4 βήματα για να βρεις το Κίνητρο σου - The Purpose

4 βήματα για να βρεις το Κίνητρο σου

By Βασίλης Καραγιαννόπουλος | Προσωπική Ανάπτυξη

Γιατί ειναι σημαντικό να βρεις το κίνητρο σου.

Η αλήθεια είναι ότι έχω βαρεθεί να διαβάζω άρθρα για το προσωπικό κίνητρο και για την αναβλητικότητα.

Αυτό που έμαθα όλα αυτά τα χρόνια είναι απλό.

Είτε σου αρέσει αυτό που κάνεις και έχεις κίνητρο να το κάνεις, είτε δεν σου αρέσει και ψάχνεις δικαιολογίες για να αναβάλεις οτιδήποτε έχεις να κάνεις που να είναι σχετικό.

Βλέπω ανθρώπους να παιδεύονται καθημερινά να πετύχουν έστω και ένα απλό βήμα. Κυριολεκτικά. Όλη μέρα σε μία δουλειά που δεν τους αρέσει, το απόγευμα σε έναν καναπέ και τηλεόραση ή ατελείωτες ώρες μπροστά σε έναν υπολογιστή.

Κανένα κίνητρο για μάθηση, κανένα κίνητρο για άθληση ή σωστή διατροφή, κανέναν κίνητρο για να βρουν μία ενασχόληση που να τους αρέσει και διαμαρτύρονται από πάνω γιατί βαριούνται.

Πέρα από το να βρεις κίνητρο στη ζωή σου, είναι και θέμα τρόπου ζωής. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι, αν από μικρός δεν έχεις μάθει να λειτουργείς με έναν συγκεκριμένο τρόπο στη ζωή σου, τότε αργότερα θα είναι δύσκολο να το χτίσεις από το μηδέν.

Δύσκολο ναι. Ακατόρθωτο όχι.

Η καθημερινότητα μας αποτελείται από ρουτίνες. Πάνω από το σαράντα τοις εκατό των ενεργειών μας, μέσα στην ημέρα, είναι θέμα συνήθειας.

Σκέψου το πρωινό σου ξύπνημα και θα καταλάβεις πολλά. Βάζεις τα παπούτσια σου με έναν συγκεκριμένο τρόπο, όπως και τις κάλτσες σου. Αντίστοιχα βουρτσίζεις τα δόντια σου ή κάνεις οποιοδήποτε άλλη κίνηση.4 βήματα για να βρεις το Κίνητρο σου

#1. Μη παραγωγικές ρουτίνες

Πολλές από τις ρουτίνες δεν είναι καν αποδοτικές. Πόσο ικανοποιημένος είσαι από τις συνήθειες σου; Τι θα ήθελες να αλλάξεις σε αυτές; Εξάλλου είναι ευκολότερο να ζήσεις και να δουλέψεις για να αλλάξεις αυτές τις ρουτίνες. Αρκεί να θυμάσαι ότι οι συνήθειες αλλάζουν δύσκολα.

Για να αλλάξεις αυτές τις συνήθειες, πρέπει να τις καταλάβεις, να βρεις από τι αποτελούνται και τρόπο να τις σπάσεις. Κάθε ρουτίνα αποτελείται από τρία στοιχεία.

Πυροδότηση

Αυτή είναι η κίνηση που πυροδοτεί την ρουτίνα. Μπορεί να είναι οτιδήποτε, μία κατάσταση, ένα συγκεκριμένο περιβάλλον ή ακόμα και ένα συναίσθημα.

Ρουτίνα

Αυτός είναι ο τρόπος συμπεριφοράς. Ένα σετ από κινήσεις, ενέργειες ή συμπεριφορές που έχουν ένα αποτέλεσμα.

Ανταμοιβή

Αυτή είναι σχετική με τα προνόμια, την ικανοποίηση που μπορείς να πάρεις από μία συμπεριφορά.

Αυτό που χρειάζεται λοιπόν, είναι να αλλάξεις την ρουτίνα για να αλλάξει και η συμπεριφορά. Οι περισσότεροι, προσπαθούμε να αλλάξουμε την πυροδότηση, κάτι που δεν είναι παραγωγικό. Για να αλλάξουμε την ρουτίνα, πρέπει να αναγνωρίσουμε την πυροδότηση και την ανταμοιβή και έπειτα να αλλάξουμε την ρουτίνα.

Για παράδειγμα, αν τρώμε όταν αισθανόμαστε άσχημα, τότε αυτό που πυροδοτεί την συμπεριφορά είναι το αρνητικό συναίσθημα και η ανταμοιβή είναι η αίσθηση της ικανοποίησης και του κορεσμού μετά από ένα τεράστιο γεύμα.

Για να αλλάξουμε την συμπεριφορά, τότε χρειάζεται να βρούμε μια νέα ρουτίνα που θα μας προσφέρει το ίδιο αποτέλεσμα.

Ενώ όλο αυτό φαίνεται εύκολο στην διατύπωση του, στην ουσία η επένδυση της ενέργειας είναι αρκετά μεγάλη για να πετύχεις την αλλαγή. Για να το πετύχεις λοιπόν, χρειάζεται εξυπνάδα και όχι τόσο κόπο.

Ξεκίνα απλά και βρες ανθρώπους που θα σου δώσουν κίνητρο για να αλλάξεις. Ανθρώπους που θα σε κρατήσουν «υπόλογο» των πράξεων σου. Κάνε παρέα με άτομα που έχουν ήδη πετύχει αυτό που θες να πετύχεις κι εσύ ή ανθρώπους που τώρα προσπαθούν να αλλάξουν.

Ξεκίνα να μελετάς ή συνέχισε αν το έκανες ήδη. Κράτα το μυαλό σου ενεργό και δώσε του τροφή συστηματικά.

Σίγουρα θα φτάσεις σε ένα σημείο που θα «μπουκώσεις». Κάθε φορά που θα συναντάς δυσκολίες, αντί να πελαγώνεις και να απελπίζεσαι, ψάχνε άμεσα για την λύση που θα σε ξελασπώσει. Βοήθησε το σύστημα σου να εστιάζει στην λύση αντί το πρόβλημα.

#2. Σταμάτα να σκέφτεσαι υπερβολικά

Απλά πράξε.

Πιάσε κάτι μικρό και απλό και ξεκίνα να ασχολείσαι με αυτό. Μείνε εστιασμένος σε αυτό μέχρις ότου να το ολοκληρώσεις. Όσο σκέφτεσαι και αγχώνεσαι, θα χάνεις χρόνο και θα μπουκώνεις το μυαλό σου.

#3. Μάθε τον εαυτό σου

Σημείωσε πότε αισθάνεσαι ενεργειακά άδειος και πότε αισθάνεσαι να ξεχειλίζεις από ενέργεια. Σίγουρα θα υπάρχει ένα μοτίβο σε αυτή την συμπεριφορά και μόλις το αναγνωρίσεις θα μπορέσεις να το αναπτύξεις.

4.Βοήθησε άλλους

Μοιράσου τις ιδέες σου και βοήθησε άλλους να βρουν κίνητρο. Όσο τους βοηθάς, θα διαπιστώσεις ότι θα βρίσκεις κι εσύ κίνητρο να κάνεις πράγματα.

Αν πιστεύεις ότι τα βήματα είναι πολλά, τότε κάνε το πιο απλό από όλα. Ξεκίνα με κάτι μικρό και μείνε εστιασμένος εκεί μέχρι να το τελειώσεις.

Απλά ξεκίνα.

Κι αν θες κάποια βοήθεια για να βρεις το κίνητρο σου στη ζωή, δες εδώ

Σχετικά Άρθρα

Θελω να βελτιώσω τη ζωή μου!

Για τον Συγγραφέα

Του Βασίλη του αρέσει να μιλάει, να αλλάζει τις ζωές των ανθρώπων, να ταξιδεύει και να βάφει μινιατούρες, όχι απαραίτητα με αυτή τη σειρά. Έχει πτυχίο στις Δημόσιες Σχέσεις και την Εταιρική Επικοινωνία από το University of Indianapolis και έχει πάρει μέρος σε παραστάσεις Stand Up Comedy, σε ελληνικό κοινό. Έχοντας δουλέψει σε έναν μεγάλο τηλεπικοινωνιακό πάροχο στην Ελλάδα ως εκπαιδευτής προσωπικού και διαχειριστής μεγάλων εταιρικών πελατών, μεταξύ άλλων καθηκόντων, θέσεων και projects, αισθάνθηκε την ανάγκη να ερευνήσει την διαφορετικότητα της ανθρώπινης φύσης. Έτσι ταξίδεψε όσο περισσότερο μπορούσε για να γνωρίσει διαφορετικές κουλτούρες και να διευρύνει τους ορίζοντές του. Το πάθος του για τις διαπροσωπικές σχέσεις και τα αποτελέσματα της μετασχηματιστικής διαλεκτικής τον οδήγησαν στο να πιστοποιηθεί ως NLP Coach υπό την αιγίδα του ABNLP και να εστιάσει τις σπουδές του στο Life Coaching. Πιστεύει ότι η αποτελεσματική επικοινωνία και η ενσυναίσθηση είναι ύψιστης σημασίας για την συναναστροφή των ανθρώπων. Αυτό προσπαθεί να μεταδώσει μέσω των σεμιναρίων αποτελεσματική επικοινωνίας και της συνεχόμενης επαγγελματικής του εκπαίδευσης.