3 τρόποι με τους οποίους Προσβάλλεις κατά λάθος τους συναδέλφους σου - The Purpose

3 τρόποι με τους οποίους Προσβάλλεις κατά λάθος τους συναδέλφους σου

By The Purpose | Επαγγελματική Εξέλιξη

Σκέφτηκες ποτέ μήπως προσβάλλεις κατά λάθος τους άλλους;

Είμαι σίγουρος ότι έχεις εργαστεί με κάμποσους προβληματικούς συναδέλφους στην καριέρα σου. Κι όταν βλέπεις ότι κάποιος είναι κάπως πιο ερειστικός, ορκίζεσαι στον εαυτό σου ότι δεν γίνεις ποτέ κι εσύ σ’ αυτόν.

Στο κάτω –κάτω θες οι άλλοι συνάδελφοι στο γραφείο να σε συμπαθούν, οπότε γιατί να κάνεις κάτι εχθρικό ή να τους προσβάλλεις;

Υπάρχουν όμως κάποιες περιπτώσεις που ακόμα κι οι καλύτεροι άνθρωποι προσβάλλουν κατά λάθος τους συναδέλφους τους. Και η πείρα μας έχει δείξει ότι υπάρχουν κάποιες συνηθισμένες περιπτώσεις, που στο χέρι σου είναι να αποφεύγεις στο εξής:

#1 Υποτιμάς τον τόπο καταγωγής τους

Ο καθένας μας έχει τη δική του άποψη (και μάλιστα ισχυρή) για κάθε τι που αφορά την παιδική και νεανική τους ηλικία, από παλιές τηλεοπτικές σειρές, συνήθειες μέχρι αγαπημένους τόπους διακοπών.

Ακριβώς επειδή φέρνουν πολλές αναμνήσεις και, ως ένα βαθμό, αποτελούν και την ταυτότητά μας, κάποια θέματα έχουν μέσα μας μεγάλο συναισθηματικό βάρος.

Όπως καταλαβαίνεις λοιπόν καλό είναι να αποφεύγεις εκφράσεις που μπορεί να προσβάλουν τους άλλους, όπως «μπορεί να μένω μακριά και να κάνω πολύ δρόμο κάθε μέρα, αλλά τουλάχιστον δε μένω στη Χ γειτονιά».

Ή ακόμα χειρότερα: «Ναι, είναι ωραίο που θα κάνεις εκδρομή, αλλά πως σου ήρθε να πας εκεί πέρα; Είσαι σίγουρος ότι θες να πας;».

Να θυμάσαι ότι ο καθένας μας είναι περήφανος για την καταγωγή του, οπότε το λιγότερο που θες να κάνεις είναι να δείξεις ότι δεν σου αρέσει εκείνο το μέρος ή ότι το θεωρείς κατώτερο. 3 τρόποι με τους οποίους Προσβάλλεις κατά λάθος τους συναδέλφους σου

#2 Προσφέρεσαι να βοηθήσεις με λάθος τρόπο

Γενικά πρέπει να προσφέρεσαι να βοηθήσεις όποτε είναι δυνατό. Κι αυτό σημαίνει ότι είσαι καλός συμπαίκτης και συνάδελφος, σωστά; Στις περισσότερες περιπτώσεις, ναι.

Υπάρχουν και περιπτώσεις όμως που ανακατεύεσαι σε κάτι το οποίο δεν είναι στις αρμοδιότητές σου και στις γνώσεις σου. Και παρ’ όλο που οι προθέσεις σου είναι καλές, είναι εύκολο να προσβάλλεις τους συναδέλφους σου όταν πετάγεσαι να δώσεις συμβουλές που δεν σου ζήτησαν. Και μάλιστα να βγεις και λάθος αν δεν ξέρεις ακριβώς τι έχει γίνει.

Αν λοιπόν γίνει κάτι τέτοιο, μια απλή απολογία θα σε βοηθήσει πολύ. Το λάθος είναι λάθος. Το «συγγνώμη» είναι ένας απλός και αποτελεσματικός τρόπος για να προχωρήσετε και οι δύο. (Βέβαια χρειάζεται να γίνει με σωστό τρόπο, που μπορείς να διαβάσεις εδώ).

#3 Ακούγεσαι σαρκαστικός

Δεν είναι κακό να βάλεις και λίγη από την προσωπικότητά σου στη δουλειά. Μάλιστα, θα το ενθάρρυνα.

Αλλά μερικές φορές η επιλογή των λέξεων μπορεί να κάνει όλη τη διαφορά ανάμεσα στο να κάνεις τον άλλο να νιώσει ότι έχει κάνει καλή δουλειά και να τον κάνεις να νιώσει ότι τον κοροϊδεύεις και τον προσβάλλεις.

Μπορεί να ξέρεις ότι λέγοντας «Καλά, ε, φοβερή δουλειά» μοιράζεσαι με ειλικρίνεια την άποψή σου για τη δουλειά του άλλου, αλλά αυτό δεν είναι τόσο προφανές για όλους τους συναδέλφους.

Αν λοιπόν, δεις ότι σε κοιτάζει περίεργα ή να χλευάζει το σχόλιό σου, κατάλαβε ότι πρέπει να είσαι κάπως πιο άμεσος σε αυτά που λες. Και εν προκειμένω εξήγησέ του ότι όντως το εννοούσες αυτό που είπες.

Μπορεί για εσένα αυτό να μη χρειάζεται, αλλά όταν οι συνάδελφοι νομίζουν ότι κάνεις πλάκα, τότε πρέπει εγκαίρως να διορθώσεις την κατάσταση.

Θες να βελτιώσεις την επικοινωνία σου στο χώρο εργασίας; Δες εδώ

Τα κακά νέα είναι ότι σε κάποιο σημείο, όλο και κάποιον συνάδελφο θα προσβάλλεις άθελά σου. Τα καλά νέα όμως είναι ότι τώρα ξέρεις τι πρέπει να αποφύγεις αλλά και τι να κάνεις για να διορθώσεις την κατάσταση.

Άλλωστε λίγο πολύ όλοι έχουμε πει και κάνει άστοχα πράγματα στην εργασία μας, οπότε δεν είσαι μόνος σε αυτό. Και αν μπορέσεις να ελαφρύνεις λίγο την κατάσταση και να γελάσετε μαζί, τότε ακόμα καλύτερα.

Θέλω να δώσω ώθηση στην καριέρα μου!

Για τον Συγγραφέα

Στο "The Purpose" προσφέρουμε εκπαίδευση αιχμής και μοναδική στο είδος της συμβουλευτική πρακτική σε ανθρώπους και επιχειρήσεις.