Όλες οι επιχειρήσεις έχουν δύο κοινά όταν έρχεται η ώρα να προβλέψουν τις πωλήσεις των προϊόντων και των υπηρεσιών τους:
1) αναγνωρίζουν ότι η πρόβλεψη πωλήσεων είναι κρίσιμης σημασίας για τον προγραμματισμό της επιχείρησης και
2) ομολογούν ότι τους είναι πολύ δύσκολο να την πραγματοποιήσουν με ακρίβεια.
Η πρόβλεψη πωλήσεων είναι η διαδικασία να «προφητεύσει» κανείς τις πωλήσεις της επιχείρησής του. Διάφορες τεχνικές αξιοποιούνται για την πρόβλεψη των πωλήσεων και η τελική πρόβλεψη συνήθως συνδυάζει πληροφόρηση από διάφορες ετερόκλητες πηγές (π.χ. έρευνα αγοράς, στοιχεία πωλήσεων κ.α.).
Οι κυριότεροι παράγοντες που εξετάζονται κατά την πρόβλεψη των πωλήσεων είναι οι ακόλουθοι:
Συνήθως, το σημείο εκκίνησης αποτελεί το επίπεδο πωλήσεων της παρελθούσας χρήσης. Στη συνέχεια, συνεκτιμώνται οι προαναφερθέντες παράγοντες σε συνδυασμό με την εικόνα της αγοράς που μεταφέρουν οι πωλητές της επιχείρησης.
Έχει νόημα να καταβληθούν σημαντικές προσπάθειες για την πρόβλεψη πωλήσεων, καθώς είναι πολύ κρίσιμο βήμα για τον προγραμματισμό της επιχείρησης. Ακόμα και μια σχετικά ανακριβής πρόβλεψη πωλήσεων μπορεί να τινάξει ολόκληρο τον προγραμματισμό (και συνακολούθως τον προϋπολογισμό) της επιχείρησης στον αέρα.
Οι άνθρωποι που ασχολούνται με τις πωλήσεις είναι στην πλεονεκτική θέση να είναι σε άμεση επαφή με τους πελάτες και ίσως κατέχουν την καλύτερη πληροφόρηση αναφορικά με τις άμεσες και αμέσως προσεχείς ανάγκες των πελατών.
Ωστόσο, μπορεί να μπουν στον πειρασμό να είναι μεροληπτικοί στις εκτιμήσεις τους, αν οι προβλέψεις των πωλήσεων αποτελούν τη βάση επί της οποίας κρίνεται η επίδοσή τους (π.χ. αμείβονται βάσει επίτευξης του στόχου πωλήσεων).
Για την επαλήθευση των εκτιμήσεων των πωλητών, οι επιχειρηματίες στρέφονται στις έρευνες αγοράς. Οι έρευνες αγοράς, προφανώς, δεν είναι μεροληπτικές στις προβλέψεις τους καθώς δεν έχουν το ίδιο κίνητρο με τους πωλητές, ενώ παράλληλα προσεγγίζουν την αγορά από μια ευρύτερη προοπτική.
Μπορεί να έχουν να πουν πολύ λίγα για τις άμεσες ανάγκες των πελατών, είναι σε θέση όμως να προσδιορίζουν μακροχρόνιες τάσεις στις αγοραστικές συμπεριφορές, καθώς επίσης και τις επιδράσεις κοινωνικών και οικονομικών μεταβολών στις πωλήσεις της επιχείρησης, τις δυνητικές αγορές και τα προϊόντα.
Πώς να Απλοποιήσεις την Εργασιακή Ζωή σου
Πώς να ξεπεράσεις τις Περιοριστικές Πεποιθήσεις
Θες να Εντυπωσιάσεις στη Δουλειά σου; Τρόποι για να το πετύχεις
Αυτές πρέπει να είναι οι σημαντικότερες Προτεραιότητες στη ζωή σου
5 Μύθοι Καριέρας που σε Κρατάνε Πίσω
Ψεύτικοι Άνθρωποι: 8 Τρόποι να τους Αποφύγεις