Πώς να αναδείξεις την Αξία σου σε κάθε Συνέντευξη για Δουλειά - Purpose Συμβουλευτική

Πώς να αναδείξεις την Αξία σου σε κάθε Συνέντευξη για Δουλειά

By Γιώργος Παλαιός | Επαγγελματική Εξέλιξη

Δεν έχει σημασία πόσο ταλέντο έχεις ή πόσο έξυπνος είσαι, και πάλι χρειάζεται σε κάθε συνέντευξη για δουλειά να αναδεικνύεις τον εαυτό σου.

Κι αυτό πρέπει να γίνεται με έμμεσο και κομψό τρόπο ώστε οι άλλοι να το εισπράττουν χωρίς να φαίνεται ότι προσπαθείς.

Γιατί όσο ωραία πράγματα και να λες, όσο ωραίες σκέψεις και να κάνεις, αν δεν μπορείς να θέσεις με αρχή, μέση και τέλος αυτά που θες να πεις, δεν θα σε λάβουν σοβαρά υπόψη.

Και παρ’ όλο που η αντίληψή τους για εσένα δεν είναι απαραίτητα σωστή, είναι όμως ζωτική, μιας και αυτοί είναι που θα κρίνουν αν θα πάρεις την δουλειά. Με πολλούς από τους υπεύθυνους HR να παίρνουν την απόφασή τους μέσα σε 5 λεπτά, είναι σημαντικό να κάνεις ότι μπορείς για να διαμορφώσεις μια καλή πρώτη εντύπωση από το «καλημέρα», και ο τρόπος που μιλάς και φέρεσαι παίζει μεγάλο ρόλο σε αυτό.

Μερικοί άνθρωποι γεννιούνται με το χάρισμα της επικοινωνίας, άλλοι όχι. Ευτυχώς όμως και για αυτούς που δεν το έχουν, μπορείς να βοηθήσεις τον εαυτό σου να γίνει καλύτερος ομιλητής, να ακούγεται πιο έξυπνος και να τα πας τέλεια σε κάθε συνέντευξη για δουλειά.

Κάνε τις σωστές ερωτήσεις

Κάνοντας ερωτήσεις δείχνεις αμέσως ότι ενδιαφέρεσαι σοβαρά και δίνεις την εικόνα κάποιου που σκέφτεται τα επόμενα βήματα και αναλύει. Φυσικά αναφέρομαι σε ερωτήσεις ουσίας που έχουν να κάνουν με τον ρόλο, τη θέση και την εταιρεία, όχι τον μισθό και άλλα benefits σε αυτή τη φάση.

Βάλε εκφραστικότητα με τα χέρια σου

Ο τρόπος που κινείς τα χέρια σου παίζει μεγάλο ρόλο στην επικοινωνιακή εικόνα που δίνεις. Κι όταν χρησιμοποιείς χειρονομίες που ενισχύουν αυτά που λες βοηθούν πολύ στην αποτύπωση τους στους άλλους.

Μπορείς να δεις ομιλίες TED και να παρατηρήσεις πως χρησιμοποιούν τα χέρια τους οι ομιλητές για να υποστηρίξουν όσα λένε και να δώσουν έμφαση σε συγκεκριμένα σημεία και λέξεις.

Ωστόσο όταν δεν κάνεις κάποια χειρονομία που υποστηρίζει τα όσα λες, κράτα χέρια σου ακίνητα. Απόφυγε τις νευρικές μηχανικές κινήσεις που προδίδουν άγχος.

Μίλα με απλό τρόπο

Ορισμένοι προκειμένου να εντυπωσιάσουν σε κάθε συνέντευξη για δουλειά και να ακουστούν έξυπνοι, χρησιμοποιούν εξεζητημένες λέξεις. Νομίζουν ότι με αυτό τον τρόπο εντυπωσιάζουν τους άλλους και δείχνουν πιο μορφωμένοι, ωστόσο απλά αποξενώνουν τον συνομιλητή.

Γενικά, θες να μιλάς ουσιαστικά και αποτελεσματικά χρησιμοποιώντας μόνο όσες λέξεις χρειάζονται χωρίς να φαίνεται ότι υπεραναλύεις. Από την άλλη προσοχή να μη δείξεις πολύ «κοφτός».

Να είσαι ευθυτενής

Η στάση σώματος που έχεις θα επηρεάσει την εικόνα που δίνεις. Αν είσαι σκυφτός, θα φαίνεται είτε πως δεν ενδιαφέρεσαι, είτε πως δεν έχεις αυτοπεποίθηση, μη επιθυμητά και τα δύο. Από την άλλη, δεν πρέπει να στέκεσαι κορδωμένος σαν στρατιώτης σε παρέλαση κάτι που θα σε κάνει να φαίνεσαι «στημένος» και απόμακρος.

Αντίθετα, εστίασε να είσαι κάπου στη μέση, όπου η πλάτη σου είναι ίσια αλλά και χαλαρή. Είναι σημαντικό να νιώθεις άνετα ώστε να έχει άνεση και ο τρόπος ομιλίας σου.

Όποτε αλλάζεις θέμα, άλλαξε και στάση στο σώμα σου για να δώσεις έμφαση με αυτή την αλλαγή. Επίσης μπορείς να έρθεις λίγο πιο μπροστά όταν θες να δείξεις ότι μιλάς για κάτι σημαντικό, καθώς αυτό τονίζει την σημαντικότητα του θέματος. Πώς να αναδείξεις την Αξία σου σε κάθε Συνέντευξη για Δουλειά

Ψηλά το κεφάλι

Κράτα το πηγούνι σου ψηλά καθώς μιλάς. Πέρα από τον τρόπο που δείχνεις, όταν έχεις ψηλά το κεφάλι επηρεάζεται θετικά και ο τρόπος ομιλίας σου καθώς οι λέξεις βγαίνουν πιο εύκολα.

Ντύσου σωστά

Οκ, αυτό δεν θα έπρεπε καν να υπάρχει εδώ, αλλά έχουμε δει πολλές φορές αυτό το λάθος. Αν ντυθείς στη συνέντευξη για δουλειά με πολύ καθημερινό και casual τρόπο κινδυνεύεις να σηματοδοτήσεις ότι παίρνεις την κατάσταση λιγότερο σοβαρά απ’ ότι πρέπει. Επιπλέον διακινδυνεύεις να δείξεις επιπόλαιος. Προτίμησε να ντύνεσαι λίγο καλύτερα, χωρίς ωστόσο αυτό να σημαίνει ότι θα πας στο άλλο άκρο.

Άλλαζε τον τόνο της φωνής σου

Αν μιλάς με τον ίδιο τρόπο συνέχεια, θα γίνεις μονότονος και ο συνομιλητής σου θα αρχίσει να βαριέται και θα χάσει την προσοχή του. Απόφυγέ το αυτό αλλάζοντας κατά διαστήματα τον τόνο της φωνής σου. Οι λιγότερο σημαντικές πληροφορίες ή μια περίληψη κάποιου προηγούμενου θέματα μπορούν να γίνουν πιο γρήγορα. Αλλά επιβράδυνε όταν δίνεις νέες ή σημαντικές πληροφορίες, προκειμένου να δοθεί έμφαση.

Αν θες να μάθεις τα πάντα για την επικοινωνία στον χώρο εργασίας, δες εδώ.

Κάνε μια παύση πριν από κάποιο σημαντικό σημείο

Αν κάνεις μια μικρή παύση προτού πεις κάτι, δημιουργείς προσμονή και δίνεις την αίσθηση ότι πρόκειται να ακολουθήσει κάτι σημαντικό. Μπορείς επιπλέον να κάνεις μια παύση μετά από ένα σημαντικό σημείο, ώστε να δώσεις στον ακροατή λίγο χρόνο να το επεξεργαστεί. Διάσημο παράδειγμα αυτού ήταν ο Martin Luther King στην γνωστή ομιλία του (“I have a dream”).

Να είσαι συγκεκριμένος

Αν δώσεις λεπτομέρειες πάνω σε αυτό που λες δείχνεις ότι έχεις σκεφτεί σοβαρά το θέμα και άρα προβάλλεις μεγαλύτερη αξία. Για παράδειγμα, αντί να πεις απλά ότι έχεις χρησιμοποιήσει κάποιο εργαλείο ή πρόγραμμα, ανάφερε συγκεκριμένα χαρακτηριστικά του και πως αυτά βοηθούν τη δουλειά και τα αποτελέσματά σου.

Δώσε λεπτομέρειες

Το να γνωρίζεις ένα σωρό από γεγονότα είναι, φυσικά, εντυπωσιακό, αλλά θα δώσεις καλύτερη εντύπωση αν πας πιο βαθιά, αν δηλαδή δώσεις την δική σου οπτική για τα δεδομένα αυτά. Εξήγησε επίσης τη σημασία τους και τις επιδράσεις τους. Επίσης όταν δίνεις στοιχεία φρόντισε να τα τεκμηριώνεις ή να επικαλείσαι γνωστά ονόματα του χώρου.

Θέλω να δώσω ώθηση στην καριέρα μου!