Με την επανάσταση που έχουν φέρει διαδίκτυο και social media, o χάρτης του marketing και της προώθησης έχει αλλάξει ριζικά.
Κάθε σοβαρή επιχείρηση και κάθε επαγγελματίας που σέβεται τον εαυτό του, οφείλει να διατηρεί ισχυρή και ενεργή online παρουσία στα social media. Και αυτό σημαίνει, όχι απλά μια ιστοσελίδα, όπου αναγράφονται τα προϊόντα και οι υπηρεσίες που προσφέρει, αλλά η συνεχής καλλιέργεια σχέσεων με τους ανθρώπους στους οποίους απευθύνεται.
Επιθυμεί να εδραιώσει έτσι το brand name του και να κατακτήσει την εμπιστοσύνη και την αναγνώριση του κοινού του.
Στην αρένα του διαδικτύου, οι καλές σχέσεις παίζουν κρίσιμο ρόλο. Το word of mouth και το social proof αναλαμβάνουν το ρόλο της ασπίδας και του ξίφους και κάνουν τη διαφορά ανάμεσα στη ζωή ή το θάνατο μιας νέας επιχείρησης.
Το μέσο με το οποίο σφυρηλατείς τη φήμη σου και χτίζεις τις σχέσεις σου, είναι το συνεχές, ποιοτικό και γοητευτικό περιεχόμενο. Δηλαδή τα μηνύματα, τα βίντεο, τα άρθρα και οτιδήποτε άλλο σε βοηθάει να έρθεις σε μια ανθρώπινη επαφή και να παρέχεις αξία στο κοινό σου.
Αν μόλις έχεις ξεκινήσει την επιχείρηση σου και νιώθεις πως είσαι σ’ ένα λαβύρινθο, αν δηλαδή, δεν είσαι σίγουρος πώς να κινηθείς και πώς να διαμορφώσεις το περιεχόμενο σου στα social media ώστε να αγγίξει και να κερδίσει τον πελάτη, τότε ξεκίνα κοιτώντας τον κόσμο από τη δική του οπτική γωνία. Σκέψου τί θα ήθελε να μάθει και τί τον απασχολεί.
Σιγουρέψου όμως πως αυτό που θα του προφέρεις έχει αξία και τηρεί τις παρακάτω προϋποθέσεις.
Το πρώτο, βασικό και απαραίτητο πράγμα που χρειάζεσαι, είναι η προσοχή και το ενδιαφέρον του κοινού σου. Και ο πιο εύκολος τρόπος να τα χάσεις αυτά, είναι να είσαι προβλέψιμος. Αν ο αναγνώστης-ακροατής σου, ξέρει και καταλαβαίνει πού το πας και νιώθει πως έχει ξαναδεί και ξανακούσει πολλές φορές το ίδιο έργο, δε θα μείνει για τη συνέχεια.
Για να το καταλάβεις καλύτερα, σκέψου λίγο τη δική σου αντίδραση σε μια ταινία γεμάτη κλισέ και προβλέψιμη πλοκή. Αν θες λοιπόν το περιεχόμενο σου να αγγίξει το κοινό σου, τότε θα πρέπει πρώτα να σιγουρευτείς πως είναι απρόβλεπτο. Για να το καταφέρεις αυτό, χρειάζεται το θέμα και η ιδέα να είναι φρέσκα ή αν δεν είναι, να τα σερβίρεις με το δικό σου ξεχωριστό τρόπο.
Η σχέση ανάμεσα στο brand σου, το κοινό σου και τους υποψήφιους πιθανούς πελάτες σου είναι μια σχέση ανθρώπινη. Και βασικό συστατικό για να χτίσεις μια υγιή ανθρώπινη σχέση, είναι να είσαι αυθεντικός και ειλικρινής. Συνεπώς, λοιπόν, και το περιεχόμενο σου πρέπει να έχει αυτό το χαρακτηριστικό.
Αν αυτός που σε παρακολουθεί νιώσει έστω και για μια στιγμή πως το ενδιαφέρον που του δείχνεις είναι ψεύτικο, πως δε νοιάζεσαι να τον βοηθήσεις και να του παρέχεις αξία αλλά ενδιαφέρεσαι μόνο για τις πωλήσεις, τότε η εμπιστοσύνη που σου έχει, κλονίζεται.
Και αν χρειαστεί κάποια υπηρεσία ή προϊόν, πολύ πιθανό να απευθυνθεί σε κάποιον ανταγωνιστή σου. Κάποιον που θα πιστεύει πώς νοιάζεται να τον βοηθήσει στο πρόβλημα του και θα του προσφέρει ποιότητα.
Για να μάθεις να δημιουργείς γοητευτικό περιεχόμενο για τα social media, δες εδώ
Ένας από τους βασικούς σου στόχους, είναι το περιεχόμενο σου στα social media να μείνει στο μυαλό του κοινού σου. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να ακολουθεί δύο βασικές και θεμελιώδεις αρχές. Να έχει απλό και ξεκάθαρο μήνυμα. Φυσικά αν παρουσιάζεις μια δύσκολη και πρωτοφανή ιδέα ή αναλύεις κάποιο περίπλοκο περιστατικό ίσως να μη μπορείς να το απλοποιήσεις πάρα πολύ.
Όμως αυτό που έχει σημασία είναι να το παρουσιάσεις με τέτοιο τρόπο ώστε αυτός που σε διαβάζει ή σε παρακολουθεί να το κατανοήσει εύκολα. Να ταξιδέψει εύκολα το μήνυμα στο μυαλό του και να μείνει εκεί ώστε να του δημιουργήσει συναισθήματα και αργότερα να το μοιραστεί με συναδέλφους και κοντινά του πρόσωπα.
Για να γοητεύσεις με το περιεχόμενο σου, δεν πρέπει μόνο να τα λες καλά, αλλά να έχεις και αποδείξεις. Είναι σίγουρα πολύ σημαντικό να μπορείς να αγγίξεις συναισθηματικά το κοινό σου.
Όμως αν θες να το πείσεις, πως η άποψη σου και οι δηλώσεις σου είναι αληθείς, θα πρέπει να το συγκινήσεις και με τη λογική. Οι τρόποι που θα χρειαστεί να επιστρατεύσεις για να το καταφέρεις αυτό, διαφέρουν ανάλογα με την περίπτωση:
Δεδομένα, επιχειρήματα, αριθμοί, επίκληση στην αυθεντία και φυσικά, ένα σωστά και λογικά δομημένο περιεχόμενο που απαντάει στα ερωτήματα που πιθανόν να έχει όποιος σε παρακολουθεί, είναι μερικά από τα όπλα σου. Οτιδήποτε και αν επιστρατεύσεις όμως, φρόντισε να παρέχει αρκετή αξιοπιστία και αξία στο περιεχόμενο σου και να χτίζει την εμπιστοσύνη με το κοινό σου.
Είναι σίγουρο πως η δημιουργία φρέσκου και γοητευτικού περιεχομένου στα social media δεν είναι εύκολη υπόθεση. Χρειάζεται συχνή ενασχόληση, καινοτομία, πρωτοπορία και αρκετές φορές δημιουργικότητα.
Ωστόσο αν καταφέρεις να το κάνεις κτήμα σου, να είσαι σίγουρος πως το brand και η επιχείρηση σου θα αποκτήσουν φανατικούς οπαδούς και θα ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό όπως μια όαση στη μέση της ερήμου.
Πώς να Απλοποιήσεις την Εργασιακή Ζωή σου
Πώς να ξεπεράσεις τις Περιοριστικές Πεποιθήσεις
Πώς να ζήσεις μια Καλή Ζωή κάνοντας αυτές τις Επιλογές
Θες να Εντυπωσιάσεις στη Δουλειά σου; Τρόποι για να το πετύχεις
Πώς να Αναζωπυρώσεις το Πάθος σου για Δουλειά
Πώς να ξεπεράσεις τον Φόβο του Feedback