Κακή Επικοινωνία στο Γραφείο - The Purpose

Κακή Επικοινωνία στο Γραφείο

By Βασίλης Καραγιαννόπουλος | Επαγγελματική Εξέλιξη

Η κακή επικοινωνία στο γραφείο επηρεάζει και την καθημερινότητά σου.

Ίσως σου έχει συμβεί να δουλεύεις σε ένα χώρο που είναι φορτισμένος αρνητικά. Λοξές ματιές, μουρμουρητά αντί για καλημέρα, κουβέντες πίσω από την πλάτη και ποιος ξέρει τι άλλο, οπότε έχεις μία διαρκώς προβληματική κατάσταση.

Πολλές φορές, όλο αυτό μπορεί να προκληθεί από ένα μόνο άτομο. Καλά το διάβασες, ένας άνθρωπος μόνο, είναι ικανός να αναταράξει την ισορροπία και να χαλάσει ένα εταιρικό κλίμα.

Τι δημιουργεί αυτό το κλίμα;

Το εκάστοτε κλίμα δημιουργείται από τους ανθρώπους που υπάρχουν σε ένα τμήμα ή μία ολόκληρη εταιρία, ανάλογα με το μέγεθός της. Βλέπεις, κάθε εταιρία είναι σαν μία μικρογραφία του κόσμου. Σίγουρα κάποιος ανώτερος, σε θέση ισχύος, θα συμβάλει σε αυτό. Δεν παύει όμως να παραμένει ένα κλίμα ευμετάβλητο και άμεσα επηρεασμένο από την ιδιοσυγκρασία, τα πιστεύω και τις αξίες των ατόμων που δουλεύουν εκεί.

Ανά διαστήματα συμβαίνουν διάφορες καταστάσεις και αλλαγές που επίσης το διαμορφώνουν και αυτό είναι κάτι το αναμενόμενο. Άλλοτε βελτιώνεται και άλλοτε χειροτερεύει.Κακή Επικοινωνία στο Γραφείο

Τι μπορεί να χαλάσει αυτό το κλίμα;

Υπάρχουν πολλές καταστάσεις που μπορεί να χαλάσουν το εσωτερικό κλίμα μίας εταιρίας. Παρακάτω θα δούμε κάποιες από τις πιο συνηθισμένες.

Κάθε εταιρία, άσχετα με το μέγεθος της, ανανεώνει το προσωπικό της ανά κάποιο διάστημα. Κάποιοι απολύονται, κάποιοι παραιτούνται και άλλοι αναβαθμίζονται ή αλλάζουν τμήμα. Με εξαίρεση κάποιες πολύ μικρές εταιρίες, αυτό συμβαίνει παντού.

Κάθε νέο άτομο που έρχεται, φέρνει νέες ιδέες καθώς και άλλες πεποιθήσεις και αξίες. Αν οι αξίες του δεν ταιριάζουν με τις εταιρικές αξίες ή με τις αξίες των περισσότερων ατόμων της ομάδας, τότε δημιουργείται ένα ρήγμα.

Εμφανίζεται κάποιος που μπορεί να αμφισβητήσει τον τρόπο λειτουργίας όλης της ομάδας. Ξαφνικά, υπάρχει αμφισβήτηση και ένταση. Το αστείο είναι ότι, ακόμα κι αν το άτομο που φέρνει μία διαφορετική άποψη έχει δίκιο, είναι δύσκολο να γίνει αποδεκτό γιατί η άποψη φέρνει την αλλαγή και η αλλαγή πάντοτε μας δυσκολεύει.

Άλλες φορές πάλι, οι αλλαγές από μεριά της διοίκησης φέρνουν στην διαχείριση κάποιον που θεωρεί ότι έχει έναν διαφορετικό και ίσως καλύτερο τρόπο να χειριστεί τα πράγματα. Και πάλι τίθεται θέμα αξιών καθώς ένας μόνο άνθρωπος έρχεται ενάντια σε ολόκληρα τμήματα ή υποομάδες της εταιρίας, προσπαθώντας να αλλάξει τα πράγματα. Είναι λογικό όλο αυτό να δημιουργεί εντάσεις, διαφωνίες, τσακωμούς και σε κάποιες περιπτώσεις ακόμα και απεργίες.

Τι γίνεται με τις μικρές επιχειρήσεις;

Εκεί τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά. Όταν σε μία επιχείρηση υπάρχουν τέσσερις με πέντε υπάλληλοι, είναι λίγο δύσκολο να προκύψουν τα παραπάνω προβλήματα. Εδώ παρουσιάζονται συνήθως προβλήματα επικοινωνίας ανάμεσα στους συνεταίρους. Η ρήξη και η ένταση προκύπτει από την, μεταξύ τους σύγκρουση, των ανθρώπων που έχουν την διαχείριση της εταιρίας.

Παρεξηγήσεις, λάθος χειρισμοί, εντάσεις, προσωπικά προβλήματα, μειωμένη οικονομική κίνηση. Όλα αυτά μπορούν να προκαλέσουν ένταση και διαμάχες σε μια μικρή εταιρία.

Σε όλα αυτά υπάρχει ένας κοινός παρονομαστής. Η κακή ή ελλιπής επικοινωνία. Είτε σε μεγάλες, είτε σε μικρές εταιρίες, είτε ανάμεσα στους ιδιοκτήτες, είτε ανάμεσα στο προσωπικό, τα περισσότερα θέματα προκύπτουν όταν δεν υπάρχει συνεννόηση.

Συνήθως, τα άτομα του προσωπικού δεν έχουν καμία επικοινωνία μεταξύ τους και διστάζουν να εκφράσουν τη γνώμη τους, γιατί φοβούνται μην πέσουν σε δυσμένεια ή ακόμα και να απολυθούν. Έτσι, φτάνουν στο απροχώρητο, σε σημείο που δεν μπορούν να εργαστούν φυσιολογικά και να αποδώσουν.

Αντίστοιχα, από την πλευρά της η εταιρία αδυνατεί ή δεν έχει την διάθεση να ακούσει τις απόψεις των εργαζομένων και λειτουργεί έτσι όπως θέλει, αγνοώντας οτιδήποτε άλλο.

Αν θες να βελτιώσεις την επικοινωνία σου στο χώρο εργασίας, δες εδώ

Όλα αυτά θα μπορούσαν να αποφευχθούν αν υπήρχε πραγματική επικοινωνία. Αν οι δύο πλευρές (όποιες κι αν είναι αυτές) κάθονταν και συζητούσαν τι τους προβληματίζει και έψαχναν λύσεις για αυτό.

Αν το καλοσκεφτείς, οι περισσότερες εταιρίες θα είχαν αποφύγει πολλά προβλήματα και θα είχαν βγει από δύσκολες καταστάσεις πολύ γρηγορότερα αν υπήρχε η διάθεση για επικοινωνία και επίλυση των προβλημάτων.

Οπότε το μόνο που χρειάζεται είναι λίγη καλή θέληση, όρεξη για κουβέντα και λίγο χρόνο για να ακούσεις μία διαφορετική άποψη.

Σχετικά Άρθρα

Θέλω να δώσω ώθηση στην καριέρα μου!

Για τον Συγγραφέα

Του Βασίλη του αρέσει να μιλάει, να αλλάζει τις ζωές των ανθρώπων, να ταξιδεύει και να βάφει μινιατούρες, όχι απαραίτητα με αυτή τη σειρά. Έχει πτυχίο στις Δημόσιες Σχέσεις και την Εταιρική Επικοινωνία από το University of Indianapolis και έχει πάρει μέρος σε παραστάσεις Stand Up Comedy, σε ελληνικό κοινό. Έχοντας δουλέψει σε έναν μεγάλο τηλεπικοινωνιακό πάροχο στην Ελλάδα ως εκπαιδευτής προσωπικού και διαχειριστής μεγάλων εταιρικών πελατών, μεταξύ άλλων καθηκόντων, θέσεων και projects, αισθάνθηκε την ανάγκη να ερευνήσει την διαφορετικότητα της ανθρώπινης φύσης. Έτσι ταξίδεψε όσο περισσότερο μπορούσε για να γνωρίσει διαφορετικές κουλτούρες και να διευρύνει τους ορίζοντές του. Το πάθος του για τις διαπροσωπικές σχέσεις και τα αποτελέσματα της μετασχηματιστικής διαλεκτικής τον οδήγησαν στο να πιστοποιηθεί ως NLP Coach υπό την αιγίδα του ABNLP και να εστιάσει τις σπουδές του στο Life Coaching. Πιστεύει ότι η αποτελεσματική επικοινωνία και η ενσυναίσθηση είναι ύψιστης σημασίας για την συναναστροφή των ανθρώπων. Αυτό προσπαθεί να μεταδώσει μέσω των σεμιναρίων αποτελεσματική επικοινωνίας και της συνεχόμενης επαγγελματικής του εκπαίδευσης.