνεις πολλά πράγματα μαζί. Μόνο που το πρόβλημα εδώ είναι πως μάλλον δε θα τα καταφέρεις.
Διότι σύμφωνα και με έρευνες, μόνο το 2,5% από εμάς διαθέτουν κατάλληλα «καλωδιωμένους» εγκεφάλους για να το καταφέρουν αυτό.
Επομένως, είναι εξαιρετικά σημαντικό να μείνεις συγκεντρωμένος σε αυτό που κάνεις και να μην προσπαθείς να μπλεχτείς με περισσότερα. Άσε που η πλειονότητα των διαδικτυακών μίτινγκ θα δεσμεύσουν τη φάτσα σου μέχρι να τελειώσει.
Άρα, αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να βάλεις προτεραιότητες στις εργασίες σου και να δείξεις στη συνάντηση πως συμμετέχεις και συνεισφέρεις και εσύ σε αυτή. Και αν δυσκολεύεσαι να συγκεντρωθείς, υπάρχουν εφαρμογές που μπορούν να σε βοηθήσουν να χτίσεις σιγά σιγά τον «μυ» της συγκέντρωσης, ώστε να γίνεις πιο αποδοτικός στη δουλειά σου.
Αντιπαθητικοί Συνάδελφοι: 6 Συμβουλές που θα σε Βοηθήσουν να Δουλέψεις μαζί τους
6 Θέματα που πρέπει να Αποφύγεις να Συζητήσεις στη Δουλειά
Νέος Μάνατζερ: 6 Δεξιότητες που Πρέπει να Έχεις
8 Συμβουλές για να Εξελιχθείς Επαγγελματικά
5 Παράγοντες για ένα καλό Εργασιακό Περιβάλλον
Πώς να Αναζωπυρώσεις το Πάθος σου για Δουλειά