Πώς να ξεπεράσεις μία Κακή Μέρα

By Κατερίνα Χρήστου | Προσωπική Ανάπτυξη

Αποκλείεται να μη σου έχει συμβεί… Υπάρχουν μέρες που όλα δείχνουν από το πρωί να πηγαίνουν στραβά. Και παρ’ όλο αυτό, εσύ προσπαθείς να πας παρακάτω χωρίς να επηρεαστείς. Όμως οι αναποδιές συνεχίζονται ή είναι τόσο έντονες που πια νιώθεις πως έχουν κυριεύσει τη μέρα σου και τη διάθεσή σου. Πώς μπορείς λοιπόν να ξεπεράσεις όσο πιο ανώδυνα γίνεται μια τέτοια κακή μέρα;

«Κι αυτό θα περάσει»

Ρητό με σημασία! Το βασικότερο είναι πως πρέπει να αποδεχτούμε όλοι πως δε γίνεται να είναι κάθε μέρα ρόδινη. Ούτε καν αδιάφορη. Οι κακές μέρες είναι στη ζωή μας, όπως και οι μέρες με δυνατή καταιγίδα το χειμώνα. Δηλαδή αναμενόμενες. Απλά έχουν δυσάρεστες για εμάς συνέπειες.

Αντί λοιπόν να βλαστημάς που τις ζεις, να τις δέχεσαι ως κομμάτι της ζωής και να πηγαίνεις παρακάτω. Άλλωστε, η ζωή είναι έτσι, έχει τα πάνω της και τα κάτω της και μετά την καταιγίδα έρχεται ο ήλιος. Απόλαυσέ τον (τις καλές μέρες δηλαδή) και κράτα τις καλές αναμνήσεις για την κακή μέρα που κάποια στιγμή θα έρθει. Αναπόλησε τις όμορφες μέρες σου και υπενθύμισε και υποσχέσου στον εαυτό σου ότι θα έρθουν κι άλλες. Ξέχασες ήδη λίγο την αναποδιά του σήμερα;

Αποστασιοποιήσου συναισθηματικά

Σε ένα βαθμό το έχεις ήδη κάνει αν ακολούθησες το παραπάνω, δηλαδή να αναπολείς με τη μνήμη τις παλιές καλές μέρες, με θετικό τρόπο όμως ώστε να σου δίνουν πίσω ένα χαμόγελο. Μπορείς όμως περισσότερο!

Για παράδειγμα, αν αυτό είναι δυνατό, απομακρύνσου από τον χώρο που σου έχει προκαλέσει τα δυσάρεστα συναισθήματα ή αποτελεί το σκηνικό του προβλήματος. Βγες κάπου έξω, όσο πιο κοντά στη φύση, ακόμα και σε ένα μικρό πάρκο. Αν προτιμάς, αντίθετα, έναν οικείο κλειστό χώρο, πήγαινε στο μέρος που σε ηρεμεί στο σπίτι σου  π.χ. στο δωμάτιό σου ή σε μια ιδιαίτερη γωνιά σου. Ήδη έχεις αλλάξει παραστάσεις και νιώθεις τη ζεστασιά ενός άλλου χώρου.

Αν δεν μπορείς να φύγεις, π.χ. είσαι στη δουλειά, κάντο στο μέτρο που μπορείς. Σήκω, κάνε ένα μικρό διάλειμμα, περπάτησε, ακόμη κι αν είναι για να βάλεις νερό από τον καταψύκτη ή να πετάξεις κάτι στον κάδο απορριμμάτων. Ο εγκέφαλός σου θα λάβει το μήνυμα και από μόνος του θα ασχοληθεί με κάτι άλλο, την κίνησή σου, τις ενέργειές σου και θα πετύχεις ένα mini «ξελαμπικάρισμα» στο μυαλό και στη σκέψη σου, πράγμα που θα μειώσει την ένταση των αρνητικών συναισθημάτων σου.

Κινήσου ή περπάτα, καθώς αμέτρητες έρευνες έχουν συσχετίσει το περπάτημα με την αποβολή του στρες και τη δυνατότητα ορθής λήψης αποφάσεων. Αυτό συμπεριλαμβάνει και τις συναισθηματικές αποφάσεις, ακόμη και το ότι «αποφασίζεις», έστω και ασυνείδητα, να σε πάρει από κάτω αυτή η κακή μέρα…

Γράψε, σχεδίασε, ζωγράφισε

Δεν μπορείς να σηκωθείς και να κινηθείς; Ή προτιμάς να μην το κάνεις; Υπάρχει και άλλη λύση. Πάρε ένα μολύβι ή στυλό και κάνε γραμμές, γράψε λέξεις, σχεδίασε ό,τι σου έρχεται στο μυαλό ή ό,τι προτιμάς.

Κατά ανάλογο τρόπο, ο εγκέφαλός σου θα αρχίσει να λειτουργεί αλλιώς, θα εστιάσει σε αυτή τη σύνθετη κατά βάθος λειτουργία και τα αρνητικά συναισθήματα θα υποχωρήσουν και θα δώσουν χώρο στα θετικά. Ναι, είναι τόσο απλό! Αρκεί να μη μπλοκάρεις εσύ τη διαδικασία, αλλά να συνεργαστείς μαζί της!

Πώς να ξεπεράσεις μία Κακή Μέρα

Άκου μουσική

Άνοιξε το ραδιόφωνο, διάλεξε ένα αγαπημένο CD. Η μουσική μιλάει βαθειά μέσα μας, με τρόπους που αποτελούν ένα ωραίο μυστήριο. Μη βάλεις τη μπαλάντα που κάθε φορά σε «ρίχνει», βάλε κάτι κεφάτο ή κάτι που σε γεμίζει και θα αποτελέσει ευχάριστο άκουσμα στα αυτιά σου ή θα σου θυμίσει μια ευχάριστη εμπειρία. Όλα τα είδη επιτρέπονται!

Είσαι στη δουλειά ή δεν μπορείς να βάλεις μουσική εύκολα; Βάλε λίγο τα ακουστικά του smartphone σου και σίγουρα θα μπορείς να ξεκλέψεις 3 λεπτά να ακούσεις το αγαπημένο σου μουσικό κομμάτι. Δες το σαν μια μυστική και γρήγορη ιεροτελεστία και βυθίσου στη μελωδία του. Γύρνα πίσω στο πρόβλημα και στα ζητήματα που προέκυψαν, με τη μελωδία να παίζει ακόμα στο μυαλό σου. Άλλη διάθεση, έτσι;

Περιποιήσου και παρηγόρησε τον εαυτό σου

Νιώθεις πως δεν καταλαβαίνει κανείς τη δύσκολη και κακή μέρα που περνάς; Αισθάνεσαι απογοητευμένος ίσως και απελπισμένος; Το να σου πούμε να σκεφτείς πως τα συναισθήματά σου έχουν διογκωθεί εκείνη τη στιγμή και ζεις σε μια υπερβολή, ίσως την κρίσιμη ώρα δεν σε βοηθήσει τόσο πολύ.

Μπορείς όμως να αναλάβεις εσύ ο ίδιος τον ρόλο του παρηγορητή του εαυτού σου και ακόμα καλύτερα το ρόλο του ανθρώπου που θα ήθελες να σε ενθαρρύνει. Δεν είναι απαραίτητο πάντα η ενθάρρυνση να έρχεται απ’ έξω. Αυτό έχει το μειονέκτημα ότι μπορεί να μην είναι εκεί όταν τη χρειάζεσαι. Αν μπορείς να σταθείς στον εαυτό σου, να τον στηρίξεις εσύ ο ίδιος σε μια δύσκολη στιγμή, θα αποκτήσεις μεγάλη δύναμη στη ζωή σου.

Μίλα στον εαυτό σου (όχι, δεν είναι καθόλου νοσηρό αυτό, δεν χρειάζεται να ανησυχείς) κάνοντας έναν εσωτερικό διάλογο λέγοντας ό,τι θα έλεγες εσύ στον καλύτερό σου φίλο αν σου έλεγε πως νιώθει όπως εσύ τώρα. Πώς θα τον στήριζες; Πώς θα τον ενθάρρυνες; Δεν θα του θύμιζες την αξία του, όσα έχει πετύχει ως τώρα, δεν θα του έλεγες πόσο πιστεύεις σε αυτόν; Δεν θα του έδινες κουράγιο και δύναμη; Δεν θα του έλεγες να δώσει λιγότερη σημασία στις δυσκολίες και σε όσα τον έχουν στενοχωρήσει; Δεν θα του πρότεινες να χαλαρώσει και να αρχίσει να βρίσκει λύσεις; Αυτά ακριβώς θα τα κάνεις και για σένα, αφού πάντα ο πρώτος άνθρωπος που πρέπει να φροντίζεις είσαι εσύ!

Και σε περίπτωση που θες να μάθεις πως μπορείς να στηρίζεις ο ίδιος τον εαυτό σου, δες εδώ

Σχετικά Άρθρα

Για τον Συγγραφέα

Η Κατερίνα Χρήστου, με μεταπτυχιακό στη Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων, έχει μακρά προϋπηρεσία σε τμήματα Ανθρώπινου Δυναμικού σε μεγάλες πολυεθνικές εταιρίες. Υπεύθυνη για θέματα Προσλήψεων, Επιλογής και Ανάπτυξης Προσωπικού γνωρίζει σε βάθος την αξία του Προσωπικού Brand.