6 κινήσεις προτού ζητήσεις Αύξηση

By Γιώργος Παλαιός | Επαγγελματική Εξέλιξη

Ίσως νιώθεις και εσύ ότι εργάζεσαι πάρα πολύ, χωρίς όμως η αξία της εργασίας σου να αναγνωρίζεται όσο πρέπει ή να πληρώνεται αντίστοιχα με την συνεισφορά σου. Άρα είναι καιρός να πάρεις την τύχη σου στα χέρια σου και να ζητήσεις αύξηση από το αφεντικό σου.

Προτού όμως κάνεις γνωστό το αίτημά σου αυτό, καλό είναι πρώτα να προετοιμάσεις το έδαφος κατάλληλα. Πρώτα από όλα χρειάζεται να εκτιμήσεις την ως τώρα κατάσταση:

  • Θεωρείσαι ήδη ένας από τους ανθρώπους κλειδιά της ομάδας σου ή πρέπει να φροντίσεις να φέρεις τον εαυτό σου περισσότερο στους προβολείς;
  • Το αφεντικό σου γνωρίζει όντως την συνεισφορά σου στην επιχείρηση;
  • Πόσο σημαντικός είσαι για το τμήμα σου;

Αν δεν υπάρχει ήδη για εσένα η εικόνα του αποδοτικού και ευσυνείδητου εργαζόμενου, όταν ζητήσεις αύξηση δεν θα έχεις πολλές πιθανότητες. Για αυτό το λόγο πρέπει να φροντίσεις να υπάρχει μια καλή εικόνα για εσένα, την δουλειά σου και τα αποτελέσματα που φέρνεις.

Πριν κανονίσεις το μεγάλο ραντεβού λοιπόν, φρόντισε το προσωπικό σου brand, προκειμένου να είναι πιο εύκολο να πλασάρεις τον εαυτό σου στον προϊστάμενό σου.

Χρησιμοποίησε τις έξι ακόλουθες τακτικές για να τοποθετήσεις τον εαυτό σου μπροστά στην αύξηση που δικαιούσαι:

#1. Ανάδειξε τη δουλειά σου σε Ανύποπτο χρόνο

Όταν τύχει να συναντήσεις το αφεντικό σου στο διάδρομο και σε ρωτήσει τι κάνεις, χρησιμοποίησε τη στιγμή για να δείξεις πόσο αναντικατάστατος είσαι. Για παράδειγμα: «είμαι πολύ χαρούμενος, επειδή τρεις πελάτες ήδη έχουν υπογράψει» ή «χαίρομαι που το νέο Project πάρα τις δύσκολες λεπτομέρειες, προχωράει γρήγορα».

#2. Πάρε Πρωτοβουλίες

Προσφέρσου να βοηθήσεις με κάποιο νέο project. Δείξε ότι είσαι ενήμερος για τα meeting που έρχονται, τις διαδικασίες της εταιρίας και γίνε σταδιακά ο άνθρωπος που γνωρίζει τα περισσότερα στο τμήμα του. Αφιέρωσε τον εαυτό σου σε ότι αναλαμβάνεις, έτσι ώστε το αποτέλεσμα να ξεπερνάει κάθε φορά το αναμενόμενο.

#3. Γνωστοποίησε τις Επιτυχίες σου

Ίσως έκλεισες ένα μεγάλο deal, προσέλκυσες έναν νέο πελάτη, βελτίωσες μία διαδικασία, έφερες εις πέρας ένα δύσκολο Project. Ότι και να έκανες, διάδωσε το στους συναδέλφους σου (με κομψό τρόπο πάντα), ώστε να αρχίσει να δημιουργείται η σωστά εικόνα για εσένα.

#4. Ευθυγραμμίσου με το αφεντικό σου

Όταν αναδεικνύεις τις επιτυχίες σου, σκέψου με ποιους τρόπους θα μπορούσε το αφεντικό σου να τις παρουσιάσει με τη σειρά του στο αφεντικό του (μην ξεχνάς πως και το αφεντικό σου έχει αφεντικό). Γίνε λοιπόν ο αγγελιαφόρος καλών νέων. Πες στο αφεντικό σου καθώς περνάει από το διάδρομο: «Ο πελάτης Χ μου είπε μόλις πως η νέα υπηρεσία μας είναι η καλύτερη που έχει δει από την εταιρία μας ως τώρα».

#5. Κάνε καλή Οπτική Επαφή

Μην παίρνεις το βλέμμα σου κάθε φορά που μιλάς στον προϊστάμενό σου, ειδικά όταν μιλάς για τις επιτυχίες σου. Θα εκλάβει την κίνησή σου αυτή ως σημάδι ανασφάλειας από την μεριά σου. Αντίθετα χρησιμοποίησε δυναμική στάση σώματος, που αναδεικνύει την σιγουριά που νιώθεις για τα αποτελέσματα που φέρνεις. Έτσι θα διορθώσεις την εικόνα σου, για να μπορείς να ζητήσεις αύξηση.

#6. Υιοθέτησε τον Τρόπο δουλειάς του αφεντικού σου

Κάθε αφεντικό έχει τον δικό του τρόπο δουλειάς και επικοινωνίας. Στο δυνατό μέτρο προσπάθησε να μιμηθείς τον τρόπο δουλειάς του. Για παράδειγμα, του αρέσει η τακτική επικοινωνία μέσω email; Άρχισε και εσύ να χρησιμοποιείς τα email περισσότερο. Του αρέσει να έχει τον έλεγχο με τακτικά briefings και Πρακτικά; Ξεκίνα να του γράφεις μικρά memo για το που βρίσκεται το Project σου κ.ο.κ.

Με αυτούς τους τρόπους, θα δημιουργήσεις το σωστό προφίλ για εσένα και θα ετοιμάσεις το έδαφος για να ζητήσεις με σιγουριά και μεγάλες πιθανότητες επιτυχίας την αύξηση που τόσο καιρό δικαιούσαι.

Σε περίπτωση που χρειάζεσαι πιο προσωπικές και συγκεκριμένες συμβουλές πάνω στην δική σου περίπτωση και ανάγκες, μπορούμε να σε βοηθήσουμε.

 

Σχετικά Άρθρα

Για τον Συγγραφέα

Ο Γιώργος Παλαιός, οικονομολόγος και κάτοχος MBA από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έχει μακρά προϋπηρεσία σε μία από τις μεγαλύτερες Τράπεζες στην Ελλάδα. Πιστεύει πολύ στον ανθρώπινο παράγοντα και θεωρεί ότι το μεγαλύτερο asset κάθε επιχείρησης είναι οι άνθρωποί της και ο τρόπος που αυτοί εμπλέκονται και συνεργάζονται. Με ισχυρό Business προφίλ και μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία στα Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης, έχει εργαστεί για την ανάπτυξη της πλατφόρμας internet banking μεγάλης ελληνικής τράπεζας, τόσο από εμπορική όσο και από τεχνική πλευρά. Έχει διατελέσει IT Consultant σε εταιρία συμβούλων πληροφορικής και είναι πιστοποιημένος ISO Internal Auditor. Γνωστός στο χώρο από την αρθρογραφία του σε μεγάλα περιοδικά πληροφορικής και management, ο Γιώργος συνδυάζει πάντα την αγάπη του για τις νέες τεχνολογίες, το management και τη στρατηγική. Στόχος του μέσα από το The Purpose είναι να προσφέρει απλόχερα τις γνώσεις που απέκτησε όλα αυτά τα χρόνια. Με όρεξη, υπομονή και διαρκή αναζήτηση νέων μεθόδων προσωπικής και επαγγελματικής εξέλιξης, είναι πάντα έτοιμος να μοιραστεί τις σκέψεις του με ανθρώπους που είναι έτοιμοι να κάνουν το επόμενο βήμα.