Η επικοινωνία δεν είναι ένα χάρισμα που έχουν όλοι οι άνθρωποι. Παρόλα αυτά υπάρχουν τρόποι για να βελτιώσεις αυτή σου την δεξιότητα και να επικοινωνείς καλύτερα με όλους είτε πρόκειται για τον/την σύντροφο σου, είτε με τους συναδέλφους σου στο εργασιακό σου περιβάλλον.
Επικοινωνία είναι ο τρόπος με τον οποίο αλληλεπιδρούμε με τους άλλους ανθρώπους και είναι μια από τις πιο σημαντικές δεξιότητες. Παρακάτω υπάρχουν τρόποι που θα σε βοηθήσουν να επικοινωνείς καλύτερα στο προσωπικό και στο επαγγελματικό σου περιβάλλον.
Σίγουρα σου έχει τύχει να μιλάς με κάποιον ο οποίος για να σου πει κάτι πολύ συγκεκριμένο σου έχει πει την ιστορία της ζωής του πρώτα. Προσπάθησε να στέκεσαι στα κύρια και πιο σημαντικά σημεία αυτού που θες να πεις για να μη γίνεις και εσύ αυτό το άτομο.
Μπορεί να νιώθεις περίεργα και αμήχανα όταν συνομιλείς με κάποιον και υπάρχουν στιγμές σιωπής. Αυτό δεν είναι πάντα κακό. Δεν χρειάζεται να προσπαθείς να βρίσκεις πάντα κάτι να πεις και να κάνεις υπερπροσπάθεια για να μην υπάρχουν αυτές οι αμήχανες στιγμές.
Η σιωπή επίσης μπορεί να αποτελέσει τρόπο επικοινωνίας, δεν επικοινωνούμε μόνο όταν μιλάμε. Επίσης για πολλούς μπορεί να είναι και σημάδι οικειότητας. Είναι όμορφο να μοιράζεσαι τέτοιες στιγμές με αυτούς που νιώθεις άνετα να το κάνεις.
Το να αλλάζεις θέμα συζήτησης με όμορφο τρόπο είναι τέχνη. Βρες την κατάλληλη ευκαιρία όταν μιλάει ο συνομιλητή σου και πες του κάτι, έτσι ώστε να πας τη συζήτηση εκεί που θες εσύ. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις φράσεις όπως: «Συμφωνώ μαζί σου, αλλά…», «Έχεις δίκιο, αλλά πιστεύω…».
Αυτές οι φράσεις θα σε βοηθήσουν να αλλάξεις θέμα συζήτησης με περίτεχνο τρόπο και να μη προσβάλλεις τον συνομιλητή σου.
Είναι αρκετά σύνηθες να χρησιμοποιούμε μακρόσυρτα φωνήεντα κατά τη διάρκεια του λόγου μας όπως το «εεε..» ή το «ααα..». Πολλοί άνθρωποι το κάνουν πολύ περισσότερο από όσο νομίζουν.
Θα μπορούσες να κάνεις εγγραφή φωνής τον εαυτό σου σε μια παρουσίαση ενδεχομένως και στη συνέχεια να την ακούσεις για να διαπιστώσεις πόσο συχνά το κάνεις. Για να το ξεπεράσεις θα μπορούσες να μιλάς πιο αργά έτσι ώστε να έχεις τον χρόνο να σκεφτείς και να μη κάνεις αυτές τις αμήχανες παύσεις.
Φυσικά και θα υπάρξουν πολλές αυθόρμητες συζητήσεις που δεν θα έχεις την ευκαιρία να προετοιμαστείς και να κάνεις εξάσκηση. Αλλά αν έχεις το χρόνο να το κάνεις, δώσε 30 δευτερόλεπτα για να προετοιμάσεις τα κυρία σημεία. Αυτό θα σε βοηθήσει να βελτιώσεις τις επικοινωνιακές σου δεξιότητες.
Είναι η νούμερο ένα συμβουλή για κάποιον ο οποίος θέλει να επικοινωνεί καλύτερα με τους γύρω του. Με αυτό τον τρόπο δείχνεις ότι προσέχεις τον συνομιλητή σου και τα λεγόμενα του. Παρόλα αυτά προσπάθησε να κρατάς τις ισορροπίες γιατί αν υπερβάλλεις θα φανείς περίεργος και creepy.
Όταν επικοινωνείς με κάποιον μην κάνεις αμήχανες και σπασμωδικές κινήσεις. Για παράδειγμα μην ανοιγοκλείνεις το στυλό, μην γυρνάς την καρέκλα σου αριστερά-δεξιά, μην ξεφυλλίζεις τις σελίδες κλπ
Η καλή στάση του σώματος είναι επίσης πολύ σημαντική ιδιαίτερα στον εργασιακό χώρο. Δείχνεις κατά κάποιο τρόπο ότι σέβεσαι τον συνομιλητή σου αν έχεις μια καλή στάση σώματος και δεν είσαι χάλαρα καθισμένος στην καρέκλα σου.
Μερικοί άνθρωποι πιστεύουν ότι αυτή η στάση δείχνει δυναμισμό. Αυτό ίσως ισχύει σε μερικές περιπτώσεις, αλλά σε άλλες δείχνει σαν να μπλοκάρεις τον απέναντι σου. Δίνεις την εντύπωση στον συνομιλητή σου ότι δεν απολαμβάνεις τη συζήτηση σας.
Δώσε προσοχή στον συνομιλητή σου, στη γλώσσα του σώματος του, στο αν κρατάει οπτική επαφή όταν επικοινωνεί μαζί σου και αν είναι σε θέση να επικοινωνήσει μαζί σου ή αν είναι απασχολημένος.
Έχεις στείλει ποτέ ένα email ή μήνυμα ενώ ήσουν νευριασμένος και στη συνέχεια το έχεις μετανιώσει; Αν λάβεις κάποιο μήνυμα το οποίο θα σε αναστατώσει, πάρε μερικά λεπτά προκειμένου να ηρεμήσεις πριν απαντήσεις. Αυτό θα σε βοηθήσει να επικοινωνείς καλύτερα και με καθαρό μυαλό.
Ένας γενικός κανόνας λέει ότι οι προτάσεις μας δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερες από δυο γραμμές. Επομένως προσπάθησε στα email ή τα μηνύματα που στέλνεις να κάνεις μικρές προτάσεις και να χρησιμοποιείς λεξιλόγιο που είναι κατανοητό από όλους. Απόφυγε βαρύγδουπες φράσεις ή λέξεις.
Όπως είπαμε για τον προφορικό λόγο το ίδιο ισχύει και για τον γραπτό για να επικοινωνείς καλύτερα. Δεν είναι για κανέναν ευχάριστο ένα μακροσκελές email ή μήνυμα.
Μερικοί μπορεί να αισθανθούν ότι χάνουν το χρόνο τους διαβάζοντας το ή να το διαβάσουν πρόχειρα με αποτέλεσμα να χάσουν σημαντικές λεπτομέρειες. Εστίασε σε ότι είναι πραγματικά σημαντικό να αναφέρεις και μην το κάνεις πιο περίπλοκο.
Ακόμα και αν έχεις το χάρισμα της καλής επικοινωνίας εκ γενετής πάντα θα υπάρχει περιθώριο βελτίωσης. Οι καλές επικοινωνιακές δεξιότητες αναπτύσσονται και εξελίσσονται όπως αναπτύσσονται και εξελίσσονται οι προσωπικές και επαγγελματικές σου σχέσεις.
Υπάρχουν πολλά βιβλία που μπορούν να σε βοηθήσουν να επικοινωνείς καλύτερα, αλλά μέσα από την εμπειρία θα βελτιωθείς. Μην διστάσεις να ζητήσεις βοήθεια και από κάποιον ειδικό αν χρειαστεί.
8 Συμβουλές για να Εξελιχθείς Επαγγελματικά
Θες να Εντυπωσιάσεις στη Δουλειά σου; Τρόποι για να το πετύχεις
5 Παράγοντες για ένα καλό Εργασιακό Περιβάλλον
Πώς να Αναζωπυρώσεις το Πάθος σου για Δουλειά
Ψάχνεις για δουλειά; 5 Βήματα για να τα Καταφέρεις
Ντρέπεσαι; 7 Tips για να το Ξεπεράσεις