Αντί για Ψώνια και Αγορές, αναζήτα Εμπειρίες - The Purpose

Αντί για Ψώνια και Αγορές, αναζήτα Εμπειρίες

By Βασίλης Καραγιαννόπουλος | Προσωπική Ανάπτυξη

Πόσο συχνά βγαίνεις για ψώνια και τι αγοράζεις ακριβώς;

Ψωνίζεις από ανάγκη ή απλά γιατί μπορείς; Πέρα από τα απαραίτητα, τι «υπερβολές» κάνεις; Ψωνίζεις μόνο υλικά αγαθά ή και εμπειρίες;

Ναι, είναι ξεκάθαρο, ζούμε σε μία άκρως καταναλωτική κοινωνία. Αγόρασε και μετά αγόρασε λίγο παραπάνω. Ξόδεψε όσο περισσότερο μπορείς.

Όπως έχω αναφέρει και σε προηγούμενα άρθρα, ο ρυθμός και η νοοτροπία του καταναλωτή έχει περάσει και στις σχέσεις μας αλλά και στον τρόπο που αντιμετωπίζουμε την ζωή μας γενικότερα. Ότι χαλάει, το πετάμε αντί να το επισκευάζουμε και το ίδιο κάνουμε και στις σχέσεις μας. Αν δεν μας «βγει» μία σχέση, τότε την αλλάζουμε με μία άλλη και πάει λέγοντας.

Το σημαντικότερο όμως σε αυτό το άρθρο είναι κάτι άλλο. Πόσο συχνά αγοράζεις εμπειρίες αντί για υλικά αγαθά; Πότε ήταν η τελευταία αφορά που αντί να βγεις έξω και να αγοράσεις παπούτσια, αγόρασες ένα ταξίδι, μία εκδρομή, μία επίσκεψη σε μουσείο ή οτιδήποτε άλλο που δεν σε άφησε με μία σακούλα από ψώνια στο σπίτι;

Τι λένε οι έρευνες;

Οι έρευνες δείχνουν ότι υπάρχει διαφορά ανάμεσα στην ικανοποίηση που παίρνουμε από τα υλικά αγαθά και αυτή που παίρνουμε από τις εμπειρίες. Η ικανοποίηση από τα υλικά αγαθά μπορεί να κρατήσει μέχρι και δύο εβδομάδες, ανάλογα με το πόσο πολύ θέλαμε αυτό που πήραμε και είναι ήπιας έντασης.

Από την άλλη, η ικανοποίηση που παίρνουμε από τις εμπειρίες είναι πιο έντονη και έχει μικρότερη διάρκεια. Βέβαια, σε βάθος χρόνου υπερισχύουν οι εμπειρίες γιατί δεν θυμάμαι ποτέ να βρέθηκα σε μία παρέα και να συζητούσαμε για εκείνο το μπλουζάκι που είχα αγοράσει πριν από τέσσερα χρόνια. Πιο πιθανό θα ήταν να συζητούσαμε για κάποιο ταξίδι ή μία συναυλία.

Αποξένωση από την πραγματικότητα

Η αλήθεια είναι ότι όσο περισσότερο εξελίσσεται η τεχνολογία, τόσο περισσότερο μειώνεται η ένταση με την οποία βιώνουμε εμπειρίες. Ειδικά τα κινητά και οι κάμερες, δημιουργούν ένα επιπλέον φράγμα ανάμεσα σε εμάς και τις εμπειρίες που βιώνουμε. Πρόσφατα βρέθηκα σε μία παράσταση και αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν το γεγονός ότι ο περισσότερος κόσμος δεν έβλεπε κανονικά την παράσταση αλλά μέσα από την οθόνη του κινητού του.

Η εικονική πραγματικότητα έχει ενισχύσει αυτό το φαινόμενο. Υπάρχει ήδη στην Αθήνα χώρος όπου μπορείς να συνδεθείς με γυαλιά VR (Εικονικής πραγματικότητας)  και να βιώσεις μία διαφορετική εμπειρία.

Μπορώ να καταλάβω το να το κάνεις για να βιώσεις ένα ταξίδι στο διάστημα, έστω και εικονικά. Όμως το να συνδεθείς για να βιώσεις την βόλτα με μία ρόδα του Λούνα Παρκ, δεν το καταλαβαίνω. Μπορείς κάλλιστα να πας σε κάποιο λούνα παρκ και να βιώσεις την πραγματική εμπειρία εκεί.

Αγορά εμπειρίας μέσω τρίτων

Επίσης, υπάρχει ένα νέο φαινόμενο όπου κάποιοι πληρώνουν για να δουν άλλους ανθρώπους να βιώνουν εμπειρίες. Κάθονται λοιπόν μπροστά σε έναν υπολογιστή και βλέπουν κάποιον άλλο να τρώει ή να ταξιδεύει ή να βιώνει το οτιδήποτε. Αναρωτήσου λοιπόν, έτσι θέλεις να ζεις;

Επένδυσε στον εαυτό σου

Υπάρχει πάντα η αντίδραση του «Δεν μπορώ να ξοδέψω πολλά για βόλτες και ταξίδια». Εντάξει, μπορώ να το καταλάβω αυτό. Από την άλλη, πόσα χρήματα έδωσες την τελευταία φορά που αγόρασες παπούτσια ή μπλούζες; Και πόσο συχνά τα φόρεσες τελικά; Αν είχες επενδύσει δέκα ή είκοσι ευρώ λιγότερα, ίσως είχες δει κι ένα μουσείο ή είχες κάνει μία βόλτα ή είχες πάει σινεμά, θέατρο ή οτιδήποτε άλλο.  Αντί για Ψώνια και Αγορές, αναζήτα Εμπειρίες

Πολλές φορές πιστεύουμε ότι οι εμπειρίες είναι ακριβές αλλά πέφτουμε έξω. Μπορεί να πληρώσουμε πολύ περισσότερα για ένα γεύμα παρά για μία ξενάγηση. Ήξερες ότι στην πόλη υπάρχουν περιηγήσεις στις κατακόμβες; Λεωφορεία τύπου open bus που σε ξεναγούν στην πόλη; Πότε έκανες βόλτα με ένα πατίνι; Είδες την πόλη από ψηλά; Ξέρεις ότι με λίγο περισσότερα από 100 ευρώ μπορείς να κάνεις ελεύθερη πτώση με αλεξίπτωτο;

Θα μπορούσα να συνεχίσω για ώρες να σου περιγράφω που μπορείς να έχεις μέσα στην πόλη σου, χωρίς καν να βγεις παραέξω! Υπάρχουν ακόμη κι εφαρμογές που μπορείς να κατεβάσεις στο κινητό σου και που σου δείχνουν όλες τις δραστηριότητες που υπάρχουν στην περιοχή σου μαζεμένες.

Αντί να βγαίνεις για ψώνια όποτε αισθάνεσαι πεσμένος ψυχολογικά, είναι προτιμότερο να βγεις μία βόλτα, είτε με φίλους, είτε μόνος και να κάνεις κάτι διαφορετικό. Ακόμα κι αν πας στο ίδιο μέρος αλλά από άλλη διαδρομή, θα δώσεις στο μυαλό σου νέα ερεθίσματα και κάτι διαφορετικό να θυμάται.

Θελω να βελτιώσω τη ζωή μου!

Για τον Συγγραφέα

Του Βασίλη του αρέσει να μιλάει, να αλλάζει τις ζωές των ανθρώπων, να ταξιδεύει και να βάφει μινιατούρες, όχι απαραίτητα με αυτή τη σειρά. Έχει πτυχίο στις Δημόσιες Σχέσεις και την Εταιρική Επικοινωνία από το University of Indianapolis και έχει πάρει μέρος σε παραστάσεις Stand Up Comedy, σε ελληνικό κοινό. Έχοντας δουλέψει σε έναν μεγάλο τηλεπικοινωνιακό πάροχο στην Ελλάδα ως εκπαιδευτής προσωπικού και διαχειριστής μεγάλων εταιρικών πελατών, μεταξύ άλλων καθηκόντων, θέσεων και projects, αισθάνθηκε την ανάγκη να ερευνήσει την διαφορετικότητα της ανθρώπινης φύσης. Έτσι ταξίδεψε όσο περισσότερο μπορούσε για να γνωρίσει διαφορετικές κουλτούρες και να διευρύνει τους ορίζοντές του. Το πάθος του για τις διαπροσωπικές σχέσεις και τα αποτελέσματα της μετασχηματιστικής διαλεκτικής τον οδήγησαν στο να πιστοποιηθεί ως NLP Coach υπό την αιγίδα του ABNLP και να εστιάσει τις σπουδές του στο Life Coaching. Πιστεύει ότι η αποτελεσματική επικοινωνία και η ενσυναίσθηση είναι ύψιστης σημασίας για την συναναστροφή των ανθρώπων. Αυτό προσπαθεί να μεταδώσει μέσω των σεμιναρίων αποτελεσματική επικοινωνίας και της συνεχόμενης επαγγελματικής του εκπαίδευσης.