Τι να κάνεις με τον Συνάδελφο που σε Αντιπαθεί - The Purpose

Τι να κάνεις με τον Συνάδελφο που σε Αντιπαθεί

By Γιώργος Παλαιός | Επαγγελματική Εξέλιξη

Πριν από κάμποσα χρόνια, εργαζόμουν με ένα συνάδελφο που έβλεπα ότι με αντιπαθεί πολύ.

Μιλούσε αρνητικά για εμένα σε άλλους συναδέλφους και με προκαλούσε ανοιχτά με διάφορες αφορμές. Και το κερασάκι στην τούρτα; Είπε στο διευθυντή μου ότι θα ήταν καλύτερος στο ρόλο μου απ’ ότι εγώ.

Το γεγονός ότι η συμπεριφορά του πήγαζε από δικές του απογοητεύεις στην καριέρα του, δεν έκανε καθόλου πιο εύκολη τη ζωή μου. Ένιωθα λες και έπρεπε να υπερασπίζομαι συνέχεια τον εαυτό μου και ότι η δουλειά μου έπρεπε συνέχεια να ανταγωνίζεται όλη την αρνητική κριτική.

Τώρα όμως που πέρασαν χρόνια και βλέπω τα πράγματα απ’ έξω και πιο ψύχραιμα, κατανοώ ότι η αποστροφή του με βοήθησε να γίνω καλύτερος  στη διαχείριση όταν συναντάω κάποιον που όχι μόνο δεν με συμπαθεί ιδιαίτερα, αλλά με αντιπαθεί.

Και σήμερα αυτό θέλω να μοιραστώ μαζί σου.

#1 Ξεκίνα με τον εαυτό σου

Είναι πολύ εύκολο να συμπεράνεις ότι κάποιος σε αντιπαθεί απλά επειδή έχει πρόβλημα μαζί σου, χωρίς να κοιτάξεις πρώτα τον εαυτό σου. Προτού λοιπόν αποφασίσεις ότι δεν έχει να κάνει τίποτα μαζί σου, δώσε ένα λεπτό και σκέψου αν έχεις κάνει κάτι που δυνητικά θα μπορούσε να είναι επιθετικό ή αναίσθητο.

Μπορεί να είναι κάτι που γνωρίζεις, όπως το να είσαι πολύ ανταγωνιστικός και έτοιμος να πατήσεις πάνω στους άλλους για να προχωρήσεις μπροστά. Αλλά μπορεί να είναι και κάποια απλή συνήθειά σου που εκνευρίζει τους άλλους, όπως το να τελειώνεις εσύ τις φράσεις τους και να τους συμπληρώνεις.

Οπότε ζήτα feedback από κάποιον που εμπιστεύεσαι. Το αφεντικό σου ή κάποιος συνάδελφος με τον οποίο έχεις οικειότητα μπορεί να σου δώσει την οπτική του για το τι εικόνα δίνεις στους άλλους και γιατί ίσως να μη νιώθουν τόσο καλά μαζί σου.

Μια άλλη ματιά θα σου δώσει την ευκαιρία να προσαρμόσεις κάποιες από τις συμπεριφορές σου και να διορθώσεις τη σχέση σου με κάποιους που δεν εξελίχθηκαν όπως θα ήθελες. (Κι επειδή πολλές φορές είναι δύσκολο να δέχεσαι κριτική και feedback, ρίξε μια ματιά στον Οδηγό μας εδώ).

#2 Αποδέξου τις διαφορές σας

Ίσως οι άνθρωποι που ρώτησες να σου είπαν ότι δεν υπάρχει κάτι πάνω σου που μπορεί να κάνει κάποιον να σε αντιπαθεί. Σε αυτή την περίπτωση, το επόμενο βήμα είναι να αποδεχτείς ότι δεν θα σε συμπαθεί κάθε άνθρωπος, πάντα θα υπάρξει και κάποιος που σε αντιπαθεί και αυτό είναι ΟΚ.

Ο στόχος σου δεν είναι να τον πείσεις να σε συμπαθήσει. Ναι, χρειάζεται να είσαι ευγενικός και επικοινωνιακός, αλλά μην σταματήσεις να είσαι και αυθεντικός.

Είναι πολύ βοηθητικό να θυμάσαι ότι οι άνθρωποι έχουμε διάφορες συμπάθειες και αντιπάθειες τόσο στην επαγγελματική, όσο και στην προσωπική μας ζωή. Το ίδιο έχεις κι εσύ. Σίγουρα υπάρχουν άνθρωποι με τους οποίους ταιριάζεις και κάνεις «κλικ» και κάποιοι με τους οποίους δεν ταιριάζεις.

Ίσως αρχικά σου φαίνεται ότι έχουν κάτι προσωπικό μαζί σου, αλλά είναι απλά η ανθρώπινη φύση μας και αν το θυμάσαι, τότε θα σε ενοχλεί λιγότερο.

Κι αν κι εμένα με ενοχλεί ακόμα, προσπαθώ να θυμάμαι ότι κανείς δεν είναι τέλειος και το να αγκαλιάζουμε και τις αδυναμίες των άλλων είναι που μας κάνει ανθρώπους.

#3 Αρνήσου να εμπλακείς

Φυσικά, το να αποδεχτείς τα αρνητικά σημεία του συναδέλφου δε σημαίνει ότι πρέπει να πέσεις στο επίπεδό του. Αν το καταφέρει αυτό, εσύ είσαι ο χαμένος.

Όσο δυνατός κι αν πιστεύεις ότι είσαι, δεν υπάρχει λόγος να εμπλακείς.

Μια στρατηγική που πάντα με βοηθούσε να αντισταθώ στην ορμή να συμμετάσχω είναι να στρέψω αλλού τη συζήτηση. Αν πρέπει να μιλήσω σε κάποιον που με αντιπαθεί και πιστεύω ότι η συζήτηση θα πάει σε αρνητική κατεύθυνση, γρήγορα θα επανέλθω στο αρχικό θέμα. Για παράδειγμα, «Κώστα, θα ήθελα να επιστρέψουμε συγκεκριμένα σε αυτό που συζητούσαμε για τον πελάτη Χ».

Υπάρχει κάποιος συνάδελφος που σου δημιουργεί πρόβλημα σε μόνιμη βάση; Δες εδώ

#4 Επανεστίασε

Όταν αντιμετωπίζεις ένα ιδιαίτερα αρνητικό άτομο εξαντλείσαι, οπότε επανεστίασε την ενέργειά σου σε ανθρώπους που πιστεύουν σε σένα. Είσαι σε αυτή τη δουλειά για κάποιο λόγο: επειδή μπορείς να την κάνεις και μπορείς να την κάνεις καλά και οι άνθρωποι που σε προσέλαβαν το γνωρίζουν αυτό.

Το τι πιστεύει ένα μεμονωμένος συνάδελφος μικρή σημασία έχει.

Μια απλή μέθοδος για να μπορείς να επανεστιάσεις είναι να προσποιηθείς ότι είσαι πάνω σε μια θεατρική σκηνή μπροστά σε ένα μεγάλο κοινό. Δεν έχει σημασία τι έγινε στα παρασκήνια, στα καμαρίνια ή ακόμα και στην χθεσινή παράσταση. Αυτό που μετράει είναι η απόδοσή σου τώρα αυτή τη στιγμή. Αυτή η εικόνα θα σε βοηθήσει να διώξεις την αρνητικότητα και να αφοσιωθείς εκ νέου στα καθήκοντά σου. Τι να κάνεις με τον Συνάδελφο που σε Αντιπαθεί

#5 Επανάφερε τον εαυτό σου

Όταν δουλεύεις με κάποιον που σε αντιπαθεί, πρέπει συχνά να επαναφέρεις τον εαυτό σου. Δεν μπορείς να προσεγγίζεις κάθε εργασία που σου αναθέτουν σκεπτόμενος όλους τους λόγους που το να δουλέψεις με τον συγκεκριμένο συνάδελφο είναι δύσκολο.

Αν επαναφέρεις τον εαυτό σου, θα περιορίσεις τον εκνευρισμό σου και θα μπορείς να δουλέψεις πιο αποδοτικά.

Ένας τρόπος είναι να κάνεις και λίγο τον «χαζό». Ναι, καταλαβαίνεις και μπορείς να ερμηνεύσεις τα υπονοούμενα του συναδέλφου και να τα αναγνωρίσεις για αυτά που είναι. Παρ’ όλα αυτά μπορείς να επιλέξεις να μην το κάνεις. Μπορείς να χαμογελάσεις και να πεις: «Σε ευχαριστώ που αναγνωρίζεις τη δουλειά μου. Κι εγώ χάρηκα με τα καλά αποτελέσματα».

Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι δεν θα βάλεις τα όριά σου αν η συμπεριφορά του ξεφύγει. Άλλο επειδή σε αντιπαθεί να γίνεται απλά ενοχλητικός και άλλο να σου δημιουργεί συνεχή προβλήματα.

Παρά τις κριτικές όμως πρέπει να συνεχίσεις να επιμένεις. Αυτό είναι και το πιο δύσκολο μάθημα που πρέπει να μάθεις. Δεν χρειάζεται να αγχώνεσαι που πας στη δουλειά, μόνο και μόνο επειδή υπάρχεις κάποιος που σε αντιπαθεί. Κατάλαβε ότι είναι δικό του το πρόβλημα.

Δεν χρειάζεται να τον αντιπαθείς κι εσύ. Άσε τον να σε αντιπαθεί αυτός. Είναι δικό του το βάρος να κουβαλήσει. Αν αναγνωρίσεις ότι δεν είναι δικό του το πρόβλημα, θα γίνεις πιο ανθεκτικός και θα συνεχίσεις να κάνεις τη δουλειά που σου αρέσει.

Σχετικά Άρθρα

Θέλω να δώσω ώθηση στην καριέρα μου!

Για τον Συγγραφέα

Ο Γιώργος Παλαιός, οικονομολόγος και κάτοχος MBA από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έχει μακρά προϋπηρεσία σε μία από τις μεγαλύτερες Τράπεζες στην Ελλάδα. Πιστεύει πολύ στον ανθρώπινο παράγοντα και θεωρεί ότι το μεγαλύτερο asset κάθε επιχείρησης είναι οι άνθρωποί της και ο τρόπος που αυτοί εμπλέκονται και συνεργάζονται. Με ισχυρό Business προφίλ και μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία στα Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης, έχει εργαστεί για την ανάπτυξη της πλατφόρμας internet banking μεγάλης ελληνικής τράπεζας, τόσο από εμπορική όσο και από τεχνική πλευρά. Έχει διατελέσει IT Consultant σε εταιρία συμβούλων πληροφορικής και είναι πιστοποιημένος ISO Internal Auditor. Γνωστός στο χώρο από την αρθρογραφία του σε μεγάλα περιοδικά πληροφορικής και management, ο Γιώργος συνδυάζει πάντα την αγάπη του για τις νέες τεχνολογίες, το management και τη στρατηγική. Στόχος του μέσα από το The Purpose είναι να προσφέρει απλόχερα τις γνώσεις που απέκτησε όλα αυτά τα χρόνια. Με όρεξη, υπομονή και διαρκή αναζήτηση νέων μεθόδων προσωπικής και επαγγελματικής εξέλιξης, είναι πάντα έτοιμος να μοιραστεί τις σκέψεις του με ανθρώπους που είναι έτοιμοι να κάνουν το επόμενο βήμα.