Κάποτε, η τελευταία λέξη της τεχνολογίας, που επέτρεπε στις επιχειρήσεις να έρθουν σε επαφή με νέους και παλιούς πελάτες, ήταν η τηλεόραση. Σιγά σιγά με τα χρόνια ήρθε το internet, οι ιστοσελίδες και το email.
Όλα αυτά είναι μέσα τα οποία ακόμη χρησιμοποιούνται αρκετά, ωστόσο σήμερα η δύναμη τους δεν μπορεί να συγκριθεί με τη δύναμη που έχουν τα social media.
Πλέον οι επιχειρήσεις δεν έχουν ανάγκη τεράστιους προϋπολογισμούς για να έρθουν σε επαφή με το κοινό τους και να μεγεθύνουν τη βάση των πελατών τους. Αυτό που χρειάζεται απλά να κάνουν είναι να εκμεταλλευτούν έξυπνα τις δυνατότητες των κοινωνικών δικτύων. Κάτι που είναι εύκολο αν ακολουθήσεις τις παρακάτω αρχές:
Αν το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου το ξοδεύεις ανεβάζοντας συνεχώς προσφορές και καλώντας τον κόσμο να αγοράσει το προϊόν σου… Αν αυτό που κάνεις είναι στην ουσία να ζητάς, τότε σύντομα οι άνθρωποι θα σταματήσουν να σε ακολουθούν και να σε ακούνε.
Αντιθέτως, πρέπει να δίνεις. Δώσε λιγότερη προσοχή στο να προωθείς τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου. Συγκεντρώσου στο να δημιουργήσεις περιεχόμενο που να προσδίδει αξία στο κοινό σου και χτίσε μια σχέση μαζί του. Δώσε, δώσε, δώσε και μετά ζήτα.
Μην ανεβάζεις απλά περιεχόμενο. Κάνε σχόλια σε συζητήσεις , κοινοποίησε σχόλια και περιεχόμενο άλλων, δείξε πως δεν είσαι απλά μια απρόσωπη σελίδα.
Με αυτόν τον τρόπο ενισχύεις τη σχέση σου με το κοινό σου, αλλά και προβάλεις τη σελίδα σου σε ανθρώπους που δε σε ακολουθούν. Επίσης οι άλλοι θα είναι πολύ πιο δεκτικοί στο να σχολιάζουν και να μοιράζονται το δικό σου περιεχόμενο αν κάνεις και εσύ το ίδιο για αυτούς.
Αν και έχουν αρκετές ομοιότητες, τα κοινωνικά δίκτυα δεν είναι ίδια μεταξύ τους. Αν λοιπόν θες να έχεις παρουσία σε περισσότερα από ένα, για να είσαι αποτελεσματικός θα πρέπει να προσαρμόσεις το περιεχόμενο σου για να ταιριάζει στο εκάστοτε κοινωνικό δίκτυο.
Η ανάρτηση που έχεις κάνει στο Facebook δε θα έχει την ίδια αποτελεσματικότητα αν τη μεταφέρεις αυτούσια στο Twitter και το Instagram. Χρειάζεται διαφορετική προσέγγιση.
Δεν είναι απαραίτητο οι αναρτήσεις σου να αφορούν μόνο μια θεματολογία. Δοκίμασε να κάνεις αναφορές σε περιστατικά της επικαιρότητας και άλλα θέματα που μπορεί να ενδιαφέρουν το target group σου. Ο σκοπός πάντα είναι να χτίσεις σχέση με το κοινό σου και αυτό γίνεται με όσο περισσότερη δραστηριότητα μπορείς στις αναρτήσεις σου.
Όσο περισσότερα likes, σχόλια και κοινοποιήσεις έχεις, τόσο περισσότερος κόσμος θα βλέπει τις αναρτήσεις σου και θα έρχεται σε επαφή με την επιχείρηση και το brand σου.
Στους περισσότερους τομείς της αγοράς υπάρχουν άτομα ή οργανισμοί που έχουν μεγάλη βάση από ακόλουθους (followers) και ασκούν μεγάλη επιρροή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Επένδυσε χρόνο να βρεις ποιοι είναι αυτοί στον τομέα που σε ενδιαφέρει και κράτα επαφή.
Δες αν ενδιαφέρονται για τα προϊόντα, της υπηρεσίες και την επιχείρηση σου και χτίσε μια σχέση μαζί τους. Μπορεί να μοιραστούν τις αναρτήσεις σου και το περιεχόμενο σου με το δικό τους κοινό, δίνοντας σου με αυτόν τον τρόπο άμεση πρόσβαση σε περισσότερο κόσμο που μπορεί να μη σε γνώριζει.
Το να χτίσεις ένα αποτελεσματικό προφίλ και ένα επιτυχημένο brand name στα social media δεν είναι κάτι που συμβαίνει μέσα σε ένα βράδυ. Θα πρέπει να το αντιμετωπίσεις ως μια μακροπρόθεσμη επένδυση.
Ωστόσο όσο περισσότερη ποιότητα και αξία έχουν οι αναρτήσεις σου για το κοινό σου και όσο μεγαλύτερη κοινότητα χτίσεις γύρω από το brand σου, τόσο περισσότερη αναγνωσιμότητα και αποτελέσματα θα έχεις.
Ζούμε σε έναν συνδεδεμένο κόσμο με υψηλό ανταγωνισμό. Η χρήση των social media είναι πλέον κρίσιμο συστατικό για την επιτυχία όλων των επιχειρήσεων και σημαντικό εργαλείο για οποιαδήποτε στρατηγική μάρκετινγκ.
Γι’ αυτό δώσε προσοχή και επένδυσε χρόνο. Εκμεταλλεύσου την επιρροή και τη δύναμη τους καθώς αυτό είναι που θα σε βοηθήσει να μεγαλώσεις δραματικά το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι και τη βάση των πελατών σου.
Φόβος για το Άγνωστο: 6 Τρόποι να τον Ξεπεράσεις
Τα πιο Σημαντικά Πράγματα στη Ζωή σου: 5 Τρόποι να Νιώθεις Ευγνώμων
Ανεργία: 6 Συμβουλές για να τη Διαχειριστείς
6 Τρόποι να φροντίσεις την Επαγγελματική Εξέλιξη σου (ακόμα κι αν ο εργοδότης δεν ενδιαφέρεται για σένα)
Αποτελεσματικό Μίγμα Προϊόντων: Το παράδειγμα των φούρνων
Καταφέρνουν τελικά κάτι οι επιχειρήσεις που προσφέρουν μεγάλη Ποικιλία επιλογών;