Είναι κάποιες μέρες που νιώθεις πως κανείς δε σε ακούει και οι άλλοι δεν σε καταλαβαίνουν.
Το αφεντικό σου δεν καταλαβαίνει τα προβλήματα που εμφανίζονται στη δουλειά, παρόλο που τα έχετε συζητήσει. Η ομάδα σου δε φέρνει τα επιθυμητά αποτελέσματα και οι νέοι εκπαιδευόμενοι, μοιάζουν να μην καταλαβαίνουν ούτε τα πιο απλά.
Εσύ πιστεύεις πως είσαι καλός στην επικοινωνία. Φταίνε οι άλλοι λοιπόν, ή μήπως εσύ;
Ας είμαστε εξαρχής σαφείς: Φταις κι εσύ γι’ αυτό.
Ίσως δεν κατάφερες να επικοινωνήσεις σωστά και έτσι υπήρξε ένα χάσμα ή μπορεί το άτομο στο οποίο μιλούσες, να μην έδινε προσοχή. Ίσως να υπήρχαν διαφορετικά κίνητρα. Μπορεί να μην υπάρχει καθόλου επικοινωνία μεταξύ σας.
Όποιο και αν είναι το ενδεχόμενο όμως, αν δεν πήρες τα αποτελέσματα που ήθελες, το πρόβλημα οφείλεται σε εσένα. Γι΄ αυτό και πρέπει να αναρωτηθείς τί μπορείς να κάνεις για να λύσεις το θέμα που έχει προκύψει.
Αν δεν έχεις τα αποτελέσματα που επιθυμείς ή πας από συνάντηση σε συνάντηση και παρόλα αυτά δεν καταφέρνεις να συνεννοηθείς με την ομάδα σου, είναι ώρα να δεις τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνείς.
Παρόλο που είναι δύσκολο να παραδεχθείς ότι είναι και δικό σου θέμα και ότι εσύ είσαι αυτός που πρέπει να αλλάξει την κατάσταση, υπάρχουν ορισμένα σημάδια που δείχνουν πως πρέπει να αλλάξεις το στυλ και την προσέγγισή σου.
Οι άνθρωποι σε πλησιάζουν για να σε ρωτήσουν κάτι, μόνο όταν είναι απολύτως απαραίτητο, αλλιώς δεν έρχονται καθόλου σε επαφή μαζί σου.
Αν φεύγεις από μία συζήτηση ή μία συνάντηση και δεν μπορείς να θυμηθείς τί είπε το άτομο που μιλούσε, σημαίνει πως δεν άκουγες σωστά, κάτι που εμποδίζει τη σωστή επικοινωνία.
Αν πολλοί άνθρωποι σε έχουν παρεξηγήσει παραπάνω από μία φορά, δεν είναι απλά ένα τυχαίο γεγονός, δεν είναι μία λάθος συνεννόηση. Υπάρχει κάποιο πρόβλημα στον τρόπο που εσύ επικοινωνείς.
Με άλλα λόγια, εάν νιώθεις πως οι γύρω σου δε σε καταλαβαίνουν, ίσως ήρθε η ώρα να βελτιώσεις τον τρόπο που μεταδίδεις το μήνυμα σου.
Δοκίμασε τις εξής συμβουλές για να βελτιώσεις τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνείς
Πρώτα απ’ όλα, πρέπει να σκεφτείς με ειλικρίνεια τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνείς. Είσαι σαφής και αναλυτικός όταν μεταδίδεις το μήνυμά σου; Πόσο σταθερός είσαι στον τρόπο που μιλάς; Δίνεις τη δυνατότητα στους συναδέλφους σου να πουν τη γνώμη τους, με σκοπό να ακουστούν όλες οι διαφορετικές οπτικές για κάποιο θέμα;
Έλεγξε πόσο ξεκάθαρες κάνεις τις επιδιώξεις σου και πόσο ανοιχτός είσαι στο να καταλάβεις τί περιμένουν οι άλλοι από σένα.
Τέλος, πώς διαχειρίζεσαι τις κρίσιμες συζητήσεις που ενδέχεται να φορτιστούν συναισθηματικά ή πολιτικά; Έχε επίγνωση των θεμάτων που μπορούν να προκαλέσουν ρήξη μεταξύ σας και απόφυγε τα, ώστε να μη μπουν εμπόδιο στην επιτυχία.
Για να βελτιώσεις τις επικοινωνιακές σου ικανότητες, δες εδώ
Το να κάνεις ενδιαφέρουσες και ανοιχτές συζητήσεις ενθαρρύνει το διάλογο, σε αντίθεση με το να υπαγορεύεις εσύ πως θα σκέφτονται οι άλλοι. Αν θες να είσαι καλύτερος στην επικοινωνία, άκου περισσότερο και μίλα λιγότερο.
Αν θέλεις να επιτύχεις στο κομμάτι της επικοινωνίας, πρέπει να αφήσεις στην άκρη τις υποθέσεις. Οι άνθρωποι έχουν την τάση να δημιουργούν υποθέσεις αλλά όσοι είναι καλοί στην επικοινωνία, γνωρίζουν πότε πρέπει να φτάσουν στο συμπέρασμα, πότε να κάνουν ερωτήσεις και πότε να δώσουν επεξηγήσεις.
Όταν δεν είσαι σίγουρος για το επόμενο βήμα, κάνε περισσότερες ερωτήσεις.
Οι άνθρωποι χρειάζεται να ξέρουν σε τί αποσκοπείς και που επιθυμείς να φτάσετε. Αν δεν έχεις το αποτέλεσμα που θέλεις, σκέψου αν ήσουν ξεκάθαρος με το τί αποτελέσματα ήθελες. Μπορεί να μην έχει να κάνει με το γεγονός ότι δεν τους αρέσουν αυτά που λες. Ίσως έχει να κάνει με το ότι δεν καταλαβαίνουν τί λες και δε ρώτούν για να μη φανούν αγενείς ή σκληροί.
Αν χρησιμοποιείς ακαταλαβίστικη γλώσσα ή προσπαθείς να επικοινωνήσεις με αναρίθμητα emails, αντί να κανονίσεις μία συνάντηση, όπου θα μπορέσετε να συζητήσετε πρόσωπο με πρόσωπο, δε θα έχεις τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Είναι σημαντικό να θυμάσαι πως όλοι οι άνθρωποι έχουν και καλές και κακές μέρες. Το να είσαι καλός στην επικοινωνία απαιτεί κατανόηση, ενσυναίσθηση αλλά και να γνωρίζεις πότε χρειάζεται να επικοινωνήσεις.
Μία πολύ δημοφιλής έρευνα της Google, έδειξε πως ο κοινός παρανομαστής ανάμεσα στις πιο αποτελεσματικές ομάδες, είναι η ψυχολογική ασφάλεια, που σημαίνει ότι οι άνθρωποι νιώθουν άνετα να ανοιχτούν και να είναι ειλικρινείς, χωρίς να φοβούνται τις επιπτώσεις.
Πώς να Απλοποιήσεις την Εργασιακή Ζωή σου
Πώς να ξεπεράσεις τις Περιοριστικές Πεποιθήσεις
Θες να Εντυπωσιάσεις στη Δουλειά σου; Τρόποι για να το πετύχεις
Αυτές πρέπει να είναι οι σημαντικότερες Προτεραιότητες στη ζωή σου
5 Μύθοι Καριέρας που σε Κρατάνε Πίσω
Τι πρέπει να Αποφύγεις όταν ξεκινήσεις τη Νέα σου Δουλειά