Ο επαγγελματισμός είναι η συμπεριφορά ενός ατόμου στην εργασία του. Οποιοδήποτε επάγγελμα και να κάνεις, είτε είσαι υπάλληλος, είτε στέλεχος, είτε επιχειρηματίας το να φέρεσαι με επαγγελματισμό είναι πολύ σημαντικό.
Θα πρέπει να είσαι συνεπής, υπεύθυνος και σοβαρός στη δουλειά σου.
Μπορεί να αναρωτιέσαι αν θα το παρατηρήσει κανείς αν δεν φέρεσαι με επαγγελματισμό και να νομίζεις ότι από την στιγμή που κάνεις καλά την δουλειά σου δεν θα ενδιαφερθεί κανείς. Αυτό είναι μεγάλο λάθος. Ο προϊστάμενος σου, οι συνάδελφοι σου και οι πελάτες σου θα παρατηρήσουν ότι δεν δείχνεις επαγγελματισμό και αυτό μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες στην καριέρα σου.
Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του σωστού επαγγελματία; Και πότε θεωρούμε ότι κάποιος λειτουργεί µε επαγγελματισμό;
Διάβασε παρακάτω κάποια σημαντικά χαρακτηριστικά και ιδιότητες που πρέπει να διαθέτει κάποιος ώστε να διέπεται από επαγγελματισμό.
Όταν φτάνεις αργά στη δουλειά ή στις επαγγελματικές συναντήσεις, δίνεις στον προϊστάμενο και στους συναδέλφους σου την εντύπωση ότι δεν νοιάζεσαι για τη δουλειά σου. Αν μάλιστα η αργοπορία σου τους επηρεάζει είναι σαν να λες ότι δεν εκτιμάς και δεν σέβεσαι τον χρόνο τους.
Είναι σημαντικό να είσαι στην ώρα σου. Βάλε ξυπνητήρια αν χρειαστεί και μην πατάς την αναβολή, διότι αυτό θα σε καθυστερήσει ακόμα περισσότερο. Πήγαινε στη δουλειά λίγα λεπτά πριν το καθορισμένο ωράριο εργασίας σου και επέστρεψε εγκαίρως από τα διαλείμματα σου.
Άφησε την κακή σου διάθεση στην άκρη όταν έρχεσαι στη δουλειά.
Όλοι έχουμε μέρες που δεν νιώθουμε καλά. Προσπάθησε να μην μεταδίδεις στον προϊστάμενο σου και κυρίως στους πελάτες σου αυτή τη κακή διάθεση. Εάν η δουλειά είναι αυτό που προκαλεί την κακή σου διάθεση, ίσως είναι καιρός να σκεφτείς να παρατήσεις τη δουλειά σου.
Είτε πρέπει να ντυθείς με συγκεκριμένο τρόπο, είτε να φορέσεις πιο κάζουαλ ρούχα στην εργασία σου το μόνο σίγουρο είναι ότι η εμφάνιση σου πρέπει να είναι πάντα προσεγμένη και καθαρή. Για παράδειγμα ένα ζαρωμένο κοστούμι δεν φαίνεται καλύτερα από ένα σκισμένο τζιν.
Κάθε εργασία απαιτεί έναν συγκεκριμένο κώδικα ενδυμασίας. Για να δείξεις επαγγελματισμό φρόντισε να τηρείς τον συγκεκριμένο κώδικα που επιβάλει τυπικά ή άτυπα ο χώρος εργασίας σου. Γενικά τα καθαρά και σιδερωμένα ρούχα, η επιμελημένη εμφάνιση αποδεικνύουν τη σοβαρότητα και την εκτίμηση που έχει ο κάθε επαγγελματίας για την εργασία του.
Δεν είναι σωστό να εκφράζεσαι άσχημα και να χρησιμοποιείς άσχημους χαρακτηρισμούς στο εργασιακό σου περιβάλλον. Ακόμη και αν βλέπεις ότι κάποιοι το κάνουν είναι καλύτερο να το αποφεύγεις, πόσο μάλλον όταν το πρόσωπο το οποίο σε έχει φτάσει σε αυτό το σημείο είναι παρόν.
Ένας αληθινός επαγγελματίας είναι πρόθυμος να βοηθήσει τους συναδέλφους του όταν είναι πολύ φορτωμένοι ή αντιμετωπίζουν μια πρόκληση στη δουλειά. Μην φοβάσαι να μοιραστείς τις γνώσεις σου, την άποψη σου και να προσφέρεις την βοήθεια σου σε όποιον τη χρειαστεί.
Η επιτυχία ενός ατόμου αντανακλά καλά σε όλους στον εργασιακό τους χώρο. Παρόλα αυτά, μην γίνεσαι πιεστικός. Αν αρνηθούν την βοήθεια σου, μην επιμείνεις παραπάνω. Ενδεχομένως, να προτιμούν να δουλέψουν μόνοι τους και θα πρέπει να το σεβαστείς.
Μπορεί να φαίνεται δελεαστικό το κουτσομπολιό στο χώρο εργασίας, παρόλα αυτά αν το κάνεις δεν φέρεσαι με επαγγελματισμό και δείχνεις ότι σου αρέσει να ασχολείσαι με το τι κάνουν οι άλλοι και όχι με το τι κάνεις εσύ ο ίδιος.
Αν γνωρίζεις κάτι και θες οπωσδήποτε να το μοιραστείς, προτίμησε να το πεις σε κάποιον που δεν έχει σχέση με το εργασιακό σου περιβάλλον.
Η αρνητικότητα είναι μεταδοτική. Εάν παραπονιέσαι ασταμάτητα για το εργασιακό σου περιβάλλον, θα καταφέρεις να μεταδώσεις αυτή την αρνητική ενέργεια και στους άλλους σου συναδέλφους. Το αφεντικό σου σίγουρα δεν θα εκτιμήσει την πτώση του ηθικού μεταξύ των υπαλλήλων του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να μιλάς για πράγματα που πιστεύεις ότι είναι λάθος και δεν σου αρέσουν. Αν δεις κάτι που πρέπει να διορθωθεί, μπορείς να το πεις στο αφεντικό σου και να δώσεις προτάσεις με τους τρόπους που θα μπορούσε να βελτιωθεί. Μην παραπονιέσαι χωρίς λόγο και μην δημιουργείς τοξικό κλίμα στην εργασία σου.
Όσο δύσκολο κι αν είναι να το κάνεις, παραδέξου τα λάθη σου και μετά κάνε ό,τι καλύτερο μπορείς για να τα διορθώσεις. Στη συνέχεια, φρόντισε να μην κάνεις το ίδιο λάθος δεύτερη φορά.
Μην κατηγορείς ποτέ άλλους για τα δικά σου λάθη. Αντίθετα, δώσε το παράδειγμα, και στους υπόλοιπους για να αναλαμβάνουν την ευθύνη των πράξεων τους και να παραδέχονται τα λάθη τους.
Αναπόφευκτα θα υπάρξουν διαφωνίες με τους συναδέλφους σου ή ακόμα και με το αφεντικό σου. Αυτό που πρέπει να έχεις υπόψη είναι να μην βγεις εκτός εαυτού, να μην αφήσεις τον εαυτό σου να νευριάσει και να φωνάξει, διότι έτσι θα χάσεις το δίκιο σου.
Προσπάθησε να εξηγήσεις με ηρεμία την άποψη σου και αν δεν μπορείς να συμφωνήσεις με το άλλο άτομο απλά αποχώρησε. Δεν χρειάζεται να προσπαθείς να του αλλάξεις γνώμη και να τον μεταπείσεις για κάτι. Είναι δεδομένο, ότι δεν γίνεται να συγκλίνουν οι απόψεις μας με όλους τους ανθρώπους.
Είναι όμορφο να δημιουργείς φιλικές σχέσεις στο εργασιακό περιβάλλον και να μοιράζεσαι πράγματα μαζί τους. Παρόλα αυτά, απόφυγε να μοιράζεσαι πολλές πληροφορίες μπροστά σε όλους τους συναδέλφους σου. Είναι καλύτερο να συζητάς προσωπικά και οικογενειακά σου προβλήματα με ανθρώπους που εμπιστεύεσαι πραγματικά.
Πώς να Απλοποιήσεις την Εργασιακή Ζωή σου
Πώς να ξεπεράσεις τις Περιοριστικές Πεποιθήσεις
Πώς να ζήσεις μια Καλή Ζωή κάνοντας αυτές τις Επιλογές
Θες να Εντυπωσιάσεις στη Δουλειά σου; Τρόποι για να το πετύχεις
Πώς να Αναζωπυρώσεις το Πάθος σου για Δουλειά
Πώς να ξεπεράσεις τον Φόβο του Feedback