Δε χρειαζόμαστε περισσότερα like, χρειαζόμαστε περισσότερη αυτοεκτίμηση - The Purpose

Δε χρειαζόμαστε περισσότερα like, χρειαζόμαστε περισσότερη αυτοεκτίμηση

By The Purpose | Προσωπική Ανάπτυξη

Έχεις παρατηρήσει πως το να ποστάρεις στα social media μπορεί να γίνει εθιστικό;

Ακριβώς όπως τα ναρκωτικά, έτσι και αυτό, ξεκινάει ως κάτι διασκεδαστικό και άκακο. Ποστάρεις μερικές φωτογραφίες σου στην παραλία και αμέσως πολλοί από τους διαδικτυακούς σου φίλους πατάνε like ή τις κοινοποιούν. Και αυτό σου προκαλεί ευχάριστα συναισθήματα, έτσι δεν είναι;

Η παγίδα όμως είναι, ότι στην πορεία μπαίνουμε σε ένα φαύλο κύκλο, από τον οποίο δεν μπορούμε να ξεφύγουμε εύκολα. Χρειαζόμαστε συνέχεια θετικά σχόλια και like σε οτιδήποτε ανεβάζουμε. Αν τα like και τα σχόλια αρχίσουν να λιγοστεύουν, τότε ένα κομμάτι του εαυτού μας χάνεται μαζί τους. Νιώθουμε πως αυτό που μας συμβαίνει είναι κάτι τραγικό.

Στην πραγματικότητα αυτό που μας λείπει δεν είναι η αποδοχή των άλλων, αλλά η αυτοεκτίμηση.

Ο εθισμός στα like και τα σχόλια και η εξάρτηση της ευτυχίας μας από αυτά, είναι κάτι που δύσκολα διορθώνεται.

Το κινητό σου μονοπωλεί την προσοχή σου και πολύ συχνά σε κρατάει όμηρο.

Το πρώτο βήμα για να αποδράσεις από αυτήν την εξάρτηση, είναι να καταλάβεις πως αυτή σου η ανάγκη για σχόλια και like, είναι αποτέλεσμα της έλλειψης αυτοεκτίμησης. Αν καταφέρεις να αυξήσεις τον αυτοσεβασμό σου, θα καταφέρεις να σπάσεις τη ψυχολογική και συναισθηματική αλυσίδα με την οποία έχεις δεθεί.

Παρ’ όλα αυτά ας είμαστε ειλικρινείς. Το να χτίσεις και να διατηρήσεις το σεβασμό για τον εαυτό σου, δεν είναι ένα εύκολο εγχείρημα. Θα χρειαστεί να δουλεύεις πάνω σε αυτό κάθε μέρα.

Η αυτοεκτίμηση καθορίζει πώς νιώθεις και τί σκέφτεσαι για τον εαυτό σου

Γιατί πρέπει να σε νοιάζει η αυτοεκτίμηση; Αυτή η ερώτηση μπορεί να απαντηθεί με μία ακόμα ερώτηση. Ενδιαφέρεσαι καθόλου για τον εαυτό σου;

Αν έχεις χαμηλή αυτοεκτίμηση πολύ πιθανό να νιώθεις κατώτερος από τους άλλους και άχρηστος. Αυξάνοντας την, θα έχεις τα αντίθετα αποτελέσματα. Θα είσαι γεμάτος αυτοπεποίθηση και θα νιώθεις πως αξίζεις.

Με άλλα λόγια, θα ενδιαφέρεσαι σίγουρα για την αυτοεκτίμησή σου. Είναι πολύ σημαντικά για την υγεία σου, η ευτυχία και η επιτυχία. Όντας γεμάτος αυτοσεβασμό, θα ζεις μία πιο απλή, πιο δυνατή ζωή, γεμάτη σκοπό.

Το κλειδί για να αυξήσεις τον αυτοσεβασμό βρίσκεται μέσα σου.

Όπως είδαμε παραπάνω, η ευτυχία και η επιτυχία σου βασίζονται στα επίπεδα της αυτοεκτίμησής σου.

Ας δούμε τώρα εφτά τρόπους με τους οποίους θα καταφέρεις να αυξήσεις την αυτοεκτίμησή σου (χωρίς να γίνεις ναρκισσιστής!)

#1 Ποτέ μα ποτέ, μην περιμένεις την τελειότητα

Έχεις παρατηρήσει πως όταν αναζητάς συνεχώς την τελειότητα, η ζωή συχνά σε απογοητεύει; Παρόλο που είναι καλό να έχεις υψηλά στάνταρ, μην πέσεις στην παγίδα της τελειομανίας. Μπορεί να σε αποτρέψει από το να αξιοποιήσεις νέες ευκαιρίες και να σε εμποδίσει να ολοκληρώσεις ορισμένα πράγματα.

Για παράδειγμα, σκέψου τότε που έψαχνες να βρεις καινούρια δουλειά. Μπορεί να απέρριψες την καλύτερη δουλειά απλά και μόνο γιατί δεν κάλυπτε όλα τα στάνταρ που εσύ έχεις βάλει στο μυαλό σου.

#2 Συνείσφερε στην κοινωνία

Αν είσαι απασχολημένος με το να βοηθάς αυτούς που είναι λιγότερο τυχεροί από εσένα, δε θα έχεις χρόνο να ασχολείσαι με τη χαμηλή αυτοεκτίμησή σου. Για την ακρίβεια κάνοντας εθελοντισμό σίγουρα θα αυξήσεις την αυτοεκτίμησή σου. Το να βοηθάς τους άλλους σε κάνει να νιώθεις καλά για τον εαυτό σου.

Οπότε γιατί να μην αρχίσεις να συνεισφέρεις στους άλλους; Αυτό μπορεί να γίνει με κάποιου είδους εθελοντική εργασία ή με απλές πράξεις ευγένειας προς τρίτους.

 #3 Βάλε την υγιεινή διατροφή στην καθημερινότητά σου

Σίγουρα έχεις γνωρίσει ανθρώπους που δε δίνουν καμία σημασία για την εμφάνιση ή ακόμα και για τη ζωή τους. Μην είσαι ένας από αυτούς. Αν θέλεις μία χαρούμενη και επιτυχημένη ζωή, πρέπει να προσέξεις την υγεία σου.

Μέσα από σωστή διατροφή και άσκηση θα νιώσεις καλύτερα, αλλά θα νιώθεις και καλύτερα. Είναι απίστευτο πόσο μπορείς να αυξήσεις την αυτοεκτίμησή σου με αυτόν τον τρόπο. Θα έχεις περισσότερη ενέργεια, αυτοπεποίθηση και θα προσελκύεις την επιτυχία.

Το κλειδί είναι να κάνεις μικρές αλλαγές στις οποίες θα μείνεις πιστός. Για παράδειγμα, μην κόψεις κατευθείαν τις μικρές παρασπονδίες από τη διατροφή σου και γίνεις αυστηρός «ασκητής». Προσπάθησε απλά να τις περιορίσεις στην εβδομαδιαία σου διατροφή.

#4 Αναγνώρισε καταστάσεις που πυροδοτούν χαμηλή αυτοεκτίμηση

Δύσκολες καταστάσεις όπως ένας χωρισμός ή μία απόλυση, μπορούν να μειώσουν κατά πολύ το σεβασμό για τον εαυτό σου. Σε αυτές τις δύσκολες καταστάσεις είναι σημαντικό να προσπαθήσεις να διατηρήσεις τις ισορροπίες σου.

Περιόρισε αρνητικές σκέψεις όπως «Ποτέ δεν καταφέρνω τίποτα σωστά» και αντικατέστησέ τες με θετικές σκέψεις όπως «Μία πόρτα έκλεισε, μία άλλη θα ανοίξει».

Ψάχνεις τρόπους να «ξεκολλήσεις» τη ζωή σου; Δες εδώ

#5 Επικεντρώσου σε αυτά που κάνεις καλά

Εάν κοιτάξεις τους άλλους ανθρώπους γύρω σου, θα σκεφτείς αμέσως ότι μπορούν να κάνουν πολλά πράγματα καλύτερα από εσένα. Αν αφήσεις αυτή τη σύγκριση να σε επηρεάσει, θα αισθανθείς αδύναμος και κατώτερος. Συνεπώς δεν υπάρχει λόγος να σκέφτεσαι έτσι και να συγκρίνεις τον εαυτό σου με τους άλλους.

Κάθε ένας από εμάς είναι διαφορετικός και μοναδικός. Αυτό σημαίνει ότι έχουμε ξεχωριστά ταλέντα. Το αφεντικό σου μπορεί να είναι καλό στο να παίρνει αποφάσεις, ενώ εσύ μπορεί να είσαι καλός στην εξυπηρέτηση πελατών. Πρέπει να βρεις σε τί είσαι καλός και να επικεντρωθείς σε αυτό. Μην προσπαθείς να είσαι τέλειος σε όλα!Δε χρειαζόμαστε περισσότερα like, χρειαζόμαστε περισσότερη αυτοεκτίμηση

#6 Θέσε στόχους-προκλήσεις

Πόσες φορές σου είπαν να θέσεις στόχους, αλλά εσύ επέλεξες να αγνοήσεις αυτήν τη συμβουλή; Σίγουρα το έχεις κάνει πολλές φορές. Αρχικά μοιάζει καλή ιδέα να θέσεις ένα στόχο, αλλά μετά σου φαίνεται κουραστικό να προσπαθήσεις να τον πραγματοποιήσεις. Αργά ή γρήγορα όμως όλοι συνειδητοποιούν ότι το να βάζεις στόχους πραγματικά βοηθάει.

Για να καταφέρεις να πείσεις τον εαυτό σου ότι η θέσπιση στόχων βοηθάει, ξεκίνα με μερικούς εύκολα πραγματοποιήσιμους στόχους. Για παράδειγμα μπορείς να ξεκινήσεις περπάτημα ή ποδήλατο μερικές μέρες την εβδομάδα, να βάλεις μερικά χρήματα στην άκρη, ακόμα και να περνάς περισσότερο χρόνο με τους αγαπημένους σου.

#7 Κάνε ό,τι αγαπάς και διασκέδασε το

Η χαμηλή αυτοεκτίμηση μπορεί να έχει σχέση με την πλαδαρότητα, το άγχος ακόμα και την κατάθλιψη. Μην αφήσεις αυτά τα συναισθήματα να σε επηρεάσουν και να σε ρίξουν ψυχολογικά. Κάνε μία προσπάθεια να περνάς καλά συνέχεια και να δώσεις χαρά στη ζωή σου.

Υπάρχουν άπειροι τρόποι να περάσεις καλά, αλλά κάποιοι είναι καλύτεροι από κάποιους άλλους. Πέρνα χρόνο με τους φίλους σου που σε κάνουν να γελάς, δες κωμικές ταινίες, βρες το χιούμορ που είναι κρυμμένο σε σοβαρές καταστάσεις. Μαθαίνοντας να γελάς και να περνάς καλά με τον εαυτό σου, αυξάνεις την αυτοεκτίμησή σου. Επίσης, θα είσαι θετική επιρροή για τους ανθρώπους γύρω σου.

Σου αποκαλύψαμε τί είναι η πραγματική αυτοεκτίμηση, γιατί είναι σημαντική και πως μπορείς να την αυξήσεις. Τώρα είναι στο χέρι σου να τα καταφέρεις. Αλλά θα είμαστε και όλοι δίπλα σου να σε βοηθήσουμε. 

Δώσε λιγότερη σημασία στα πόσα like θα έχεις σε κάθε σου φωτογραφία και εστίασε σε αυτά που έχουν πραγματική αξία στη ζωή σου. Καθώς θα αυξάνεις τον αυτοσεβασμό σου, θα βρεις το σκοπό της ζωής σου αλλά και την ενέργεια για να τον πετύχεις.

Η ζωή είναι ένα ταξίδι. Σιγουρέψου όμως πως ταξιδεύεις προς τη σωστή κατεύθυνση!

Σχετικά Άρθρα

Θελω να βελτιώσω τη ζωή μου!

Για τον Συγγραφέα

Στο "The Purpose" προσφέρουμε εκπαίδευση αιχμής και μοναδική στο είδος της συμβουλευτική πρακτική σε ανθρώπους και επιχειρήσεις.