Ο καλύτερος τρόπος να δικτυωθείς στη νέα σου δουλειά - The Purpose

Ο καλύτερος τρόπος να δικτυωθείς στη νέα σου δουλειά

By Αντώνης Μεσσήνης | Επαγγελματική Εξέλιξη

Είναι βασικό να μπορείς να δικτυωθείς.

Οποιοσδήποτε ξεκινάει σε μια επιχείρηση και θέλει να εξελιχθεί, πρέπει πρώτα να καλλιεργήσει συμμαχίες. Να χτίσει ένα δίκτυο από ανθρώπους που να του παρέχει τις πληροφορίες, τους πόρους και την υποστήριξη που χρειάζεται για να μπορέσει να ανέβει στα σκαλιά της ιεραρχίας.

Όμως οι πληροφορίες για το πώς να το πετύχεις είναι λιγοστές και σπάνιες. Δεν υπάρχουν και πολλές συμβουλές για το πως να χτίσεις αυτό το πολύτιμο δίκτυο επαφών.

Έτσι πολύς κόσμος πηγαίνει στα τυφλά. Και προσπαθεί να επεκτείνει το δίκτυο των επαφών του και να χτίσει το προσωπικό του brand κάνοντας λάθη και επιβάλλοντας κατά κάποιο τρόπο τον εαυτό του στους άλλους.

Πόσο χρόνο χρειάζεσαι για να δικτυωθείς;

Έρευνες στο παρελθόν έχουν δείξει πως το να δικτυωθείς σε μια επιχείρηση το ίδιο καλά με έναν παλαιότερο και αναγνωρισμένο, απ’ τους άλλους, συνάδελφο θέλει περίπου πέντε χρόνια. Όμως πρόσφατα έχει δημιουργηθεί μια αμφιβολία για αυτό το χρονικό διάστημα.

Μήπως λοιπόν μπορείς να επιταχύνεις τη διαδικασία; Μήπως θα μπορούσες να αναπτύξεις ένα καλύτερο σχέδιο για το πώς να δικτυωθείς άμεσα ως νεοπροσληφθείς υπάλληλος;

Σε μια έρευνα που πραγματοποιήθηκε, οι ερευνητές παρακολουθούσαν επαγγελματίες που μόλις είχαν προσληφθεί σε επιχειρήσεις διαφορετικών μεγεθών και μετρούσαν την πρόοδό τους στη δικτύωση και το σχηματισμό συμμαχιών.Ο καλύτερος τρόπος να δικτυωθείς στη νέα σου δουλειά

Ο στόχος τους ήταν να βρουν ποιοι μπορούσαν να δικτυωθούν γρηγορότερα και ποιοι βρίσκονταν στις ίδιες επιχειρήσεις ύστερα από τους πρώτους εννιά μήνες, τα δύο και έπειτα τα τέσσερα χρόνια.

Σε αντίθεση με το τι πιστεύει η κοινή γνώμη, το να χτίσεις το προσωπικό σου brand σε ένα πολύ μεγάλο και ευρύ δίκτυο δεν είναι μια καλή επιλογή. Στην πραγματικότητα ερευνητές έχουν ανακαλύψει πως αρκετοί από εκείνους που δοκίμασαν να δικτυωθούν με αυτόν τον τρόπο αποχώρησαν από την επιχείρηση μέσα σε τέσσερα χρόνια.

Αντίθετα, όσοι πέτυχαν ήταν περισσότερο επιλεκτικοί και λιγότερο επιφανειακοί στη δράση τους. Αντί να προσεγγίσουν όσους περισσότερους μπορούσαν και να συνδεθούν μαζί τους διάλεγαν προσεκτικά τις επαφές τις οποίες ήθελαν να προσθέσουν στο δίκτυο τους και εμβάθυναν στην επικοινωνία και τη σύνδεση μαζί τους.

Έκαναν πολλές ερωτήσεις, πρόσφεραν επιδέξια τη βοήθεια τους, τις γνώσεις τους και την εμπειρία τους οπουδήποτε χρειαζόταν για να δημιουργήσουν αμοιβαίες επιτυχίες.

Θες να γίνεις καλύτερος στη δικτύωση; Δες εδώ

Χρειάζεται στρατηγική

Η βασική διαφορά εδώ είναι πως όσοι δημιούργησαν δυνατές συμμαχίες δεν επέβαλαν τον εαυτό τους στους άλλους, ούτε τους πίεσαν για να γίνουν αρεστοί. Αυτό που έκαναν ήταν να εφαρμόσουν στρατηγική στο πώς να έλξουν τους άλλους στις ιδέες τους και στη δουλειά τους και να μάθουν πως να επικοινωνούν με ενέργεια και άνεση από την πρώτη κιόλας ημέρα.

Με αυτόν τον τρόπο είναι πολύ πιο εύκολο να συνδεθείς με τους άλλους και να γίνεις δεκτός ως απαραίτητο μέλος μιας ομάδας.

Επίσης, για τη μακροχρόνια επιτυχία, ένας νεοπροσληφθείς υπάλληλος δεν είναι απαραίτητο να έχει δεθεί με έναν μέντορα που είναι μονίμως δίπλα του για να τον καθοδηγεί τους πρώτους μήνες.

Είναι πιο σημαντικό να υπάρχει επαφή με εκείνα τα άτομα που είναι καλά δικτυωμένα στην επιχείρηση και που η γνώμη τους μετράει, τα οποία μπορούν να του παρέχουν τεχνογνωσία αλλά και μια αξιόπιστη γνώμη για το πως να προχωρήσει.

Εξίσου σημαντικό όμως είναι να γνωρίζεται καλά με άλλους νέους συνάδελφους με τους οποίους μπορεί να έχει κοινά.Ο καλύτερος τρόπος να δικτυωθείς στη νέα σου δουλειά

Οι υπάλληλοι που είναι αποτελεσματικοί στη δικτύωση είναι οι υπάλληλοι που αλλάζουν τη στρατηγική τους καθώς πλησιάζουν το χρονικό όριο των δύο ετών. Βελτιστοποιούν τις επαφές τους με όσους έχουν έρθει κοντά με αποτέλεσμα να έχουν λιγότερες απαιτήσεις να ικανοποιήσουν απ’ τους υπόλοιπους.

Την ίδια στιγμή όμως προσπαθούν να συνδεθούν με νέους ανθρώπους από διαφορετικά τμήματα της επιχείρησης και κυρίως με όσους έχουν κοινές αξίες. Ακόμα και αν δεν υπάρχει κάποιο άμεσο κίνητρο ή βραχυπρόθεσμο κέρδος από όλο αυτό.

Το αποτέλεσμα είναι περισσότερες ευκαιρίες για εξέλιξη μέσα στην επιχείρηση, καλύτερη απόδοση στην εργασία και πιο ικανοποιητικές εργασιακές σχέσεις.

Αν, λοιπόν, μόλις έχεις προσληφθεί σε έναν οργανισμό και επιθυμείς μακροχρόνια να εξελιχθείς εκεί θα χρειαστεί να δικτυωθείς και να χτίσεις σχέσεις και συμμαχίες. Κάτι τέτοιο, λοιπόν, χρειάζεται υπομονή, σχέδιο και να μην πιέσεις τους άλλους για να σε αποδεχτούν.

Πάρε το χρόνο σου, πρόσφερε τη βοήθεια και τις γνώσεις σου (με λίγα λόγια πρόσφερε αξία στους άλλους και μην παίρνεις αξία από αυτούς) και εμβάθυνε στρατηγικά τις σχέσεις σου με επιλεγμένους ανθρώπους-κλειδιά.

Θέλω να δώσω ώθηση στην καριέρα μου!

Για τον Συγγραφέα

Ο Αντώνης Μεσσήνης είναι απόφοιτος σχολής Λογιστικής, μέλος του Παγκόσμιου Οργανισμού Ρητορικής και Ηγεσίας Toastmasters International και Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του ελληνικού ομίλου Toastmasters. Έχοντας εργαστεί σε μια από τις μεγαλύτερες ελληνικές τράπεζες, σε λογιστήριο εκπαιδευτικού ομίλου και σε μεγάλη πολυεθνική εταιρία παροχής υπηρεσιών, θεωρεί τη συνεργασία μιας ομάδας θεμελιώδες στοιχείο για την επιτυχία, την προσωπική ανάπτυξη των μελών της και αποδοτική επένδυση για μια επιχείρηση.