Επιχειρηματική ιδέα: 4 Ερωτήσεις που πρέπει να απαντήσεις πριν ξεκινήσεις τη δική σου επιχείρηση - The Purpose

Επιχειρηματική ιδέα: 4 Ερωτήσεις που πρέπει να απαντήσεις πριν ξεκινήσεις τη δική σου επιχείρηση

By Αντώνης Μεσσήνης | Επιχειρηματική Πρωτοπορία

Αδιαμφισβήτητα, η επιχειρηματικότητα είναι σέξι. Ακόμα και σε περίοδο οικονομικής ξηρασίας και τρομερών δυσκολιών, υπάρχουν άνθρωποι που ονειρεύονται τη δική τους επιχείρηση. Άνθρωποι που ελπίζουν και νιώθουν πως η επιχειρηματική ιδέα που έχουν, αποτελεί το κλειδί προς την οικονομική τους ανεξαρτησία.

Η επιχειρηματικότητα παραμένει σέξι για πολλούς λόγους. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που θέλουν να αποδράσουν από ένα ωράριο το οποίο δεν τους καλύπτει και κάνει μίζερη τη ζωή τους.

Εκείνοι που θέλουν να ρισκάρουν για να έχουν το μέλλον στα χέρια τους, που θέλουν να ασχοληθούν με το αντικείμενο που τους παθιάζει ή εκείνοι που ονειρεύονται πολλά λεφτά και μια ζωή διαφορετική από αυτήν που ζουν σήμερα.

Τα οφέλη μια επιτυχημένης επιχείρησης πραγματικά είναι πολλά, αλλά ενώ η επιχειρηματικότητα απέχει χιλιόμετρα από το τζόγο, παραμένει ένα μεγάλο ρίσκο.

Ακόμα μεγαλύτερο αν υπολογίσει κανείς τις συγκυρίες τις εποχής μας, που κάνουν την επιτυχία για κάθε νέα επιχειρηματική ιδέα ακόμα πιο δύσκολη. Για να πετύχει η συνταγή, δεν πρέπει μόνο να έχεις την όρεξη να μαγειρέψεις, πρέπει να είσαι στο σωστό περιβάλλον με τα σωστά εργαλεία και υλικά, ώστε να δέσει το μίγμα καλά.

Γιατί αν δε δέσει, όλος ο κόπος που έκανες πάει χαμένος. Κάτι που σίγουρα θα το έχεις παρατηρήσει και εσύ γύρω σου. Δεν είναι λίγες οι επιχειρήσεις που άνοιξαν και λίγους μήνες μετά έβαλαν λουκέτο, γιατί έγιναν λάθη, πάρθηκαν εσφαλμένες αποφάσεις και υπήρχαν υπεραισιόδοξες προβλέψεις.

Αν λοιπόν ονειρεύεσαι κι εσύ να ξεκινήσεις κάτι δικό σου και να δώσεις σάρκα και οστά στην επιχειρηματική ιδέα που έχεις, τότε πριν ξεκινήσεις ρίξε μια καλή, ώριμη ματιά στον καθρέπτη και δώσε μια απάντηση σε μερικές απλές ερωτήσεις.

#1 Καλύπτεις κάποια ανάγκη;

Υπάρχουν πολλοί λόγοι και πολλά πλεονεκτήματα που κάνουν τον τίτλο του επιχειρηματία ελκυστικό. Μερικά από αυτά τα αναφέραμε και πιο πάνω. Όμως στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, πρόκειται για εγωιστικά χαρακτηριστικά.

Πράγματα που αφορούν εσένα και όχι τον πελάτη σου. Τον πελάτη σου δεν τον νοιάζει αν εσύ θες να είσαι το αφεντικό του εαυτού σου. Αν θες να γίνεις πλούσιος, αν θες να ασχοληθείς με αυτό που σε παθιάζει ή επιθυμείς ένα διαφορετικό lifestyle.

Ο πελάτης δεν ενδιαφέρεται για τα όνειρα σου. Νοιάζεται για ένα πράγμα και μόνο. Για το αν το προϊόν που παράγεις ή η υπηρεσία που παρέχεις, καλύπτει κάποια δική του ανάγκη. Αν λύνει ένα δικό του πρόβλημα.

Αν η επιχείρηση σου το κάνει αυτό, τότε ο κόσμος θα απευθυνθεί σε σένα και αν μάλιστα είσαι από τους λίγους ή ακόμα και ο μοναδικός που καλύπτει αυτήν την ανάγκη, τότε οι πιθανότητες για επιτυχία ανεβαίνουν εκθετικά.

#2 Υπάρχει χώρος στην αγορά;

Οι πιθανότητες όμως να είσαι ο μοναδικός που λύνει το συγκεκριμένο πρόβλημα, δεν είναι πολλές.

Οι επιτυχημένες καινοτόμες ιδέες είναι σπάνιες και κάποιος πρέπει να κοιτάξει καλά για να τις βρει. Ωστόσο, δεν είναι απαραίτητο να ανακαλύψεις εκ νέου τον τροχό. Αυτό που χρειάζεται είναι να υπάρχουν ανάγκες που μένουν ανικανοποίητες και συνεπώς αρκετή ζήτηση για αυτό που πουλάς.

Γι’ αυτό και πριν ξεκινήσεις τη δική σου επιχείρηση, πρέπει να τσεκάρεις και να αναλύσεις την αγορά και τον τομέα που σε ενδιαφέρει. Υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός; Υπάρχει χώρος στον τομέα ή στην περιοχή που θες να ανοίξεις μαγαζί; Υπάρχουν πελάτες που ο υπάρχον ανταγωνισμός δεν καλύπτει τις ανάγκες τους; Επιχειρηματική ιδέα: 4 Ερωτήσεις που πρέπει να απαντήσεις πριν ξεκινήσεις τη δική σου επιχείρηση

#3 Τι είναι αυτό που σε ξεχωρίζει από τους άλλους;

Για να πετύχει μια επιχείρηση είναι πολύ σημαντικό ο επιχειρηματίας να μπορεί να σκεφτεί ως υποψήφιος αγοραστής και να δει τα πράγματα, από την πλευρά των ανθρώπων που θέλει να προσελκύσει.

Αν λοιπόν κάποιος που ενδιαφέρεται για το προϊόν ή την υπηρεσία που θες να πουλήσεις, σταθεί ανάμεσα σε σένα και τον ανταγωνισμό, τί είναι αυτό που θα τον κάνει να επιλέξει εσένα;

Τί είναι αυτό που σε κάνει ξεχωριστό στα μάτια του;

Είναι σημαντικό για μια επιχείρηση που θέλει να πετύχει, να μπορεί να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό. Αυτό συνήθως σημαίνει πως πρέπει να κάνεις κάτι καλύτερα από τους άλλους.

Ίσως αυτό το κάτι να είναι ταχύτερη παράδοση προϊόντων, καλύτερο after sales support, προϊόντα και υπηρεσίες που είναι στα μέτρα του κάθε πελάτη ή οτιδήποτε άλλο. Ό,τι και αν είναι όμως, είναι σημαντικό να το βρεις πριν ξεκινήσεις.

#4 Έχεις υπολογίσει τα νούμερα σωστά;

Στη σκέψη και στη θεωρία, όλες οι ιδέες είναι επιτυχημένες. Όμως η πραγματικότητα, μας διαψεύδει πολύ πιο συχνά απ’ όσο θα θέλαμε. Γι’ αυτό λοιπόν είναι απαραίτητο να έχεις δίπλα σου χαρτί και μολύβι και να έχεις κάνει τις απαραίτητες πράξεις πριν πάρεις την απόφαση να ξεκινήσεις.

Τα πολλά πάγια έξοδα, οι λάθος υπολογισμοί και οι υπεραισιόδοξες προβλέψεις, είναι μεγάλο αγκάθι για μια καινούρια επιχείρηση. Αποτελούν μια μέγγενη που σιγά-σιγά σφίγγει και συνθλίβει μια επιχειρηματική ιδέα, που υπό άλλες συνθήκες και με λίγο περισσότερο χρόνο, θα μπορούσε να είχε ανθήσει, να πετύχει και να αποφέρει κέρδη.

Γι’ αυτό λοιπόν, μην επαναπαύεσαι στη φαντασία. Αν πραγματικά θες να κάνεις κάτι δικό σου βάλε τα νούμερα κάτω, υπολόγισε τα πάντα και επαλήθευσε τα. Η πραγματικότητα και οι αριθμοί θα σου δείξουν το δρόμο.

Έχεις μια επιχειρηματική ιδέα που θες να κάνεις πραγματικότητα; Μπορούμε να σε βοηθήσουμε!

Μια σημείωση για το Marketing

Κυκλοφορεί αρκετά η άποψη, πως το marketing είναι το πάν για να χτίσει κανείς μια επιτυχημένη επιχείρηση. Η αλήθεια είναι πως πρόκειται για ένα τρομερό εργαλείο που σίγουρα είναι απαραίτητο. Ωστόσο από μόνο του, δεν αρκεί.

Αν και μια καλή καμπάνια μάρκετινγκ μπορεί να βοηθήσει τρομερά ένα καλό προϊόν και να επιταχύνει την αναγνωσιμότητα του, αν το προϊόν είναι κακό, αν δεν καλύπτει τις ανάγκες και δε λύνει τα προβλήματα του πελάτη, τότε το καλό μάρκετινγκ μπορεί να γίνει επιζήμιο.

Αν λοιπόν θες να ξεκινήσεις κάτι δικό σου, μην επαναπαυτείς και θεωρήσεις πως όλα είναι θέμα marketing και διαφήμισης. Χτίσε πρώτα ένα καλό προϊόν ή μια υπηρεσία που θα παρέχει αξία στους πελάτες σου και το brand σου θα μεγαλώσει και μόνο του. Άλλωστε δεν υπάρχει καλύτερη διαφήμιση από τους ευχαριστημένους πελάτες και τη διάδοση του brand σου, από στόμα σε στόμα.

Σχετικά Άρθρα

Θέλω να αναπτύξω την επιχείρηση μου!

Για τον Συγγραφέα

Ο Αντώνης Μεσσήνης είναι απόφοιτος σχολής Λογιστικής, μέλος του Παγκόσμιου Οργανισμού Ρητορικής και Ηγεσίας Toastmasters International και Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του ελληνικού ομίλου Toastmasters. Έχοντας εργαστεί σε μια από τις μεγαλύτερες ελληνικές τράπεζες, σε λογιστήριο εκπαιδευτικού ομίλου και σε μεγάλη πολυεθνική εταιρία παροχής υπηρεσιών, θεωρεί τη συνεργασία μιας ομάδας θεμελιώδες στοιχείο για την επιτυχία, την προσωπική ανάπτυξη των μελών της και αποδοτική επένδυση για μια επιχείρηση.