Επιχειρηματική Ιδέα: Αυτό που μετράει είναι η εκτέλεση! - Purpose Συμβουλευτική

Επιχειρηματική Ιδέα: Αυτό που μετράει είναι η εκτέλεση!

By Αντώνης Μεσσήνης | Επιχειρηματική Πρωτοπορία

Κάποτε, οι άνθρωποι στηριζόντουσαν στα μαγαζιά της γειτονιάς για να καλύψουν όλες τους τις ανάγκες. Σήμερα, αν και για αγαθά όπως τα τρόφιμα πάλι αγοράζουμε από τοπικά καταστήματα, τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά.

Καθώς οι εξελίξεις τρέχουν και η τεχνολογία προχωράει, ο κόσμος γίνεται όλο και πιο συνδεδεμένος και μικρότερος. Και εκεί που δεν υπήρχαν πολλές επιλογές, πλέον υπάρχουν «άπειρες».

Σήμερα ένα προϊόν μπορείς να το αγοράσεις όχι μόνο από το μαγαζί της διπλανής πόρτας αλλά και από της διπλανής πόλης ή, ακόμα πιο συχνά, από το εξωτερικό.

Το ίντερνετ και η δικτύωση έχουν φέρει τεράστιες αλλαγές στον τρόπο που εκτελείται μια αγοραπωλησία, όπως και στον τρόπο με τον οποίο διαφημίζεται και διαδίδεται το brand μιας επιχείρησης. Ο αυξημένος ανταγωνισμός οδηγεί πολλούς επιχειρηματίες και ανθρώπους που θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση, στην αναζήτηση της φρέσκιας ιδέας. Την απόλυτη καινοτομία, που ανοίγει την πόρτα σε μια νέα αγορά, όπου θα παίζουν στην ουσία μόνοι τους.

Από μια άποψη, η αναζήτηση αυτή έχει βάσεις και λογική. Ωστόσο οι πραγματικά φρέσκες ιδέες, εκείνες που προκαλούνε σεισμό όταν παρουσιάζονται, είναι σπάνιες. Και σα να μην έφτανε αυτό, μια ιδέα από μόνη της δεν αλλάζει τον κόσμο. Αυτό που κάνει τη διαφορά είναι η εκτέλεση της.

Όπως έχει πει και ο μεγάλος εφευρέτης Thomas Edison “Οι ιδέες χωρίς την εκτέλεση, δεν είναι τίποτα παραπάνω από παραισθήσεις.”

Και η σωστή εκτέλεση μιας ιδέας είναι αποτέλεσμα θετικής διάθεσης, ανθεκτικότητας στα εμπόδια και έξυπνης στρατηγικής.

Επιβεβαίωσε την ιδέα σου

Πριν προχωρήσεις μαζικά στην εκτέλεση μιας ιδέας πρέπει πρώτα να επιβεβαιώσεις ότι είναι όντως καλή και πως όντως λειτουργεί. Αυτό μπορεί να γίνει με διάφορους τρόπους.

Για παράδειγμα, μπορείς να ψάξεις στο ίντερνετ για να δεις αν υπάρχει παρόμοιο προϊόν ή υπηρεσία αλλού στον κόσμο. Αν βρεις και άλλους που είχαν την ίδια ιδέα με σένα μην απογοητευτείς, καθώς αυτό σημαίνει πως η ιδέα ήδη φέρνει κέρδη. Αντιθέτως δες τι μπορείς να πάρεις από αυτούς και πως μπορείς να διαφοροποιηθείς.

Πίστευε στον εαυτό σου και την ιδέα σου

Στο ξεκίνημα μιας επιχείρησης, ακόμα και αν έχεις και άλλους να σε βοηθάνε, είναι λογικό να περνάνε οι περισσότερες δουλειές από τα χέρια σου όπως και εκείνοι που είναι μαζί σου να περιμένουν από εσένα να ηγηθείς και να τους δείξεις το δρόμο.

Για αυτό λοιπόν θα πρέπει όχι απλά να βλέπεις θετικά τη ιδέα και το μέλλον αλλά να πιστεύεις και να έχεις πάθος για αυτό που κάνεις. Άλλωστε αν δε πιστεύεις εσύ στην ιδέα σου και αν βαριέσαι να παλέψεις για αυτή πως περιμένεις να το κάνει κάποιος άλλος για σένα.

Θες να κάνεις την επιχειρηματική σου ιδέα πραγματικότητα; Δες εδώ

Μάθε απ’ έξω τις τεχνικές λεπτομέρειες και τα νούμερα

Δες τι χρειάζεται για να γίνει πραγματικότητα και να αρχίσει να λειτουργεί ομαλά η επιχείρηση σου. Μάθε πως να υπολογίζεις τους αριθμούς, τι σημαίνουν και πως σε εξυπηρετούν.

Οι αριθμοί και τα νούμερα παίζουν κρίσιμο ρόλο στην ανάπτυξη της ιδέας σου, καθώς μέσα από αυτά μπορείς ανά πάσα στιγμή να παίρνεις feedback για το πώς τα πηγαίνει η επιχείρηση σου, πώς επηρεάζεται από τις διάφορες αλλαγές που συμβαίνουν και να προσαρμοστεί σε αυτές. Και ως γνωστόν όταν ένας οργανισμός δεν μπορεί να προσαρμοστεί στις αλλαγές και τα εμπόδια τότε είναι καταδικασμένος να εξαφανιστεί. Επιχειρηματική Ιδέα: Αυτό που μετράει είναι η εκτέλεση!

Μελέτησε τους άλλους και μάθε από αυτούς και από τα λάθη τους (και από τα δικά σου)

Σε αντίθεση με το τι νομίζουν πολλοί, ποτέ δεν είσαι 100% έτοιμος για όλες τις δυσκολίες και τα εμπόδια που θα συναντήσεις. Και ειδικά το θέμα επιχειρηματικότητα είναι περισσότερο εμπειρία παρά ξερές γνώσεις.

Για αυτό είναι απαραίτητο να μελετάς τον ανταγωνισμό και να μαθαίνεις από τις κινήσεις του, από όσα κάνει σωστά αλλά και από τα λάθη του, όπως φυσικά και να μαθαίνεις και από τα δικά σου, ώστε να είσαι σε θέση να ελεγχθείς και να μεγαλώσεις την επιχείρηση σου.

 Μη παραδίνεσαι στις δυσκολίες

Κάποια στιγμή τα πράγματα θα στραβώσουν αυτό είναι σίγουρο. Οι πωλήσεις δε θα πηγαίνουν καλά, οι προβλέψεις θα πέσουν έξω και το μέλλον θα δείχνει γκρίζο.

Σε αυτή την περίπτωση ίσως νιώσεις πως βρίσκεσαι σε μια ανηφόρα και προσπαθείς να ανέβεις σπρώχνοντας ένα αμάξι αντί να το οδηγείς. Αυτές είναι και οι δύσκολες περίοδοι που κάθε νέα επιχειρηματική ιδέα περνάει. Όμως αφού ανέβεις την αρχική ανηφόρα τα πράγματα αλλάζουν και η πορεία είναι πιο εύκολη. Για αυτό μη παραδίνεσαι στα εμπόδια και τις δυσκολίες.

Θέλω να αναπτύξω την επιχείρηση μου!