Πώς να Κλείσεις τη Συζήτηση στο Γραφείο με Τρόπο και Τακτ - Purpose Συμβουλευτική

Πώς να Κλείσεις τη Συζήτηση στο Γραφείο με Τρόπο και Τακτ

By The Purpose | Επαγγελματική Εξέλιξη

Πως μπορείς να λήξεις και να κλείσεις τη Συζήτηση με τους συναδέλφους όταν δεν έχει νόημα;

Άλλωστε σε όλους έχει συμβεί ένα παρόμοιο περιστατικό. Ένας σημαντικός πελάτης ή κάποιος συνάδελφος τρώει το χρόνο σου μιλώντας για τα προσωπικά του ή για το τι γίνεται στο reality που παρακολουθεί στην τηλεόραση. Όσο γίνεται αυτό εσύ αρχίζεις να ανεβάζεις παλμούς από τα νεύρα ή ακόμα και το άγχος σου.

Δεν είναι μόνο πως δε σε ενδιαφέρουν όσα ακούς αλλά και το γεγονός πως σε καθυστερούν και βγαίνεις εκτός προγράμματος. Αργείς να τελειώσεις τις υποχρεώσεις σου, τρέχεις να προλάβεις μια προθεσμία, αργείς να φύγεις από τη δουλειά.

Το να βάλεις ένα όριο στις συζητήσεις σου στον εργασιακό χώρο είναι δύσκολο, αλλά το να μην το κάνεις είναι χειρότερο. Όσο δεν μπορείς να απομακρύνεσαι από μια κουβέντα και να κλείνεις τη συζήτηση τόσο θα αρχίζεις να κουράζεσαι, η εμπιστοσύνη σου στους άλλους να κλονίζεται και πολύ πιθανό να νιώθεις μόνος και πληγωμένος.

Ευτυχώς υπάρχουν τρόποι να δίνεις ένα τέλος στις συζητήσεις προτού αρχίσεις να εξαντλείσαι ψυχολογικά, σωματικά ή αρχίσεις να χάνεις σημαντικές προθεσμίες.

Προφανώς δε θέλεις να σου βγει η φήμη πως φεύγεις στη μέση μια συζήτησης κι ότι είσαι αγενής, αλλά αν ακολουθήσεις προσεκτικά τα παρακάτω, θα γλυτώσεις και χρόνο αλλά και ενέργεια.

#1 Καθόρισε εξ αρχής το χρονικό περιθώριο

Το να δώσεις στο συνομιλητή σου από την αρχή ένα χρονικό περιθώριο στην κουβέντα σας, είναι πολύ σημαντικό. Θα γνωρίζετε και οι δύο πόσο μπορεί να κρατήσει η συζήτηση και θα σου είναι πιο εύκολο να αποχωρήσεις όταν έρθει η ώρα.

Αυτό θα σου φανεί χρήσιμο όταν μιλάς με άτομα που θέλουν από σένα πράγματα που δεν μπορείς να δώσεις ή συναδέλφους με τους οποίους πρέπει αναγκαστικά να διατηρήσεις καλές σχέσεις. Ίσως πάλι να έχεις λάβει όλες τις οδηγίες που χρειαζόσουν αλλά να συνεχίζουν να σου λένε πως πέρασαν το σαββατοκύριακο.

Μπορείς να πεις σε κάποιον πως έχεις 20 λεπτά στη διάθεσή σου γιατί μετά έχεις δουλειά αλλά μέχρι τότε είσαι «όλο αυτιά». Επίσης μπορείς να κανονίσεις τη συνάντηση σε μια αίθουσα meeting και όχι στο γραφείο σου, καθώς το γραφείο είναι πιο άνετο και προσωπικό και πιο δύσκολο να μπορέσεις να τον διώξεις.

Θέλεις να μάθεις όλα τα μυστικά της επικοινωνίας στο γραφείο; Είμαστε εδώ για να βοηθήσουμε.

#2 Κάνε ένα διάλλειμα από τη συζήτηση να σκεφτείς

Το διάλλειμα σε έντονες συζητήσεις είναι χρήσιμο. Μπορεί να έχεις φορτωμένο πρόγραμμα εκείνη τη στιγμή ή να θέλεις να σκεφτείς παραπάνω όσα άκουσες. Εξήγησε πως θέλεις λίγο χρόνο και όρισε μια νέα ώρα ή μέρα για να το συζητήσετε.

Μπορείς να πεις πως αυτή τη στιγμή είσαι πνιγμένος και πως μόλις ηρεμήσεις θα το ξανασυζητήσετε. Μπορείς επίσης να γυρίσεις εσύ όταν είσαι έτοιμος στο άτομο που είχατε την κουβέντα και να τον ρωτήσεις αν άκουσες καλά και αν σου είπε τα συγκεκριμένα που νομίζεις. Μόλις επιβεβαιώσει, μπορείτε να καθίσετε να τα συζητήσετε.

Με αυτόν τον τρόπο δείχνεις πως δεν απομακρύνθηκες γιατί δεν ήθελες να ακούσεις αλλά γιατί ήσουν στο τρέξιμο. Τώρα που ηρέμησες λίγο, έχεις χρόνο να το συζητήσεις.

#3 Χρησιμοποίησε έναν αντιπερισπασμό για να κλείσεις τη συζήτηση

Αυτό σημαίνει πως δεν μπορείς να μιλήσεις άλλο γιατί κάποια άλλη δουλειά απαιτεί την προσοχή σου. Αυτό θα σε βοηθήσει με όλους όσους μένουν παραπάνω στο ραντεβού σας για να μιλήσετε για άσχετα πράγματα. Με το να τους λες πως έχεις μια σημαντική δουλειά, θα σταματήσουν να σε καθυστερούν και να σε απασχολούν με ανούσια θέματα.

Με το να πεις για παράδειγμα πως πρέπει να παρευρεθείς σε ένα ραντεβού, δείχνεις πως όντως έχει κάτι σημαντικό να κάνεις και δεν τους αποφεύγεις. Δώσε όμως όσο λιγότερες πληροφορίες μπορείς. Μην γίνεις συγκεκριμένος για το που θα πας, με ποιον ή τι δουλειά έχεις.

Πες πως ήταν ωραία που μιλήσατε, μακάρι να είχες παραπάνω χρόνο αλλά έχεις αργήσει στη συνάντηση ή πρέπει να κάνεις ένα σημαντικό τηλεφώνημα.

#4 Εξήγησε ότι θα κλείσεις τη συζήτηση

Πολλές φορές το ένα ή και τα δύο μέρη μιας συζήτησης είναι σε διαφορετική γραμμή πλεύσης. Ίσως κάποιος συνάδελφός σου θέλει να ολοκληρώσει ένα πρότζεκτ και καταλαβαίνεις πως δεν έχεις τις γνώσεις ή τις πληροφορίες που χρειάζεσαι για να τον βοηθήσεις.

Αν λοιπόν βλέπεις πως εσύ δεν μπορείς να τον βοηθήσεις πλέον γιατί δεν έχεις τις απαραίτητες γνώσεις, εξήγησέ του την κατάσταση και άφησέ τον να συνεχίσει μόνος του.

Μπορεί να φαίνεται σα να τον παρατάς ενώ αυτός σε έχει ανάγκη, αλλά το να «μπλέκεσαι» ενώ δεν μπορείς να βοηθήσεις, τρώει χρόνο και ενέργεια και από τους δυο σας.

Μπορείς να χρησιμοποιήσεις φράσεις όπως:

  • «Πολύ φοβάμαι πως δεν μπορώ να βοηθήσω κάπως εδώ. Μπορούμε να ζητήσουμε αλλού για βοήθεια»
  • «Κάναμε καλή δουλειά. Για το επόμενο βήμα όμως προτείνω να συμβουλευτείς κάποιον πιο κατάλληλο γιατί εγώ δεν έχω τις γνώσεις που χρειάζονται»
  • «Φαίνεται πως ακόμα σε βασανίζει αυτό. Μήπως να ζητήσεις βοήθεια και από κάποιον άλλο;».

#5 Απομάκρυνε τον εαυτό σου

Σε ακραίες περιπτώσεις το να κλείσεις τη συζήτηση δεν είναι αρκετό. Χρειάζεται να τελειώσεις και τη σχέση. Αν νιώθεις πως κάποιο άτομο με το οποίο μιλάς σε εξαντλεί ψυχικά, σου μεταδίδει τοξικότητα ή σε κάνει να αμφισβητείς την αξία σου, μάλλον ήρθε η ώρα να σταματήσεις τις επαφές μαζί του.

Μπορεί για παράδειγμα να υπάρχει κάποιος συνάδελφος που να σε βλέπει ανταγωνιστικά και κάθε σας επαφή να είναι μια μάχη για το ποιος είναι καλύτερος. Όσο μπορείς απόφυγέ τον ώστε να μπορείς να κάνεις τη δουλειά σου με ηρεμία.

Δεν είναι εύκολο αλλά είναι σημαντικό να μπορείς να τελειώνεις τις συζητήσεις όταν πρέπει. Όταν μια συζήτηση έχει ξεφύγει από το θέμα, σου τρώει χρόνο και ενέργεια ή σου προκαλεί αρνητικά συναισθήματα, πρέπει να τελειώνει.

Με τους παραπάνω τρόπους θα μάθεις πως να δίνει τέλος στην κουβέντα την κατάλληλη στιγμή χωρίς να γίνεσαι αγενής. Πολύ σύντομα θα καταλάβεις πως έπρεπε να το έχεις κάνει αυτό εδώ και καιρό!

Θέλω να δώσω ώθηση στην καριέρα μου!