Λάθη στη Δουλειά: Πώς να Αντιδράσεις - Purpose Συμβουλευτική

Λάθη στη Δουλειά: Πώς να Αντιδράσεις

By The Purpose | Επαγγελματική Εξέλιξη

Ανεξάρτητα από την εργασιακή σου εμπειρία, είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα κάνεις λάθη στη δουλειά. Μπορεί να νιώθεις περίεργα και άβολα όταν γίνονται αλλά είναι ανθρώπινο.

Όταν καταλάβεις πώς να αντιδράς κατάλληλα, θα βελτιώσεις την συνολική εικόνα σου ως επαγγελματίας. Η αντίδραση σου στα λάθη στη δουλειά μπορεί ακόμη και να σου δώσει την ευκαιρία να εντυπωσιάσεις τον εργοδότη σου.

Πώς να αντιδράς όταν κάνεις λάθη στη δουλειά;

Δεν έχει και τόση σημασία πόσο σημαντικό είναι το λάθος που έκανες. Αυτό που έχει σημασία, είναι ο τρόπος με τον οποίο θα αντιδράσεις  σε ένα λάθος, πως θα το ξεπεράσεις και πως αυτό θα επηρεάσει το μέλλον σου στην επιχείρηση που εργάζεσαι.

Τα λόγια θα βοηθήσουν στη διόρθωση μιας κατάστασης, αλλά οι πράξεις πολύ περισσότερο. Δείξε ψυχραιμία, αυτοπεποίθηση και ότι έχεις μετανιώσει για το λάθος σου.

Παρακάτω υπάρχουν μερικές συμβουλές για το πώς να αντιδράς όταν κάνεις λάθη και τι να αποφύγεις να κάνεις.

1. Έχε τον έλεγχο της κατάστασης όταν κάνεις λάθη στη δουλειά

Παρά το αίσθημα αμηχανίας και ντροπής που μπορεί να έχεις αφού έχεις κάνει ένα λάθος, έλεγξε τα συναισθήματα σου πριν ενεργήσεις ή μιλήσεις. Με τη σωστή στάση και συμπεριφορά, είναι πιο εύκολο να επιλύσεις τα λάθη στη δουλειά με επαγγελματικό τρόπο. Κράτα την ψυχραιμία σου και απόφυγε να κάνεις σκηνή.

2. Ανάλυσε το πρόβλημα όταν κάνεις λάθη στη δουλειά

Πριν ζητήσεις συγγνώμη ή αντιδράσεις, ανάλυσε το πρόβλημα και καθόρισε πιθανές λύσεις για να διορθώσεις την κατάσταση. Αν είσαι σε θέση να αντιμετωπίσεις το πρόβλημα μόνος σου, κάν’ το άμεσα.

Εάν χρειάζεσαι βοήθεια, ζήτα βοήθεια από το κατάλληλο άτομο. Στη συνέχεια, περιέγραψε του με σαφήνεια τι συνέβη έτσι ώστε να μπορέσει να σε βοηθήσει και έκφρασε την εκτίμηση σου για τη βοήθεια του.

Όσο πιο γρήγορα βρεις μια λύση, τόσες περισσότερες πιθανότητες έχεις να αποφύγεις την τιμωρία και τις πιθανές επιπτώσεις.

3. Κάνε μια προσωπική συνάντηση με το αφεντικό σου

Αν το λάθος που έκανες είχε σοβαρές επιπτώσεις, φρόντισε να κάνεις μια συζήτηση με τον εργοδότη σου ιδιωτικά, έτσι ώστε να του μιλήσεις εκτενώς για το θέμα. Ανάλαβε τις ευθύνες σου και δώσε μια σαφή περιγραφή του τι ακριβώς συνέβη. Στο τέλος της συζήτησης σας, μη ξεχάσεις να ζητήσεις ξανά συγγνώμη ανεξάρτητα αν το έχεις κάνει ήδη.

4. Να είσαι ειλικρινής

Όταν κάνεις λάθη στη δουλειά, να είσαι ειλικρινής και έτοιμος να τα αντιμετωπίσεις. Ενημέρωσε τους ανωτέρους για το τι ακριβώς συνέβη.

Φρόντισε να μιλήσεις με σαφή και περιεκτικό τρόπο, ώστε να κατανοήσουν την ανησυχία σου και την κατάσταση γενικότερα. Αν είσαι ειλικρινής με τον εργοδότη σου δεν θα χάσει την εμπιστοσύνη του στο πρόσωπο σου.

5. Κάνε μια σύντομη απολογία

Όταν κάνεις λάθη στη δουλειά, αναγνώρισε τα δημόσια μπροστά στους συναδέλφους και στον προϊστάμενο σου, ζήτα συγγνώμη και προχώρησε παρακάτω. Επίσης, καλό θα ήταν να τους διαβεβαιώσεις ότι προσπαθείς να το επιλύσεις.

Παρά την αμηχανία που μπορεί να νιώσεις εκείνη την στιγμή, πιθανότατα ο προϊστάμενος και οι συνάδελφοι σου να μην θυμούνται ότι συνέβη μετά από λίγες ημέρες. Λάθη στη Δουλειά: Πώς να Αντιδράσεις

6. Σκέψου πως θα αποφύγεις μελλοντικά λάθη στη δουλειά

Δεν υπάρχει τρόπος να αποφύγεις τα λάθη στη δουλειά για πάντα, αλλά μπορείς να λάβεις μέτρα δράσης για να αποτρέψεις την πιθανότητα να συμβούν στο μέλλον. Εξέτασε τι πήγε στραβά την τελευταία φορά που έκανες κάποιο λάθος και τι πρέπει να κάνεις για να αντιμετωπίσεις μια παρόμοια κατάσταση μελλοντικά.

7. Προσάρμοσε τον τρόπο εργασίας σου

Ως επαγγελματίας, είναι σημαντικό να βρεις μια ρουτίνα που να ευνοεί τη συνολική παραγωγικότητα σου. Αφού έχεις κάνει ένα λάθος σκέψου τι θα μπορούσες να αλλάξεις στο τρόπο που εργάζεσαι για να αποφευχθεί την επόμενη φορά. Για παράδειγμα, αν αργείς στη δουλειά κατ’ εξακολούθηση, φρόντισε να βάλεις το ξυπνητήρι νωρίτερα.

Θες να αποφύγεις τα λάθη στη δουλειά; Είμαστε εδώ για να σε βοηθήσουμε!

Παρακάτω θα δούμε συνήθεις αντιδράσεις που πρέπει να αποφύγεις αν κάνεις λάθη στη δουλειά

Αν κατανοήσεις πως δεν πρέπει να αντιδράς όταν κάνεις λάθη στη δουλειά, θα καταφέρεις να αποφύγεις παρόμοιες καταστάσεις στο μέλλον.

1. Απλά ζητάς συγγνώμη όταν κάνεις λάθη στη δουλειά

Σίγουρα ο προϊστάμενος θα εκτιμήσει την συγγνώμη σου, αλλά δεν αρκεί μόνο αυτό. Θα πρέπει να αναλάβεις τις ευθύνες σου και να προσπαθήσεις να λύσεις το οποιοδήποτε πρόβλημα προέκυψε.

2. Προσπαθείς να αποκρύψεις το λάθος σου

Σε μερικές περιπτώσεις η σιωπή ή το να καθυστερήσεις να αντιδράσεις σε ένα λάθος που έχεις κάνει αποτελεί μια βραχυπρόθεσμη λύση.

Παρόλα αυτά, αν προσπαθήσεις να αποκρύψεις το λάθος σου και στη συνέχεια το ανακαλύψει ο προϊστάμενος σου θα περιπλέξει περισσότερο τα πράγματα και δεν θα φανείς και τόσο αξιόπιστος στα μάτια του.

Σκέψου ότι το λάθος σου ίσως επηρεάσει όλη την εταιρεία. Επομένως, η ειλικρίνεια στη ζωή είναι το παν.

3. Βρίσκεις δικαιολογίες όταν κάνεις λάθη στη δουλειά

Όταν βρίσκεις δικαιολογίες για τα λάθη που κάνεις, δίνεις την εντύπωση ότι δεν αναλαμβάνεις την ευθύνη των πράξεων σου. Μην προσπαθείς να ωραιοποιήσεις την κατάσταση, διότι έτσι δείχνεις ότι δεν σε νοιάζει τίποτα και δεν σε ενδιαφέρει η θέση στην οποία εργάζεσαι.

4. Κατηγορείς άλλους για τα λάθη στη δουλειά

Απόφυγε να κατηγορήσεις κάποιον άλλον για ένα λάθος που είναι δικό σου. Με το να παραδέχεσαι το λάθος σου δείχνεις ότι είσαι ώριμος αρκετά για αναλάβεις τις ευθύνες σου. Έτσι, βελτιώνεις και τις σχέσεις με τους συναδέλφους και τους προϊσταμένους σου.

5. Μιλάς πολύ και δραματοποιείς την κατάσταση

Σε μερικές περιπτώσεις, όταν κάνεις κάποιο λάθος ενστικτωδώς μιλάς πάρα πολύ νομίζοντας ότι έτσι θα διορθωθεί η κατάσταση γρηγορότερα. Δεν χρειάζεται να το πεις σε όλους στη δουλειά, απόφυγε τις έντονες αντιδράσεις και τους συναισθηματισμούς.

6. Αντιδράς με υπερβολική ψυχραιμία

Είναι σημαντικό να παραμείνεις ήρεμος μετά από ένα λάθος, η πολύ ήρεμη αντίδραση όμως και η υπερβολική ψυχραιμία δείχνει ότι δεν ενδιαφέρεσαι αρκετά για τη δουλειά σου, για να διορθώσεις την κατάσταση.

Θέλω να δώσω ώθηση στην καριέρα μου!