Η ισχύς των Instagram stories.
Το ξέρεις πως 400 εκατομμύρια άνθρωποι απ’ όλο το κόσμο χρησιμοποιούν καθημερινά τα Instagram stories;
Ίσως να μη σου έκαναν κάποιο ιδιαίτερο κλικ στην αρχή, όμως αν είσαι επιχειρηματίας και θέλεις η επιχείρηση σου να ανοίξει διάπλατα τα φτερά της, τα Instagram stories σου ανοίγουν μια πόρτα. Μια μοναδική ευκαιρία να αιχμαλωτίσεις την προσοχή και το ενδιαφέρον του κοινού σου και των πιθανών πελατών σου.
Αυτή η μορφή περιεχομένου, είναι απίστευτα γοητευτική για κάθε επιχειρηματία που επιθυμεί να αυξήσει την έκθεση της επιχείρησης του και του brand του στο κοινό του. Όμως ποιες είναι οι καλύτερες πρακτικές για να πετύχεις κάτι τέτοιο;
Τα Instagram stories στην ουσία αποτελούν μια σειρά από μικρά βίντεο ή εικόνες, τα οποία λένε διαδοχικά μια ιστορία για το brand σου και τα οποία μένουν ζωντανά για 24 ώρες.
Αυτή η προσωρινή διάρκεια τους, καθώς και το γεγονός πως δεν πιάνουν χώρο στο news feed του κάθε χρήστη, έχει οδηγήσει πολλές επιχειρήσεις να πλημμυριζόμουν το Instagram τους με μπόλικα stories.
Αυτή όμως δεν είναι πάντα και η καλύτερη τακτική. Γιατί από έναν αριθμό stories και πάνω, πέφτει o λεγόμενος δείκτης παρακολούθησης (completion rate). Αυτός ο δείκτης δείχνει στην ουσία τον αριθμό των Instagram stories που παρακολουθήθηκαν ολοκληρωμένα μέσα σε 24ώρες από το πρώτο μικρό βίντεο ή εικόνα, ως το τελευταίο.
Ο ιδανικός αριθμός λοιπόν, ή μάλλον το ιδανικό εύρος, είναι μεταξύ ενός και επτά Instagram stories. Με περισσότερα από επτά, ο δείκτης παρακολούθησης πέφτει κάτω από το 70%. Αυτό σημαίνει πως αρκετός κόσμος δε φτάνει στα τελευταία κομμάτια του περιεχόμενου σου και έτσι αγνοεί κάποια σημαντική πληροφορία ή κάποια παρότρυνση να επισκεφτεί την ιστοσελίδα της επιχείρησης σου κλπ.
Πρέπει να σημειωθεί ωστόσο πως το πιο πάνω εύρος δεν αποτελεί κάποιο αυστηρό όριο και προφανώς ανάλογα με την επιχείρηση υπάρχουν διακυμάνσεις. Θα χρειαστεί να πειραματιστείς αναρτώντας stories με διαφορετικό μέγεθος, δηλαδή αριθμό μικρών βίντεο ή εικόνων, και να αξιοποιήσεις σοφά τα δεδομένα σου, για να καταλήξεις στο τι είναι ιδανικό για εσένα και την επιχείρηση σου.
Από εκεί και πέρα η αξία των Instagram stories είναι αδιαμφισβήτητη. Αν δεν τα αξιοποιούσες ως τώρα τότε, ακόμα και αν αναρτάς Instagram stories που αποτελούνται από 10-15 τμήματα, τα αποτελέσματα θα σε εντυπωσιάσουν.
Όπως ξέρεις, η επιτυχία κρίνεται στις λεπτομέρειες και για αυτό το λόγο, όλες οι επιχειρήσεις και τα brands που ξοδεύουν ενέργεια και κόπο για να δημιουργήσουν καλά stories, θέλουν το περιεχόμενο τους να φτάσει σε όσο περισσότερο κόσμο γίνεται.
Αν και υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που παίζουν ρόλο, ένας παράγοντας κλειδί στην διαδικτυακή επιτυχία ενός brand είναι ο χρόνος. Και πιο συγκεκριμένα το πότε θα αναρτήσεις το περιεχόμενο σου στα social media.
Αυτό φυσικά δεν είναι κάτι πάγιο και σταθερό, καθώς εξαρτάται και από το κοινό το οποίο στοχεύεις. Ωστόσο, έρευνες έχουν δείξει πως κατά μέσο όρο υπάρχουν κάποιες κορυφώσεις στην έκθεση και την αλληλεπίδραση του περιεχομένου με το κοινό.
Αυτές οι κορυφώσεις βρίσκονται τις πρωινές, τις μεσημεριανές και τις βραδυνές ώρες και πιο συγκεκριμένα είναι 08:00 με 10:00, 12:00 με 14:00 και 20:00 με 22:00.
Όπως βλέπεις πρόκειται κυρίως για τις ώρες που ο κόσμος έχει κάποια ευκαιρία να ελέγξει το Instagram του. Πριν ή καθώς πηγαίνει στην εργασία του, καθώς κάνει ένα διάλειμμα ή αφού σχολάσει. Για να πάρει η επιχείρηση σου τη μέγιστη αξία λοιπόν από τα Instagram stories, θα πρέπει να συγχρονίσεις τις αναρτήσεις σου με τον χρόνο τον οποίο η πλειοψηφία του κοινού σου είναι ενεργή και διαθέσιμη.
Όταν ανεβάζεις το περιεχόμενο σου αυτές τις ώρες δίνεις στα Instagram stories σου μια πολύτιμη ενίσχυση. Από εκεί και πέρα θα πρέπει να αναρτάς τακτικά και με συνέπεια. Το κοινό σου θα αποκτήσει κάποιες προσδοκίες, τις οποίες θα πρέπει να καλύπτεις σε μόνιμη βάση αν θέλεις να το κρατήσεις και να το αυξήσεις.
Αν ανεβάζεις ένα story μια μέρα και μετά σταματάς για ένα δεκαπενθήμερο, οι ακόλουθοι του εταιρικού προφίλ σου δύσκολα θα βλέπουν τις αναρτήσεις σου.
Χρειάζεται λοιπόν να αναρτάς περιεχόμενο κοντά στις ώρες αιχμής και να το κάνεις τακτικά.
Θες να εξελίξεις την επιχείρηση σου; Δες εδώ
Όπως ανέφερα νωρίτερα, ένας από τους λόγους που τα Instagram Stories είναι τόσο πολύτιμα για τα brands και τις επιχειρήσεις είναι πως δίνουν την ευκαιρία για περισσότερο περιεχόμενο χωρίς να πιάνουν χώρο στο news feed. Αυτό είναι πολύ σημαντικό καθώς το news feed έχει περιορισμένο χώρο για περιεχόμενο, με αποτέλεσμα όσο περισσότερο αναρτάς εσύ τόσο λιγότερος χώρος μένει για τους υπόλοιπους.
Ακριβώς επειδή όμως τα Instagram Stories εξαφανίζονται μετά από 24 ώρες, ο διαθέσιμος χώρος για το περιεχόμενο σου αυξάνεται. Αυτό σου δίνει την ευκαιρία να αυξήσεις τη συχνότητα και την ποσότητα του περιχεομένου σου.
Έρευνες έχουν δείξει πως όσο περισσότερα Instagram Stories αναρτούν τα πιο διάσημα και γνωστά προφίλ του Instagram, τόσο περισσότερο αυξάνει ο μέσος όρος του κόσμου που προσελκύουν και τόσο καλύτερες εντυπώσεις αφήνουν.
Η ποσότητα του περιεχομένου λοιπόν έχει θετική σχέση με την έκθεση του brand σου και τις εντυπώσεις που αφήνει.
Φυσικά αυτό δε σημαίνει πως πρέπει να αναρτάς stories καθημερινά σαν τρελός. Χρειάζεται στρατηγική και το να ανεβάζεις κάτι απλά για να το ανεβάσεις δεν ωθεί την επιχείρηση σου εκεί που θέλεις. Τα δεδομένα ωστόσο δείχνουν πως μπορείς να αυξήσεις τον μέσο όρο των ανθρώπων στους οποίους φτάνει το περιεχόμενο σου.
Ο λόγος είναι πως ο αλγόριθμος του Instagram στήνει τη σειρά των stories στο feed ενός χρήστη με βάση την αλληλεπίδραση του με το συγκεκριμένο προφίλ. Όσο περισσότερο ενεργός είσαι λοιπόν και οδηγείς το κοινό σου στο περιεχόμενο σου και ταυτόχρονα αλληλεπιδράς με το περιεχόμενο των θεατών σου, τόσο πιο πιθανό είναι το story σου να τοποθετηθεί στην κορυφή της λίστας των stories και να φανεί πιο εύκολα.
Κατά μέσο όρο οι περισσότεροι άνθρωποι θα σταματήσουν να βλέπουν κάποιο story είτε στο πρώτο κομμάτι, είτε στο τελευταίο.
Στη δεύτερη περίπτωση είναι λογικό να έχουν δει ολόκληρο το περιεχόμενο, ωστόσο στην πρώτη υπάρχει πρόβλημα. Αν το πρώτο τμήμα του Instagram stories που αναρτήσεις, δηλαδή η πρώτη εικόνα ή βίντεο, δεν τραβήξει την προσοχή και το ενδιαφέρον του θεατή δύσκολα εκείνος θα συνεχίσει.
Για αυτό το λόγο σιγουρεύσου πως βάζεις το καλύτερο και πιο ενδιαφέρον κομμάτι του περιεχομένου σου στην αρχή, ώστε να παγιδεύσεις το ενδιαφέρον του κοινού σου και να δελεάσεις την προσοχή του.
Όσο για τους πιστούς του brand σου, που παρακολουθούν ολόκληρα τα stories σου; Πρόσθεσε στο τέλος το επόμενο βήμα. Μια πρόσκληση για να επισκεφτούν την ιστοσελίδα σου ή να δουν κάποιο άλλο περιεχόμενο που έχεις αναρτήσει.
Τα Instagram Stories είναι αυτή τη στιγμή το πιο ενδιαφέρον και διαδραστικό κανάλι μέσα από το οποίο μπορείς να αγγίξεις τον κόσμο. Ο δείκτης παρακολούθησης είναι αρκετά πάνω από 50% για τον μέσο όρο των stories και όλο και περισσότεροι χρήστες καταβροχθίζουν καθημερινά περιεχόμενο με μανία.
Δεν υπάρχει λοιπόν ιδανικότερη στιγμή για την επιχείρηση σου και το brand σου να πειραματιστεί με το συγκεκριμένο μέσο. Το καλύτερο όμως κομμάτι της όλης ιστορίας είναι πως τα Instagram Stories δεν χρειάζεται να είναι πολύπλοκα.
Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι να έχεις μια απλή εικόνα ως φόντο, να προσθέσεις ένα μικρό κείμενο μέσα από το οποίο θα περάσεις το μήνυμα που θες και να το διακοσμήσεις ελαφρώς.
Δε χρειάζονται λοιπόν φανφάρες και υπερπαραγωγές.
Απλά να θυμάσαι πως έχει κρίσιμη σημασία να διαβάζεις σωστά τα δεδομένα που τα stories σου παράγουν καθημερινά. Αυτά θα σου δείξουν σταδιακά το μονοπάτι που πρέπει να ακολουθήσεις για να κάνεις την επιχείρηση σου και το brand σου έναν φάρο μέσα στη διαδικτυακή θάλασσά.
Πώς να Απλοποιήσεις την Εργασιακή Ζωή σου
Πώς να ξεπεράσεις τις Περιοριστικές Πεποιθήσεις
8 Συμβουλές για να Εξελιχθείς Επαγγελματικά
Πως να Απολαμβάνεις τη Ζωή περισσότερο
Πώς να ζήσεις μια Καλή Ζωή κάνοντας αυτές τις Επιλογές
Θες να Εντυπωσιάσεις στη Δουλειά σου; Τρόποι για να το πετύχεις