LinkedIn: Δημιούργησε αποτελεσματική επαγγελματική ταυτότητα (brand) - Purpose Συμβουλευτική

LinkedIn: Δημιούργησε αποτελεσματική επαγγελματική ταυτότητα (brand)

By Αλέξανδρος Παλαιός | Επαγγελματική Εξέλιξη

Καθώς σε προηγούμενο άρθρο αναφερθήκαμε στα στοιχεία που κάνουν το LinkedIn το απόλυτο must για κάθε επαγγελματία, ήρθε η στιγμή να αναλύσουμε το πώς μπορείς να φτιάξεις το προσωπικό σου Προφίλ ώστε να είναι επαγγελματικό και ποια είναι τα σημεία στα οποία πρέπει να δείξεις προσοχή.

Ο βασικός στόχος είναι πέρα από την ανάρτηση απλών στοιχείων σχετικών με την καριέρα σου στο LinkedIn, σταδιακά να αρχίσεις να δημιουργείς το personal brand σου. Με τον όρο personal brand εννοούμε την επαγγελματική εικόνα που σχηματίζει κάποιος για εσένα διαβάζοντας το προφίλ σου και η εντύπωση που του δημιουργείται. Να μερικά παραδείγματα: «Αυτός είναι ένας μηχανικός που εξειδικεύτηκε σε θέματα Χ και Υ», «Αυτός έχει ενδιαφέρουσα εργασιακή εμπειρία», «Αυτός είναι από τους λίγους που εφάρμοσε αυτήν την τεχνική».

Βελτιώνοντας το προφίλ σου

Το προφίλ σου στο LinkedIn αποτελείται λίγο πολύ από τα παρακάτω:

1. Φωτογραφία

Διάλεξε μια καλή φωτογραφία σου. Η φωτογραφία είναι το πρώτο που βλέπει κανείς και άρα δημιουργεί και την πρώτη εντύπωση, ιδιαίτερα εάν λάβουμε υπόψιν ότι ο επισκέπτης του προφίλ σου μπορεί πολύ πιο εύκολα να ανακαλεί την εικόνα σου από ότι τις ακριβές λεπτομέρειες του LinkedIn προφίλ. Καλή φωτογραφία σημαίνει φωτογραφία που παραπέμπει στην επαγγελματική σου ιδιότητα. Απλές φωτογραφίες που έχει κανείς με ένα καλό κουστούμι/φόρεμα και την τράβηξε κάποιος επαγγελματίας σε μια τυχαία στιγμή δεν είναι κατάλληλες.

Για κάποιον λόγο πολλοί συμπατριώτες μας επιλέγουν φωτογραφίες από γάμους, γλέντια και γιορτές. Μπορεί να δείχνεις μια χαρά (και πανέμορφος) αλλά για το σκοπό που την θέλουμε απλά δεν κάνει.

2. Headline (Επικεφαλίδα)

Το δεύτερο πεδίο που πρέπει να συμπληρώσεις είναι η επικεφαλίδα. Με τρεις τέσσερις λέξεις ή με μια σύντομη πρόταση μπορείς να γράψεις τι σε χαρακτηρίζει, ποιος είσαι, ή τι θα ήθελες ιδανικά να συγκρατήσει κάποιος για εσένα. Το πιο απλό είναι να γράψεις κλάδο ή επάγγελμα αν και αυτό δεν εκμεταλλεύεται πλήρως τις δυνατότητες του πεδίου.

Είναι καλό να θυμάσαι ότι σε μια αναζήτηση ατόμων αυτό που φαίνεται στο αποτέλεσμα της αναζήτησης με τη λίστα των ατόμων είναι η φωτογραφία σου και η επικεφαλίδα. Δεδομένου ότι ο ανθρώπινος εγκέφαλος πολλές φορές κρατάει την πρώτη πληροφορία, θες να χρησιμοποιήσεις αυτό το πεδίο για να αναδείξεις μια εξειδίκευση που έχεις ή κάτι στο οποίο ξεχωρίζεις από τον ανταγωνισμό.

Συνήθως υπάρχουν δύο τρόποι να την συμπληρώσεις:

  1. Ο τυπικός τρόπος. Λίγο πολύ περιγράφει κανείς τι κάνει και τι έχει σπουδάσει. Παράδειγμα: «Τηλεπικοινωνίες με έμφαση στα 5G συστήματα». Είναι μια ασφαλής επιλογή και πολύ καλύτερη από το τίποτα. Και πάλι όμως και εδώ προσπάθησε να γράψεις έστω κάτι που κάπως σε ξεχωρίζει από τους υπόλοιπους συναδέλφους.
  2. Ο εναλλακτικός τρόπος. Εδώ η επικεφαλίδα πρέπει να είναι έτσι ωστε να προσκαλεί τον αναγνώστη να επισκεφθεί το προφίλ σου. Μια έξυπνη τακτική είναι δημιουργήσουμε την ανάγκη στον αναγνώστη να συνεχίσει την ανάγνωση του προφίλ δημιουργώντας μια απορία για εσένα («τι ακριβώς εννοεί;») ή απλά περιέργεια. Για να πάρεις ιδέες, κάνε μια αναζήτηση στο Google για «LinkedIn headlines» και θα βρεις αρκετά παραδείγματα.

LinkedIn: Δημιούργησε αποτελεσματική επαγγελματική ταυτότητα (brand)

3. Summary (Περιγραφή)

Είναι το πεδίο όπου μπορείς να περιγράψεις τον εαυτό σου. Ποιός είσαι, τι κάνεις, τι θέλεις, που στοχεύεις. Είναι το μεγαλύτερο πεδίο στο LinkedIn και επιτρέπει να γίνεις αρκετά αναλυτικός. Το μεγαλύτερο λάθος που βλέπουμε συνήθως είναι μια πολύ συνοπτική περιγραφή. Όχι και πάλι όχι.

Μια πολύ απλή περιγραφή σημαίνει ότι απλά βαρέθηκες να ασχοληθείς περισσότερο. Εάν θέλεις ο υποψήφιος εργοδότης να σε δει διαφορετικά από τον ανταγωνισμό, εάν θέλεις να αρχίσουν οι συνάδελφοι να βλέπουν την αξία σου πρέπει να μιλήσεις για αυτήν. Η εξήγηση είναι απλή: οι άνθρωποι που πιστεύουν στον εαυτό τους και έχουν εκτίμηση για αυτό που κάνουν νιώθουν άνετα να μιλήσουν για τους ίδιους. Εάν πιστεύεις στην αξία σου, στη γνώση σου και στην κατάρτιση σου δεν υπάρχει λόγος να μην μπορείς να πεις λίγα πράγματα για τον εαυτό σου.

Για να μπορέσω να γράψω τη δική μου περιγραφή σκέφτηκα ότι μου ζητούν να συστηθώ σε μια αίθουσα όπου υπάρχουν 100 συνάδελφοι. Αυτή η νοητή εικόνα με βοήθησε να «ξεκλειδώσω» τις όποιες αντιστάσεις είχα και να σκεφτώ το πως θέλω να είναι η περιγραφή μου

(Tip: κατά τη διάρκεια της καριέρας σου θα χρειαστεί πολλές φορές να μιλήσεις σύντομα για εσένα και να περιγράψεις τον εαυτό σου. Άρα η περίληψη αυτή θα σε βοηθήσει να είσαι προετοιμασμένος όπου χρειάζεται).

Η περιγραφή θα σε βάλει και σε σκέψεις γενικότερα για την καριέρα σου, πράγμα που μόνο θετικό αντίκτυπο θα έχει.

Επίσης μπορείς να σκεφτείς να προσθέσεις στην αρχή μια πολύ σύντομη περιγραφή για τον «βιαστικό» επισκέπτη που θέλει να πάρει μια γρηγορη ιδέα και μετά συνεχίζεις με περισσότερη ανάλυση. Οι λεπτομέρειες που θα γράψεις θα βοηθήσουν το επισκέπτη να αποκτήσει μια καλύτερη άποψη για εσένα. Πολλές φορές όταν γράφουμε ένα cover letter για αγγελία είμαστε υποχρεωμένοι να ακολουθήσουμε συγκεκριμένο ύφος και έτσι, μέρος της προσωπικότητας μας και της εμπειρίας μας δεν μπορεί να φανεί. Το πεδίο αυτό στο LinkedIn μας επιτρέπει να γράψουμε κάποια επιπρόσθετα πράγματα που ενισχύουν το συνολικό προφίλ.

4. Το σημαντικότερο για το τέλος: Έλεγχος συνοχής

Αφού τελειώσεις με τα βασικά και συμπληρώσεις τα παραπάνω πεδία, αρχίζει και το πιο δύσκολο κομμάτι που λέγεται συνοχή. Ίσως έχεις ακούσει και τον όρο brand consistency. Με λίγα λόγια αυτά που γράφεις πρέπει να έχουν κάποια συνέπεια μεταξύ τους και κοινή συγκρότηση. Πρέπει να περιγράφουν την ίδια ιστορία ή να είναι κατευθύνσεις που οδηγούν προς κοινά σημεία.

Άρα αναρωτήσου: Είναι η περιγραφή σου στο ίδιο μήκος κύματος με την επικεφαλίδα σου; Είναι μέρος της ίδια ιστορίας ή όχι; Η επικεφαλίδα έρχεται σε αντιστοιχία με τις σπουδές σου και την εργασιακή σου εμπειρία; Η φωτογραφία δείχνει τις ποιοτητές σου (π.χ εργατικός, δυναμικός) σε σχέση με όσα περιγράφεις στο κείμενό σου;

5. Ζήτα μια δεύτερη άποψη

Δώσε τα κείμενά σου σε κάποιον να τα διαβάσει και να τα σχολιάσει. Αυτό θα σε βοηθήσει να συνειδητοποιήσεις πως αντιλαμβάνονται οι υπόλοιποι αυτά που έχεις γράψει. Όταν γράφουμε ένα κείμενο έχουμε την τάση να το διαβάζουμε όπως θα θέλαμε εμείς να διαβάζεται. Ένας τρίτος θα σου δείξει τυχόν διαφορές μεταξύ αυτού που θα ήθελες να γράψεις και αυτού που τελικά περνάει προς τα έξω.

Έτσι θα κατανοήσεις εάν πιάνεις τους στόχους που είχες θέσει και ποιες τυχόν αλλαγές πρέπει να κάνεις. Ακολουθώντας όμως τα πιο πάνω απλά βήματα, θα έχεις δημιουργήσει ένα πολύ ξεχωριστό και δυνατό προφίλ και θα είσαι μόλις ένα βήμα από το να εκμεταλλευτείς στο έπακρο τις δυνατότητες του LinkedIn!

 

Θέλω να δώσω ώθηση στην καριέρα μου!