Πώς να διαχειριστείς τους αρνητικούς συναδέλφους που γκρινιάζουν συνέχεια - The Purpose

Πώς να διαχειριστείς τους αρνητικούς συναδέλφους που γκρινιάζουν συνέχεια

By Γιώργος Παλαιός | Επαγγελματική Εξέλιξη

Παλιότερα, χρησιμοποιούσα δύο συγκεκριμένες τεχνικές για να αντιμετωπίσω τους αρνητικούς συναδέλφους που όλο γκρίνιαζαν. Μόνο που τελικά καμία από τις δύο δεν δούλευε.

Η πρώτη ήταν να προσπαθώ να αποφεύγω τους αρνητικούς συναδέλφους . Ήμουν πάντα ευγενικός με όλους, αλλά αν κάποιος ήταν μόνιμα γκρινιάρης, έκανα συνειδητή προσπάθεια να τον αποφεύγω και να μην εμπλέκομαι σε διαλόγους μαζί του.

Αυτή η στρατηγική μου όμως με έκανε να χάνω σημαντικές σχέσεις με ανθρώπους που (πέρα από τα παράπονά τους) ήταν καλό να ξέρω. Οπότε ως δεύτερη τακτική αποφάσισα να συμπάσχω μαζί τους.

Όταν λοιπόν ξεκίναγαν τη γκρίνια, συμμετείχα κι εγώ στο δράμα τους, είτε παραπονούμενος κι εγώ για λογαριασμό τους ή προσθέτοντας δικά μου παράπονα. Αυτό όμως δεν ήταν άσχημο μόνο για τη διάθεσή μου, αλλά επιπλέον τους ενθάρρυνε να συνεχίσουν να γκρινιάζουν όποτε με βλέπουν.

Έτσι τελικά αναγνώρισα και έναν τρίτο τρόπο για να αντιμετωπίζω αυτούς τους αρνητικούς συναδέλφους . Απαντάω στις γκρίνιες τους με τέτοιον τρόπο που τους κάνει να αφήσουν τον αρνητισμό και τους παρασύρει σε πιο αισιόδοξη οπτική.Πώς να διαχειριστείς τους αρνητικούς συναδέλφους που γκρινιάζουν συνέχεια

Οι 7 λοιπόν πιο συχνές απαντήσεις που δίνω σε αρνητικούς συναδέλφους που πάντα έχουν μια γκρίνια να ξεστομίσουν είναι οι ακόλουθες. Ωστόσο, προτού τις διαβάσεις, να εξηγήσουμε ότι χρησιμεύουν μόνο για τους μόνιμα αρνητικούς συναδέλφους και όχι για αυτούς που αντιμετωπίζουν κάποιο πραγματικό πρόβλημα.

#1 “Ωχ, πολύ κρίμα. Προέκυψε όμως και κάτι καλό από αυτό;»

Αυτή η απάντηση από τη μια δείχνει ότι συμπάσχεις με αυτόν που γκρινιάζει, ενώ από την άλλη κατευθύνει τη σκέψη του σε πιο αισιόδοξη κατεύθυνση. Αν όμως απαντήσει ένα απλό «όχι, τίποτα!» τότε απλά γνέψε του με συμπάθεια και άλλαξε το θέμα.

Πάντως σημείωσε ότι όπως και να ‘χει δεν πρέπει να του προτείνεις εσύ κάποια λύση. Σε αυτή την περίπτωση, απλά θα τον βάλεις σε άμυνα και θα τον εξωθήσεις να σου εξηγήσει με χαρά γιατί η λύση που πρότεινες δεν λειτουργεί στην περίπτωσή του (παρ’ όλο που μπορεί να είναι σωστή).

Για να μάθεις να διαχειρίζεσαι τις εργασιακές δυναμικές με επιτυχία, δες εδώ

#2 «Ωχ, πολύ κρίμα. Με εντυπωσιάζει όμως το πόσο θετικά χειρίστηκες την κατάσταση»

Όπως όταν λέμε σε κάποιον ότι δουλεύει πολύ σκληρά αυτός εμπνέεται να συνεχίσει να δουλεύει σε υψηλούς ρυθμούς, προκειμένου να δικαιώσει την καλή εικόνα, έτσι και το να πούμε σε κάποιον ότι χειρίστηκε την κατάσταση «πολύ θετικά», του δίνει κίνητρο να είναι λιγότερο αρνητικός κατά την κουβέντα μας. Ο τρόπος που δηλαδή περιγράφουμε τον άλλο, επηρεάζει και τη συμπεριφορά που θα έχει απέναντι μας.

#3 «Ωχ, και πως χειρίζεσαι συνήθως κάτι τέτοιο;»

Αν ρωτήσουμε τον άλλο για τους τρόπους αντιμετώπισης που προκρίνει, θα τον βάλουμε αυτομάτως σε φάση επίλυσης του προβλήματος. Και επειδή συνήθως κανείς δεν θέλει να πει «δεν ξέρω πώς να το χειριστώ», είναι σχεδόν βέβαιο πως θα λάβουμε μια θετική απάντηση.

#4 «Αν κι ο Χ, είχε την εμπειρία / γνώσεις / ικανότητες που έχεις εσύ!»

Όταν σου γκρινιάζουν για κάποιον άλλο συνάδελφο, αυτή η απάντηση όχι μόνο τους κολακεύει, αλλά και τους ενθαρρύνει να αναγνωρίσουν τα ελαφρυντικά του άλλου ατόμου. Συνήθως ο συνδυασμός ελαφρυντικών και κολακείας έχει μεγάλη επιτυχία.

#5 «Χμ, απ’ ότι καταλαβαίνω, σε έχει στεναχωρήσει το Χ»

Μερικοί άνθρωποι δεν θα ηρεμήσουν μέχρι να νιώσουν ότι τους έχεις ακούσει. Σε αυτές τις περιπτώσεις, απλά θα επαναλάβω σε αυτούς το θέμα που αναφέρουν. Τους κάνει να νιώσουν ότι ακούστηκαν, αλλά χωρίς να προσφέρω κάτι καινούριο στη συζήτηση, εκ των πραγμάτων αυτή θα τελειώσει.

#6 «Αν είναι δυνατόν. Είμαι σίγουρος όμως πως θα προτιμάς να μιλήσεις για κάτι πιο χαρούμενο»

Με αυτή την απάντηση αναγκάζεις τον άλλο να προχωρήσει σε ένα λιγότερο δυσάρεστο θέμα. Στο κάτω –κάτω, τι άλλο μπορεί να πει; «Όχι δεν θέλω να μιλήσω για κάτι πιο χαρούμενο;»

#7 «Υπάρχει κάτι που μπορώ να κάνω;»

Ενώ κανονικά δεν πρέπει να προσφερθείς να αναλάβεις δράση (εκτός αν είσαι σίγουρος ότι μπορείς και θες να βοηθήσεις), είναι αλήθεια πως τις περισσότερες φορές αυτός που παραπονιέται δεν θα δεχτεί την προσφορά σου. Αντίθετα, συνήθως θα αρνηθεί ευγενικά και θα πει ότι «δεν υπάρχει κάτι που μπορείς να κάνεις». Σημείο στο οποίο, μπορείς να απαντήσεις «οκ, αν υπάρχει κάτι, μου λες» και να προχωρήσεις σε άλλο θέμα συζήτησης.

Η διαδικασία του να διαχειριστείς τους αρνητικούς συναδέλφους σίγουρα δεν είναι η ιδανική στιγμή κανενός μας. Αλλά στο εξής, δεν θα χρειάζεται να φεύγεις βιαστικά κάθε φορά που βλέπεις κάποιον τέτοιο στην κουζίνα ή τον διάδρομο. Μπορείς να του μιλήσεις με άνεση, γνωρίζοντας πως ακόμα κι αν αρχίσει να γκρινιάζει, έχεις πια πολλές επιλογές για να προχωρήσεις πέρα από τον αρνητισμό τους!

Σχετικά Άρθρα

Θέλω να δώσω ώθηση στην καριέρα μου!

Για τον Συγγραφέα

Ο Γιώργος Παλαιός, οικονομολόγος και κάτοχος MBA από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έχει μακρά προϋπηρεσία σε μία από τις μεγαλύτερες Τράπεζες στην Ελλάδα. Πιστεύει πολύ στον ανθρώπινο παράγοντα και θεωρεί ότι το μεγαλύτερο asset κάθε επιχείρησης είναι οι άνθρωποί της και ο τρόπος που αυτοί εμπλέκονται και συνεργάζονται. Με ισχυρό Business προφίλ και μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία στα Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης, έχει εργαστεί για την ανάπτυξη της πλατφόρμας internet banking μεγάλης ελληνικής τράπεζας, τόσο από εμπορική όσο και από τεχνική πλευρά. Έχει διατελέσει IT Consultant σε εταιρία συμβούλων πληροφορικής και είναι πιστοποιημένος ISO Internal Auditor. Γνωστός στο χώρο από την αρθρογραφία του σε μεγάλα περιοδικά πληροφορικής και management, ο Γιώργος συνδυάζει πάντα την αγάπη του για τις νέες τεχνολογίες, το management και τη στρατηγική. Στόχος του μέσα από το The Purpose είναι να προσφέρει απλόχερα τις γνώσεις που απέκτησε όλα αυτά τα χρόνια. Με όρεξη, υπομονή και διαρκή αναζήτηση νέων μεθόδων προσωπικής και επαγγελματικής εξέλιξης, είναι πάντα έτοιμος να μοιραστεί τις σκέψεις του με ανθρώπους που είναι έτοιμοι να κάνουν το επόμενο βήμα.