Έχεις τον Έλεγχο του εαυτού σου;

 

By Βασίλης Καραγιαννόπουλος | Προσωπική Ανάπτυξη

Τι σημαίνει άραγε ελέγχω τον εαυτό μου; Μπορώ να διατηρήσω τον έλεγχο ακόμη κι αν οι καταστάσεις δείχνουν το αντίθετο;

Εναλλακτικά, θα μπορούσαμε να πούμε «Μπορώ να ελέγξω το περιβάλλον γύρω μου;» ή μήπως όχι;

Ίσως η μεγαλύτερη διαφορά ανάμεσα στα δύο είναι το γεγονός ότι αν ελέγχουμε τον εαυτό μας, τότε μπορούμε πραγματικά να ελέγξουμε το περιβάλλον γύρω μας. Το αντίθετο δεν θα μπορούσε να γίνει, εκτός και αν μπορείς να φέρεις την βροχή χορεύοντας.

Περίεργα πράγματα θα μου πεις. Έχουμε ήδη διευκρινίσει όμως ότι το εσωτερικό μας πλαίσιο, μπορεί να διαμορφώσει την πραγματικότητα γύρω μας.

Ίσως έχεις δει την ταινία “The Matrix”. Η ταινία βασίζεται στην «Πολιτεία» του Πλάτωνα και προσθέτει μία απίθανη φουτουριστική γεύση στο θέμα. Υπάρχει λοιπόν μία φανταστική σκηνή όπου ο πρωταγωνιστής συναντάει ένα παιδί που κρατάει ένα κουτάλι. Το παιδί κοιτάζει το κουτάλι και όταν γέρνει το κεφάλι του, το κουτάλι γέρνει κι αυτό. Ο πρωταγωνιστής του λέει «Λύγισες το κουτάλι με τη σκέψη σου;» και το παιδί του απαντάει «Δεν υπάρχει κουτάλι».

Είναι μία φανταστική αλληγορική σκηνή που συνοψίζει ένα μεγάλο κομμάτι της ταινίας αλλά και της ίδιας της πραγματικότητας γύρω μας. Η σκέψη μας ορίζει τη ζωή μας. Η σκέψη μας καθορίζει τις επιλογές και τις κινήσεις μας. «Ο νους πέρα από την ύλη».

Τι μπορείς να κάνεις λοιπόν για να διατηρήσεις τον έλεγχο του εαυτού σου σε κάθε κατάσταση έτσι ώστε να υπερισχύεις κάθε φορά;

#1 Κράτα την Ηρεμία σου

Η Πρώτη κίνηση είναι να παραμένεις πάντα ήρεμος. Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που κάνουν οι περισσότεροι είναι ότι, όταν αισθάνονται ότι η κατάσταση ξεφεύγει από τα χέρια τους, αντιδρούν έντονα.

Η ηρεμία σου επιτρέπει διαύγεια του νου. Χωρίς αυτή δεν μπορείς να σκεφτείς καθαρά και είσαι καταδικασμένος να κάνεις λάθη. Επίσης όταν αποπνέεις ηρεμία, ο κόσμος τείνει να σε υπολογίζει περισσότερο. Σε στιγμές έντασης, οι περισσότεροι άνθρωποι στρέφονται σε αυτόν που φαίνεται ότι διατηρεί τον έλεγχο.

Έχεις τον Έλεγχο του εαυτού σου;

#2 Έλεγξε τη Φωνή σου

Σε Δεύτερη Κίνηση διατήρησε τα επίπεδα της φωνής σου χαμηλά και σε ένταση και σε ρυθμό. Ο τόνος της φωνής σου όπως και η ταχύτητα της θα παίξουν καθοριστικό ρόλο. Όταν είσαι εκνευρισμένος, αμήχανος ή νευρικός, ο τόνος της φωνής σου ανεβαίνει και την κάνει να βγαίνει πιο τσιριχτή. Επίσης το πιο πιθανό είναι να μιλάς γρηγορότερα.

Δεν χρειάζεται να είναι κάποιος επικοινωνιακός ειδικός για να καταλάβει ότι αισθάνεσαι άσχημα. Προσπάθησε λοιπόν όσο μπορείς, να μιλάς αργά και σταθερά. Ακόμα κι αν αισθάνεσαι ότι χάνεις τον έλεγχο, το να μιλάς αργά θα σου δώσει λίγο περισσότερο χρόνο για να σκεφτείς τι να πεις ή πώς να αντιδράσεις.

#3 Απόφυγε περιττές Κινήσεις

Τρίτη Κίνηση. Σε μη λεκτικό επίπεδο, δείξε την ηρεμία και τον έλεγχο σου με τις κινήσεις σου. Απλά έλεγξε τον τρόπο που κουνάς το σώμα σου στο χώρο. Απέφυγε περιττές και υπερβολικές  κινήσεις. Δεν υπάρχει λόγος να κάνεις σαν τροχονόμος ή σαν μάστερ του καράτε όταν μιλάς. Φρόντισε να κουνάς τα χέρια και το σώμα σου τόσο, όσο να περνάς το μήνυμα σου χωρίς υπερβολές.

Όταν περιγράφεις μία μηχανή, δεν χρειάζεται να κάνεις και την κλασσική κίνηση του δεξιού χεριού που γκαζώνει. Επίσης, οι κινήσεις των δακτύλων είναι περιττές. Όταν κουνάς το δάχτυλό σου όταν μιλάς, βάζεις τους απέναντι σου σε θέση άμυνας και παρόλο που σε κάποιες περιπτώσεις θα σου δώσει το πάνω χέρι, θα είναι για λάθους λόγους και δεν θα κρατήσει για πολύ.

#4 Πάρε βαθιά Ανάσα

Τέταρτη Κίνηση. Χαλάρωσε και πάρε ανάσα. Μας έχουν μάθει να ρουφάμε την κοιλιά μας και να αναπνέουμε ψηλά από τον θώρακα αλλά αυτό δεν βοηθάει. Όταν αναπνέεις από τον θώρακα, η ανάσα σου βγαίνει κοφτή και αν το κάνεις για πολύ ώρα θα διαπιστώσεις ότι φουσκώνεις και λαχανιάζεις. Εξασκήσου και μάθε να αναπνέεις από το διάφραγμα. Η φωνή σου θα βγαίνει πιο αργή και πιο σταθερή και αυτό από μόνο του μπορεί να ηρεμήσει και εσένα αλλά και τους γύρω σου.

#5 Χαμογέλα

Η Πέμπτη και καθοριστική Κίνηση είναι να χαμογελάς ότι κι αν κάνεις. Το χαμόγελο παίζει καθοριστικό ρόλο. Σε ότι κάνεις στη ζωή σου, πρόσθεσε ένα χαμόγελο. Θα σε βοηθήσει να προσεγγίσεις το κάθε θέμα θετικά, οπότε και η επίλυση του θα είναι θετική. Επίσης, όσο διατηρείς ένα χαμόγελο στο πρόσωπο σου, όλοι θα αναρωτιούνται τι έχεις κάνει.

Στην επόμενη συνάντηση που θα έχεις, στάσου στο ύψος σου, πάρε δύο βαθιές ανάσες, κράτησε το σώμα σου και τις κινήσεις σου χαλαρές και, αφού χαμογελάσεις στον εαυτό σου, μπες στην αίθουσα και πάρε τον έλεγχο της κατάστασης στα χέρια σου.

Σχετικά Άρθρα

Για τον Συγγραφέα

Του Βασίλη του αρέσει να μιλάει, να αλλάζει τις ζωές των ανθρώπων, να ταξιδεύει και να βάφει μινιατούρες, όχι απαραίτητα με αυτή τη σειρά. Έχει πτυχίο στις Δημόσιες Σχέσεις και την Εταιρική Επικοινωνία από το University of Indianapolis και έχει πάρει μέρος σε παραστάσεις Stand Up Comedy, σε ελληνικό κοινό. Έχοντας δουλέψει σε έναν μεγάλο τηλεπικοινωνιακό πάροχο στην Ελλάδα ως εκπαιδευτής προσωπικού και διαχειριστής μεγάλων εταιρικών πελατών, μεταξύ άλλων καθηκόντων, θέσεων και projects, αισθάνθηκε την ανάγκη να ερευνήσει την διαφορετικότητα της ανθρώπινης φύσης. Έτσι ταξίδεψε όσο περισσότερο μπορούσε για να γνωρίσει διαφορετικές κουλτούρες και να διευρύνει τους ορίζοντές του. Το πάθος του για τις διαπροσωπικές σχέσεις και τα αποτελέσματα της μετασχηματιστικής διαλεκτικής τον οδήγησαν στο να πιστοποιηθεί ως NLP Coach υπό την αιγίδα του ABNLP και να εστιάσει τις σπουδές του στο Life Coaching. Πιστεύει ότι η αποτελεσματική επικοινωνία και η ενσυναίσθηση είναι ύψιστης σημασίας για την συναναστροφή των ανθρώπων. Αυτό προσπαθεί να μεταδώσει μέσω των σεμιναρίων αποτελεσματική επικοινωνίας και της συνεχόμενης επαγγελματικής του εκπαίδευσης.