7 τρόποι να συνεργάζεσαι αρμονικά με την ομάδα σου

 
 

By Κατερίνα Χρήστου | Επαγγελματική Εξέλιξη

Στην εργασία σου σχεδόν πάντα είσαι μέλος μιας ευρύτερης ομάδας και καλείσαι να συνεργαστείς λίγο ή πολύ, άμεσα ή έμμεσα και με άλλους ανθρώπους.

Το καλό ομαδικό πνεύμα και η ικανότητα που έχει ένας άνθρωπος να συνεργάζεται αρμονικά με τους συναδέλφους του είναι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο που ζητείται από τους υπεύθυνους Ανθρώπινου Δυναμικού.

Θες να είσαι δυνατός σε αυτόν τον τομέα; Διάβασε τις συμβουλές μας και η επικοινωνία σου με την ομάδα θα γίνει αρμονική.

#1 Χαμογέλα

Το πρόσωπο είναι ο καθρέφτης σου, γι’ αυτό ένα θετικό και ευγενικό χαμόγελο και ύφος θα μοιράσει θετική ενέργεια, θα κάνει τους άλλους χαλαρούς απέναντί σου, λιγότερο επιθετικούς και θα θέσει τις βάσεις για μια καλή συνεργασία.

Θα σου άρεσε εσένα να συνεργαστείς με έναν συνάδελφο που δεν δείχνει φιλικός, αλλά είναι κατσούφης και βλέπεις στο πρόσωπό του αρνητική διάθεση; Μάλλον όχι…

#2 Δείξε ότι εκτιμάς τους συναδέλφους σου

Μια καλή κουβέντα διακριτικού επαίνου στις ικανότητες των συναδέλφων σου δημιουργεί καλή διάθεση και τους δείχνει πως τους εκτιμάς και τους αναγνωρίζεις. Επικεντρώσου στα θετικά και μη διστάζεις να λες καλά λόγια, χωρίς υπερβολές. Ακόμη και στους υφισταμένους σου, προσπάθησε να μην είσαι επικριτικός, αλλά απλά διορθωτικός, αν θες να βγάλεις τον καλύτερο εαυτό τους.

#3 Άκου για να κατανοήσεις

Μάθε να ακούς με ενδιαφέρον και κατανόηση όσα λένε οι συνάδελφοί σου σε meeting ή σε συνεργασίες μεταξύ σας. Δείξε ότι παρακολουθείς, κάνε διευκρινιστικές ερωτήσεις και προσπάθησε να καταλάβεις σε βάθος όσα ακούς.

Παρατήρησε τη γλώσσα του σώματος και τις εκφράσεις του προσώπου των ομιλητών για να βγάλεις ένα πιο ολοκληρωμένο συμπέρασμα. Έτσι, όταν έρθει η ώρα να εκθέσεις τις απόψεις σου θα έχεις όλα τα σωστά δεδομένα για τους ακροατές σου στη διάθεσή σου και θα είσαι πιο αποτελεσματικός, πιο επικοινωνιακός και φυσικά, εντός του θέματος.

Αν θες να μάθεις περισσότερα για το πώς να ερμηνεύεις τη γλώσσα σώματος στον χώρο εργασίας, δες περισσότερα εδώ:

#4 Μην παραπονιέσαι

Φαντάσου έναν συνάδελφο που είτε κατ’ ιδίαν, είτε σε ομαδικές συναντήσεις και συνεργασίες, διαρκώς παραπονιέται και γκρινιάζει μεταδίδοντας κακή ενέργεια και απαισιοδοξία. Θα ήθελες αυτό το άτομο για συνεργάτη; Μη γίνεις ποτέ έτσι!

Εάν υπάρχει κάποιο πρόβλημα ή κάτι σε δυσκολεύει, φρόντισε να το εκφράσεις χωρίς γκρίνια και αρνητισμό. Με ψυχραιμία και χωρίς αρνητική χροιά κάνε μια εισαγωγή, όπως «θα ήθελα να σας αναφέρω κάτι που με προβλημάτισε και αφορά την ομάδα» και συνέχισε με μια απλή περιγραφή χωρίς συναισθηματισμούς και εντάσεις. Έτσι οι δέκτες σου θα λάβουν ένα ήπιο μήνυμα και η λύση θα βρεθεί πιο εύκολα, χωρίς απώλειες και προστριβές.

#5 Βάλε χιούμορ

Η δύναμη του χιούμορ είναι αδιαμφισβήτητη, καθώς το καλό χιούμορ μπορεί να δημιουργήσει καλή διάθεση ακόμη και όταν υπάρχουν εντάσεις. Ένα χαριτωμένο διακριτικό αστείο στη σωστή στιγμή δίνει θετική ενέργεια, αποφορτίζει και βοηθάει στην επανεξέταση των ζητημάτων.

Προσοχή, το αστείο σου να είναι κοινώς αποδεκτό, όχι ακραίο και ποτέ εκτός του πλαισίου που κινείται η επικοινωνία και οι σχέσεις στην ομάδα. Στόχος είναι να κάνεις τους άλλους να νιώσουν άνετα, όχι άβολα. Κάνοντας χιούμορ στις σωστές δόσεις, κάνεις τους άλλους να νιώθουν πιο οικεία μαζί σου και έτσι η συνεργασία γίνεται ομαλότερη, αποδοτικότερη και πιο ευχάριστη.

#6 Μίλα στη γλώσσα τους

Μίλα στη γλώσσα που οι συνάδελφοί σου καταλαβαίνουν. Εάν χρησιμοποιείς πολύ τεχνικούς όρους που αφορούν το δικό σου κομμάτι δουλειάς, για το οποίο όμως εκείνοι δεν μπορούν να γνωρίζουν ή εάν όντας νεότερος χρησιμοποιείς λέξεις «αργκό» σε πιο προχωρημένης ηλικίας συναδέλφους ή προϊσταμένους, μάλλον θα δημιουργήσεις ένα κενό στην επικοινωνία.

Προσπάθησε να είσαι κατανοητός και αναλυτικός σε όλη την ομάδα, ειδικά όταν αναφέρεσαι σε κάτι που οι συνάδελφοί σου δεν έχουν εξειδικευτεί. Θα πρέπει να τους μεταδώσεις με απλά λόγια όσα αφορούν τον τομέα σου, ώστε να νιώσουν άνετα και να σε κατανοήσουν.

7 τρόποι να συνεργάζεσαι αρμονικά με την ομάδα σου

#7 Δείξε ανθρώπινο ενδιαφέρον

Στα μέλη της ομάδας σου μπορείς να απευθύνεσαι εκτός των επίσημων συναντήσεων στην καθημερινή σου επικοινωνία και να δείχνεις διακριτικό και ειλικρινές ενδιαφέρον για το άτομό τους και τη ζωή τους. Για παράδειγμα μπορείς να ρωτήσεις «πώς είσαι σήμερα;», «ξεκουράστηκες το Σαββατοκύριακο;» ή κάτι παρόμοιο.

Αυτό δημιουργεί οικειότητα, φέρνει τους άλλους πιο κοντά σου και τους κάνει πιο θετικούς απέναντί σου όταν έρθει η ώρα για συνεργασία. Πρόσεξε, οι ερωτήσεις σου να είναι γενικές, καθόλου αδιάκριτες και χωρίς να επιμείνεις για περισσότερες πληροφορίες από όσες είναι διατεθειμένος ο άλλος να σου δώσει.

Δείξε και εδώ το ενδιαφέρον σου με χαμόγελο και το μήνυμα θα πάει σωστά. Επίσης, δεν χρειάζεται να κάνεις μόνο ερωτήσεις, μπορείς για παράδειγμα να δείξεις ενδιαφέρον προσφέροντας τη βοήθειά σου για κάτι.

Μπορείς δηλαδή να πεις «αν θελήσεις κάτι μη διστάσεις να με ρωτήσεις» για θέματα δουλειάς ή «έχω αφήσει καφέ στην καφετιέρα» ή «θέλει κανείς κάτι από το κυλικείο;» ή κάτι παρόμοιο που θα δείξει ότι τους νοιάζεσαι, ότι είσαι ομαδικός παίκτης και δεν είσαι εκεί μόνο για τον εαυτό σου.

Θυμήσου πως όσο καλός και καταρτισμένος κι αν είσαι στη δουλειά σου και στον τομέα σου, όσο εργατικός και εφευρετικός κι αν είσαι, όσα προσόντα και πτυχία κι αν έχεις, σε κάθε θέση εργασίας οι υπεύθυνοι θα δώσουν μεγάλη σημασία στο ομαδικό σου πνεύμα, καθώς καθορίζει κατά πολύ τα αποτελέσματα της δουλειάς σου. Δούλεψε και κατάκτησε την ομαδικότητα  και θα βγεις κερδισμένος!

Σχετικά Άρθρα

Για τον Συγγραφέα

Η Κατερίνα Χρήστου, με μεταπτυχιακό στη Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων, έχει μακρά προϋπηρεσία σε τμήματα Ανθρώπινου Δυναμικού σε μεγάλες πολυεθνικές εταιρίες. Υπεύθυνη για θέματα Προσλήψεων, Επιλογής και Ανάπτυξης Προσωπικού γνωρίζει σε βάθος την αξία του Προσωπικού Brand.