Παραγωγικότητα: 3 τρόποι να κάνεις περισσότερα σε λιγότερο χρόνο

 

By Αντώνης Μεσσήνης | Επαγγελματική Εξέλιξη

Ένα από τα δημοφιλέστερα και συχνότερα θέματα για αναζήτηση στο google και άλλα παρόμοια site είναι η παραγωγικότητα.

Κάθε μέρα χιλιάδες εργαζόμενοι, φοιτητές και επιχειρηματίες ψάχνουν συμβουλές για το πως θα γίνουν περισσότερο αποδοτικοί και αποτελεσματικοί. Πώς να αυξήσουν την παραγωγικότητα τους και πώς να ανεβάσουν τον πήχη των επιδόσεων τους.

Η παραγωγικότητα όμως είναι μια σχετική έννοια. Ο ορισμός της, αν θέλουμε να είμαστε ακριβείς, είναι η αναλογία του προϊόντος που παράγεται σε σχέση με τους παραγωγικούς συντελεστές που απαιτούνται για αυτό.

Ωστόσο για τον καθένα από εμάς η παραγωγικότητα είναι υποκειμενική και κάπως δύσκολο να μετρηθεί, καθώς ο καθένας ορίζει διαφορετικά τι είναι σπουδαίο και σημαντικό για τον ίδιο.

Άσχετα όμως με το τι σημαίνει αυξημένη παραγωγικότητα για κάποιον, οι ακόλουθες τρείς συνιστώσες μπορούν να σε βοηθήσουν να βάλεις τα πράγματα σε μια σειρά και να πετύχεις περισσότερα από αυτά που θεωρείς ο ίδιος σπουδαία αποτελέσματα.

Έχε τον έλεγχο της προσοχής σου

Το μεγαλύτερο εμπόδιο που συναντάει κανείς όταν θέλει να ολοκληρώσει μια εργασία είναι η έλλειψη συγκέντρωσης. Η προσοχή μας αποσπάται καθημερινά, καθώς βομβαρδιζόμαστε από πληροφορίες και μηνύματα.

Κινητό και internet, συνάδελφοι και συγγενείς, ακόμα και οι ίδιες μας οι σκέψεις, μας αναγκάζουν να μεταθέτουμε συνεχώς τη συγκέντρωσή μας από το ένα πράγμα στο άλλο χωρίς σταματημό.

Οι συνεχείς περισπάσεις όμως και η εναλλαγή μεταξύ των διαφόρων εργασιών, όχι μόνο μας αναγκάζουν να ξοδεύουμε περισσότερο χρόνο, αλλά και να κάνουμε περισσότερα λάθη. Με αποτέλεσμα φυσικά να μην είμαστε τόσο αποδοτικοί όσο θα θέλαμε.

Η δυνατότητα λοιπόν να μπορούμε να ελέγχουμε τη συγκέντρωση μας και να περιορίσουμε ότι μας αποσπάει την προσοχή είναι εξαιρετικά σημαντική. Η έλλειψη αυτού του ελέγχου μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένο στρες, χαμηλή αποτελεσματικότητα και εργασιακό burnout.

Παραγωγικότητα: 3 τρόποι να κάνεις περισσότερα σε λιγότερο χρόνο

Έχε σαφείς στόχους

Όταν δεν έχει ξεκάθαρους στόχους ή δεν είναι σαφές ποιες είναι οι περισσότερο σημαντικές εργασίες στη δουλειά σου είναι εύκολο να παρασυρθείς και να μην ασχοληθείς με πράγματα που δεν έχουν τόση σημασία.

Είναι σύνηθες φαινόμενο να προκύπτουν συχνά εργασίες που είτε κάποιος άλλος σου ζήτησε να φέρεις εις πέρας, είτε εσύ θεώρησες πως πρέπει να γίνουν. Το αποτέλεσμα είναι να μην μπορείς εύκολα να θέσεις προτεραιότητες και να μην είσαι τόσο αποδοτικός, όσο μπορείς να είσαι.

Όταν όμως ο ρόλος σου στην επιχείρηση είναι ξεκάθαρος και όταν οι στόχοι σου είναι σαφείς και ξέρεις τι ακριβώς πρέπει να πετύχεις, τότε είναι ευκολότερο να συγκεντρωθείς σε αυτά που έχουν σημασία.

Η δυνατότητα να μπορεί κανείς να δει τη μεγαλύτερη εικόνα και να ξέρει ακριβώς τι είναι αυτό που πρέπει να πετύχει είναι ένας οδηγός, ένας χάρτης, που θα τον βοηθήσει να φτάσει στον προορισμό του χωρίς να κάνει κύκλους.

Έχε ισορροπία στη ζωή σου

Η ζωή είναι μια ζυγαριά. Όσο μεγαλύτερο βάρος και έμφαση δίνεται σε έναν τομέα, αναπόφευκτα λιγότερό βάρος και χρόνος μπορεί να δοθεί στους άλλους τομείς της ζωής.

Και ενώ λοιπόν είναι λογικό πως για να έχουμε επιτυχία στην εργασία ή τις σπουδές θα πρέπει να αφιερώσουμε χρόνο και να δώσουμε έμφαση εκεί, το να παραμελούμε τα υπόλοιπα και να μην έχουμε μια ισορροπημένη ζωή μας κάνει μεγαλύτερη ζημιά ψυχολογικά και βλάπτει και τη παραγωγικότητα μας.

Η θυσία της προσωπικής ζωής στο βωμό της καριέρας και των επαγγελματικών επιτευγμάτων δεν είναι ούτε ωφέλιμη αλλά ούτε και κάτι που μπορούμε να αντέξουμε για μεγάλο διάστημα. Το να έχουμε χρόνο για να απολαύσουμε τα χόμπι μας, τα αγαπημένα μας πρόσωπα, αλλά και γενικότερα καινούρια πράγματα και εμπειρίες, μας βοηθάει να αναπληρώσουμε τα ψυχικά μας αποθέματα, την έμπνευση και τη δημιουργικότητα μας.

Η αύξηση της παραγωγικότητας είναι ένα σπουδαίο επίτευγμα για όλες τις επιχειρήσεις, οργανισμούς, αλλά και για τον κάθε εργαζόμενο ξεχωριστά . Η αίσθηση της επιτυχίας άλλωστε μας δίνει ικανοποίηση και κίνητρο για να θέσουμε υψηλότερους στόχους και να προσπαθήσουμε περισσότερο.

Είναι σημαντικό όμως να είμαστε ρεαλιστές σε αυτό που θέλουμε να κάνουμε και να πετύχουμε και φυσικά να μην κάνουμε υπερβολικά περίπλοκα τα πράγματα. Δες πώς μπορείς να εφαρμόσεις τις τρείς αυτές αρχές στη ζωή και τη καριέρα σου και θα διαπιστώσεις πως η παραγωγικότητα και τα αποτελέσματα σου γρήγορα θα βελτιωθούν.

Σχετικά Άρθρα

Για τον Συγγραφέα

Ο Αντώνης Μεσσήνης είναι απόφοιτος σχολής Λογιστικής, μέλος του Παγκόσμιου Οργανισμού Ρητορικής και Ηγεσίας Toastmasters International και Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του ελληνικού ομίλου Toastmasters. Έχοντας εργαστεί σε μια από τις μεγαλύτερες ελληνικές τράπεζες, σε λογιστήριο εκπαιδευτικού ομίλου και σε μεγάλη πολυεθνική εταιρία παροχής υπηρεσιών, θεωρεί τη συνεργασία μιας ομάδας θεμελιώδες στοιχείο για τη επιτυχία και την προσωπική ανάπτυξη των μελών της και την αποδοτικότερη επένδυση για μια επιχείρηση.