Είτε ξεκινάς σε μια θέση ως νέος μάνατζερ είτε επιδιώκεις να φτάσεις εκεί, σε αυτό το άρθρο θα βρεις τις 6 κορυφαίες δεξιότητες που θα σε βοηθήσουν να πετύχεις τον στόχο σου.
Παρόλο που είναι συναρπαστικό να «σκαρφαλώνεις» στην ιεραρχική κλίμακα, είναι σίγουρο ότι θα αρχίσεις να νιώθεις την πίεση της ανάληψης πολλαπλών ευθυνών. Ωστόσο, είναι σημαντικό να θυμάσαι ότι το να μπορείς να διαχειρίζεσαι το ανθρώπινο δυναμικό της δουλειάς είναι μια σημαντική δεξιότητα – και με υπομονή, επιμονή και τα σωστά εργαλεία θα βελτιωθείς ακόμα περισσότερο όσο περνάει ο καιρός.
Παρακάτω θα δούμε ποιες δεξιότητες χρειάζεται ένας νέος μάνατζερ, πού θα πρέπει να επικεντρωθεί και γιατί:
Εφόσον έχεις αναλάβει μια ηγετική θέση, ένα από τα κύρια καθήκοντά σου είναι να διασφαλίσεις την ομαλή λειτουργία των πραγμάτων και την αποφυγή παρανοήσεων. Αυτό περιλαμβάνει τη μετάδοση πληροφοριών και ιδεών σε διαφορετικά άτομα, όπως η ομάδα σου, οι προϊστάμενοι, και άλλοι μέτοχοι.
Γι’ αυτό το λόγο λοιπόν θα χρειαστείς ξεκάθαρες δεξιότητες επικοινωνίας.
Εξάλλου, δεν αρκεί μόνο το να είσαι καλός στη δουλειά σου. Είναι αναγκαίο να είσαι ικανός να μπορείς να βοηθήσεις τους υφισταμένους σου να κάνουν τη δουλειά τους.
Αυτό λοιπόν που χρειάζεται είναι να μπορείς να κατανοήσεις τα διαφορετικά στιλ επικοινωνίας και τις ανάγκες αποσαφήνισης των όσων λες.
Αν και οι επικοινωνιακές δεξιότητες είναι σημαντικές για κάθε εργαζόμενο, οποιοσδήποτε κατέχει διοικητική θέση απαιτείται να τις έχει περισσότερο αναπτυγμένες, ειδικά όταν παρουσιάζουν τις αξιολογήσεις απόδοσης στις συσκέψεις ή στις ατομικές συναντήσεις.
Για παράδειγμα, οι εργαζόμενοι διαφέρουν ως προς το πως απορροφούν τις πληροφορίες και εκφράζονται. Επομένως, ένας νέος μάνατζερ μαθαίνει σταδιακά πως να επικοινωνεί καλύτερα με καθέναν ξεχωριστά και έτσι βελτιώνει την αμοιβαία κατανόηση και τις πιθανότητες επιτυχίας της ομάδας του.
Και αν οι επικοινωνιακές δεξιότητες δεν είναι το φόρτε σου, μπορείς σίγουρα να τις διδαχθείς μέσω σχετικών σεμιναρίων και μαθημάτων.
Ως νέος μάνατζερ, κάποιες φορές θα βρεθείς στη θέση όπου θα έρθεις αντιμέτωπος με αντικρουόμενους στόχους της επιχείρησης και με την ικανοποίηση συγκεκριμένων ατόμων. Η ενεργητική ακρόαση θα σε βοηθήσει να πετύχεις σωστή ισορροπία βοηθώντας παράλληλα να διαπραγματευτείς και να συμβιβαστείς αποτελεσματικά με την όλη κατάσταση.
Άλλωστε, η ηγετική ικανότητα δεν έχει να κάνει μόνο με το να σε ακολουθούν οι άλλοι, αλλά είναι σχετική με την εξέταση των προοπτικών που προτείνουν και άλλα άτομα για την βελτίωση του χώρου εργασίας ή του πρότζεκτ.
Επομένως, να αφιερώνεις χρόνο στο να ακούς τις ανάγκες της ομάδας σου. Έτσι, θα καταφέρεις να γίνεις πιο εξοικειωμένος και προσεγγίσιμος με την ομάδα και το έργο της, αλλά και να επιδείξεις την αφοσίωσή σου ως νέος μάνατζερ.
Το να ακούς ενεργητικά τις ανάγκες της ομάδας σου είναι μια καλή πρακτική προκειμένου να δημιουργηθεί χώρος για ανοιχτό διάλογο και για την επίλυση προβλημάτων που τυχόν προκύψουν.
Για παράδειγμα, αν έχεις μια διαδικτυακή συνάντηση, κλείσε τις περιττές καρτέλες και επικεντρώσου σε όλα όσα λένε οι υφιστάμενοί σου. Επίσης, άσε κάποιον να πάρει το λόγο χωρίς να τον διακόψεις.
Όλες αυτές είναι κινήσεις που ως νέος μάνατζερ θα σε βοηθήσουν να χτίσεις τον σεβασμό και την ανθεκτικότητα της ομάδας σου, τα οποία θα βοηθήσουν ώστε να δημιουργηθεί ένα ώριμο περιβάλλον για την επίλυση τυχόν συγκρούσεων.
Μια πολύτιμη κοινωνική δεξιότητα για έναν νέο μάνατζερ είναι το να έχει την ικανότητα να εκφράζει και να κατανοεί το συναίσθημα. Από τη στιγμή που θα δείξεις συμπόνοια, θα δημιουργήσεις μια καλή σχέση εμπιστοσύνης και επικοινωνίας με τους υπαλλήλους σου.
Με τη σειρά της, η αφοσίωση των μελών της ομάδας θα ενισχύσει την πραγματική φροντίδα και εκτίμηση. Η ενσυναίσθηση μπορεί επίσης να βοηθήσει στο να παραμείνεις ήρεμος και υπομονετικός σε καταστάσεις υψηλής πίεσης.
Εξάλλου, οι πετυχημένοι μάνατζερ ξέρουν πως να επικοινωνούν με τα μέλη της ομάδας τους.
Αν ένας υπάλληλος δυσκολεύεται με τη δουλειά του, τότε ο μάνατζερ μπορεί να ανταποκριθεί με ενσυναίσθηση και να προσπαθήσει να δει τα πράγματα από την οπτική του υπαλλήλου του.
Ως νέος μάνατζερ, αν θες να βελτιώσεις τις σχέσεις σου με την ομάδα, τότε μπορείς να κάνεις και κάποια μαθήματα προκειμένου να μπορέσεις να δημιουργήσεις ένα περιβάλλον στο οποίο οι υφιστάμενοί σου θα νιώθουν ότι εκτιμώνται και ότι υπάρχει ομαλή συνεργασία.
Η δυνατότητα ανάθεσης αρμοδιοτήτων είναι μια σημαντική διοικητική δεξιότητα που χρειάζεται να έχει ένας νέος μάνατζερ και μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τη δομή της ομάδας και να διασφαλίσει την ομαλή λειτουργία των διαδικασιών.
Η ανάθεση έχει να κάνει με το να αναγνωρίζεις και να βάζεις σε προτεραιότητα σημαντικά ζητήματα, καθώς και να χρησιμοποιείς τη διαχείριση έργου και οργάνωσης ως αποτελεσματική στρατηγική για να πετύχεις καλύτερο αποτέλεσμα. Με αυτόν τον τρόπο θα αντιμετωπίσεις τα εμπόδια κατά μέτωπο και θα αποφύγεις τη μικροδιαχείριση.
Χρειάζεται να γνωρίζεις πολύ καλά ποιοι από τους εργαζόμενους διαπρέπουν σε ένα συγκεκριμένο κομμάτι της δουλειάς, πως διαχειρίζονται την πίεση και ποια είναι γενικά η ποιότητα της δουλειάς τους. Από τη στιγμή που θα τα αναγνωρίσεις όλα αυτά, θα είσαι σε θέση να αναθέσεις τις σωστές εργασίες στα κατάλληλα άτομα και έτσι θα γίνεις ένας πολύ καλός νέος μάνατζερ.
Ως νέος μάνατζερ, βρίσκεσαι στην κατάλληλη θέση να γίνεις ένα καλό πρότυπο και να ηγηθείς με πάθος στην ομάδα σου. Ενέπνευσε την ομάδα σου με το να δείχνεις ενθουσιασμό και να εκφράζεις τη γνώμη σου με τέτοιο τρόπο που να τρέπει την ομάδα να συνεχίζει δυναμικά, καθώς και να βρίσκει νόημα στη δουλειά της.
Η διοχέτευση του ενθουσιασμού σου στην ομάδα θα τη βοηθήσει να πετύχει τους στόχους της και να υλοποιηθεί η κατάλληλη στρατηγική. Εξάλλου, η θετικότητα μπορεί να γίνει μεταδοτική.
Με το να παρακινείς τους υπαλλήλους σου και να τους δίνεις την υποστήριξη που χρειάζονται ώστε να κάνουν τη δουλειά τους, θα τους βοηθήσεις να αυξήσουν την παραγωγικότητά τους σε ό,τι κάνουν. Γενικότερα, με την βοήθειά σου ως νέος μάνατζερ, θα βοηθήσεις τη συνολική επιτυχία της νέας σου ομάδας και της εταιρίας κατ’ επέκταση.
Τελικώς, να θυμάσαι πως δε θα γίνεις ο τέλειος μάνατζερ ευθύς αμέσως. Αυτό σημαίνει πως δε θα έχεις απευθείας την απάντηση σε όλα.
Κάποιες φορές θα κάνεις λάθη, και αυτό δεν πειράζει καθόλου. Απεναντίας, είναι πολύ σημαντικό.
Ο τρόπος με τον οποίο διαχειρίζεσαι και αποδέχεσαι τα λάθη σου θα γίνει και παράδειγμα προς μίμηση από την ομάδα σου.
Επομένως, να μη φοβάσαι τα λάθη σου και να τα αποδέχεσαι. Ακόμα και αν σου ξεφύγει κάτι πάνω στη δουλειά, μη φοβηθείς να το μοιραστείς με την ομάδα σου.
Αυτό που θες εξάλλου, είναι να ενθαρρύνεις την ανάληψη πρωτοβουλιών, αλλά αυτό θα συμβεί μόνο αν τα μέλη της ομάδας νιώσουν άνετα με τα λάθη τους.
Να αποσαφηνίσεις με τον τρόπο σου στην ομάδα ότι κι εσύ μαθαίνεις στην πορεία ως νέος μάνατζερ. Να είσαι διαφανής σε ό,τι κάνεις και κάπως έτσι η ομάδα σου θα γίνει περισσότερο δεκτική στην εποικοδομητική κριτική.
Όλα αυτά, θα οδηγήσουν στην ανάπτυξη του ρόλου σου ως νέος μάνατζερ, και το πιο σημαντικό απ’ όλα, στην ανάπτυξη της ομάδας σου. Διότι όταν τα καταφέρεις εσύ, τότε πετυχαίνει και η ομάδα σου.
Πώς να Πετύχεις Επαγγελματικά: Οι 6 Top Συμβουλές
6 Λόγοι να Τολμάς τα Όνειρα σου
Είσαι Θυμωμένος με τον Εαυτό σου; 7 πράγματα που μπορείς να κάνεις
Αν δεν Πήρες Προαγωγή, να τι Πρέπει να Κάνεις στη Συνέχεια
Πως να πιάσεις κουβέντα με κάποιον: 6 Συμβουλές
Αντιπαθητικοί Συνάδελφοι: 6 Συμβουλές που θα σε Βοηθήσουν να Δουλέψεις μαζί τους